Auta pro lyžaře: Stylová doprava na svah

Auta pro lyžaře: Stylová doprava na svah
Sdílej
 
K čemu byste čekali frontu na lanovku, když můžete horu zdolat v plně autonomním skiautě!

 

Každoroční automobilová show SEMA v Las Vegas je přesně taková, jakou si ji v blyštivém městě luxusu uprostřed pouště dovedete představit. Výrobci tu předvádějí koncepty supersporťáků, monster trucků o rozměrech dvoupatrového domu, vytuněných hot rodůautomobilů budoucnosti.

Stylový sněžný pásák

Pokud pomineme bláznivě vytuněná žihadla, jeden z nejzajímavějších kousků, které byly na show SEMA v letošním roce k vidění, byl koncept Ski Gondola. Pro korejskou automobilku KIA ji postavila americká dílna na exkluzivní vozy na zakázku Lux Motorwerks. Jde o vůz určený pro lyžaře budoucnosti, kteří si potrpí na pohodlí. Ski Gondola má sloužit jako dopravní prostředek mezi svahy, trasami a sjezdovkami.

Snadno na svah

Vůz má místo kol sněžné pásy a na střeše nosiče na lyže. Nevšedně jsou řešené i dveře – otevírají se nikoli dopředu, nýbrž dozadu. To proto, aby se do auta pohodlně nastupovalo i v neohrabaných lyžařských botách. Auto zvenku nabízí originální parametry do extrémních podmínek, nicméně ještě překvapivější je koncept zevnitř. V KIA si představují plně autonomní vůz, v němž nenajdete volant ani pedály – jen tablet uprostřed palubní desky. Na něm si nastavíte, kam chcete dopravit. Dovedeme si představit, že na tabletu najdete třeba mapu lyžařského střediska a jen si dotykem zvolíte vrchol, na který budete chtít vyvézt. Pasažéři rovněž nesedí za sebou, ale proti sobě jako v kabině lanovky.

Auta pro lyžaře? Ne poprvé

Nápad na sněžné SUV není ve skutečnosti až taková novinka. Už letos v lednu představil japonský Nissan podobné vozidlo pod jménem Rogue Warrior. Na rozdíl od KIA ho už otestoval v praxi. Prozradil také některé technické parametry – například maximální rychlost terénního pásáků je 100 km/h. To není vůbec špatné! Opravdový sněžný superzávoďák pak představuje další letošní koncept: Lamborghini Huracán, který v letošním roce navrhlo estonské designové studio Rain Prisk. Bohužel existuje jenom v počítači. Ve skutečnosti si totiž žádný majitel Lamborghini netroufl na svůj sporťák montovat sněžné pásy. 


Tank pro vozíčkáře

Tělesný handicap nemusí znamenat konec vandrům na horách – a to ani v zimě! Rakouská dílna Mattro vyrábí pásové křeslo Ziesel. Pohání ho výkonný elektromotor o síle 21 koní, s nímž dosáhne rychlosti až 35 km/h. Ovládá se joystickem a na jedno nabití vydrží 4 až 5 hodin. Poradí si bez problémů se sněhem, bahnem i nerovným terénem. Bohužel jeho cena začíná na přibližně půl milionu korun.

 

Niro Triathlon: Luxus auto pro triatlonisty

Niro Triathlon: Luxus auto pro triatlonisty

SUVčko na steroidech projede čímkoliv

SUVčko na steroidech projede čímkoliv

Elektrický Kreisel offroad na sněhu

Elektrický Kreisel offroad na sněhu

Rikša, džíp a TATA: Čím jezdí v Africe a v Asii?

Rikša, džíp a TATA: Čím jezdí v Africe a v Asii?