Recenze: Ani Ghost Riderova hořící lebka nudu nespálí

Kaskadér s duší propadlou peklu Ghost Rider se vrací ve filmovém pokračování s rychlým startem ale pomalým finišem vrací. To nám neměl dělat…

Komiksové adaptace v Hollywoodu už nějaký ten pátek frčí a ještě nějaký pátek frčet budou. Studnice hrdinů a jejich příběhů, z nichž se dá čerpat, je téměř bezedná. A tak se točí jeden komiksový film za druhým… a jejich další a další pokračování. Jenže je zde drobný háček: tam, kde je nepřeberné množství kvalitních předloh, rozhodně není nepřeberné množství kvalitních filmařů.

A tím se dostáváme ke Ghost Riderovi. Tenhle hrdina rozhodně nikdy nekopal hlavní ligu. Ale když máte hořící lebku, nadupanou motorku, kožený oblek, pro který by metalový fanoušci udělali cokoliv, a nebojíte se cynicky zabíjet lidi, tak si své čtenáře a diváky najdete. Pokud se vás nechopí lidé, kteří sice nadšeně, ale přesto zoufale nevědí, co činí. Bože -v tomto případě spíš Satane, odpusť jim. My to bohužel udělat nemůžeme.

Ghost Rider 2 je neuvěřitelně špatný film. A kopat se do něj bude o to víc, že mohl být opravdu kultovní. Nebo alespoň stylově odlehčený jako Iron Man. V hlavní roli Nicolas Cage, kterému už sice nikdo neuvěří, že byl kdysi dobrý herec, ale tvrďáky uměl a ten komiks má opravdu rád. Režii mají na starost ti šílenci, co natočili zběsilou akční jízdu Zastav se a nepřežiješ. No a v upoutávce Ghost Rider čůral plameny a hrál mu k tomu tvrdý rock, to se přece nemohlo pokazit!

Jenže pokazilo a výsledek je naprostá nuda. Režiséři vyhlášení nonstop akcí sice nahodili pár hezkých nápadů odkazujících na počítačové hry a japonské anime seriály, ale po pěti minutách zapomněli na vlastní radu, zastavili a po zásluze zdechli.

Cage je možná fanoušek, ale naprostou nesoudný. Když už chce natočit svůj oblíbený komiks, založený na „kydlení“ všeho ohněm a pěstí, nemá podepsat smlouvu na film, kde se devět desetin času nic neděje. A určitě nemá zkoušet své herectví založené na nechvalně známých nindža technikách „štěněčí pohled stokrát jinak“ či „pitbulí pohled stokrát jinak“. Většinou se totiž dopracuje jenom k technice „výraz úplného blbce“.

Prostě osudová chyba, přátelé. Spoustě filmů přejete druhou šanci. Tomuhle jen druhou kulku do týla. Ideálně stříbrnou a svěcenou. Pro jistotu.

+ Pochopíte, co znamená slovní spojení „nevyužitý potenciál“.

- Zaokrouhleně celá délka filmu.