Recenze: Star Trek na cestě Do neznáma

Recenze: Star Trek na cestě Do neznáma

Znovuoživená filmová série o cestách hvězdné lodi Enterprise se dočkala už třetího kousku. A po odchodu mnoha fanoušky milovaného i proklínaného režiséra J. J. Abramse to neměli jeho tvůrci jednoduché. Jak to nakonec dopadlo?

Star Trek, ne Star Wars

První dva filmy vydělaly dost a dost peněz, jenže upřímně – JJ Abrams nebyl trekker, ale natočil to „hezky“, dravě a akčně. Aby se nakonec ukázalo, že si beztak jen připravoval půdu pro nové Star Wars, kde je mu opravdu dobře. Takže díky za restart, JJ, ale jsme rádi, že jsi šel o dům dál. No dobře, dobře, zůstal jako producent, ale tam nám nevadí. Justin Lin, nový režisér, přišel od série Rychle a zběsile a nebyla to špatná volba. O sci-fi sice ví kulový, ale zvládá týmovku – což je u Star Treku moc fajn.

Do neznáma s vtipem

Parta hic, co psala JJovi scénáře, už nekazí vzduch. To byla upřímně řečeno katastrofa bez zápalu, nápadu, čehokoliv opravdu zajímavého. Ne že by film Star Trek: Do neznáma měl vyhrát Oscara, ale je vidět, že ruku k dílu přiložil Simon Pegg – tedy představitel Montgomeryho Scotta. Ten Pegg, který se proslavil hlavně v geniálních komediích jako Jednotka příliš rychlého nasazení. A navíc je to opravdu startrekovský fanda. Takže se vyblbl a...

Video se připravuje ...

Star Trek: Do neznáma • Zdroj: CinemArt

Hodit řeč na pohodu

... a nový Star Trek perfektně šlape nejen tam, kde to bouchá, ale i tam, kde se spolu hrdinové prostě baví. Vtípky, narážky, skvěle načasované odfrknutí nebo zdvižené obočí. Už jsme napsali, že režisér umí týmovky, ale tohle je základ – skvělé postavy, které se mají více i méně rády, ale klidně se pohádají jak psi.

Vesmír nemá hranice

Star Trek vždycky okouzloval dalekými cestami vesmírem. A vždycky k tomu hrála skvělá hudba. Průlety Enterprise mlhovinami, opouštění vesmírných doků... tam všude diváci koukali a tiše žasli. Do neznáma tenhle pocit úžasu oživuje. I když je pitomost, aby Enterprise prolétala pod hlavním bulvárem vesmírné stanice (to by neprošlo bezpečnostní kontrolou ani u nás, natož u Federace), ten pohled prostě stojí za smrt jakékoliv logiky.

Destrukce Enterprise

Dovolíme si povzdech a spoiler. Enterprise. Fanoušci Star Treku ji milují – a proto také milují, když je ve filmech nebo seriálech zničená. Proč? Protože jde o emoce. A Do neznáma do toho jde na plný pecky. Takovouhle destrukci jsme opravdu ve Star Treku ještě neviděli. Je to parádní, je to plné emocí, je to ukázka skvělé práce trikařů i režiséra. Jen se trochu bojíme, že teď už bude chudinka takhle dostávat do těla pokaždé, místo aby se tím šetřilo aspoň ob film. Ale uvidíme.

SHRNUTÍ

Nový Star Trek je zatím nejlepší letošní velkofilm. Fakt. Skvěle napsaný – a přitom jednoduchý. Moderně zrežírovaný – ale věrný své tradici. Skvěle zahraný – i padouch je sympaťák, byť cvok. Ale hlavně: Je to opravdu Star Trek, ne tuctové dobrodružství z vesmíru.

Více o Star Treku najdete tady

Evoluce Star Treku: Sci-fi fenomén slaví 50 let

Star Trek: 10+ zajímavostí z vesmíru padesátiletého sci-fi fenoménu