Recenze: Kocour nazul boty ve filmu bez Shreka. Jak to dopadlo?

Psanec a trochu hrdina ve stylu Zorra má ostře nabroušený kord i drápky. Na jeho (staro)nové dobrodružství se ale nalepily i trochu nepříjemné kočičí chlupy.

Když se Kocour objevil jako vedlejší postava ve Shrekovi 2, okamžitě si získal srdce všech diváků. Roztomilý kocourek s nevinným kukučem a stylem někde mezi Zorrem a Donem Juanem skvěle zapadla do celkově nejlepšího dílu série a už se od Shreka neodtrhl. Jenže už nikdy také nebyl film na takové úrovni jako druhý Shrek a už nikdy se scenáristům nepovedlo pořádně pracovat s vedlejšími postavami. Nyní to Kocour dotáhl na hlavního hrdinu vlastního filmu. Jestli se vám bude líbit ale záleží na tom, které díly Shreka máte rádi. Jestli první a druhý, asi Kocoura v botách vezmete na milost, ale do stropu skákat nebudete. Jestli spíš ty pozdější, možná vás osloví.

Tenkrát v Kocourkově

Platí, že na dospělejší a odvážnější vtipy už Kocoura neužije. Nedočkáte se ani vynikajících dech beroucích scén, jakou byl finiš dvojky. Dostanete prostě jen porci slušného animáku, který není vyloženě nudný, ale sem tam se na hodinky podíváte. Časově se film odehrává ještě před prvním Shrekem. Vypráví příběh Kocoura, psance a tak trochu hrdiny ve stylu Zorra, na kterého je tu víc než dost odkazů a narážek. Ten se musí vyrovnat se svou minulostí v podobě bývalého kamaráda, Valdy Cvaldy, s nímž zamlada loupil. A aby toho nebylo dost, při tom účtování s minulostí se mu do všeho plete elegantní šermířka a zlodějka, Čiči tlapička.

Roztomilost stačí dvourozměrně

Ano, kocour je pořád roztomilý, pořád má styl a určitě tu předvádí nejmužnější-nejkocourovatější „herecký“ výkon za poslední roky. Ale nestačí to. Příběh se po polovině začne podivně vléct, hlášky a narážky se opakují a pokud už jste pár animáků viděli, budete i vědět, jak to celé dopadne. 3D je, bohužel, jak je dnes pravidlem, zcela zbytečné a jenom na efekt. Dabing, i když je na české poměry nadprůměrný, se originálu prostě ani vzdáleně nevyrovná. Jednoduše řečeno: Kocour v botách neurazí, ale ani moc nenadchne.

+ Kocour v botách předvádí nejkocourovatější výkon za poslední roky.

- Jestli jste nějaký ten animák viděli, dopředu víte, jak to celé dopadne.

60%