Recenze: Usagi zastavuje invazi démonů. V barvě!

V češtině vyšel barevný speciál, který vznikl k pětadvacetiletému výročí slavné komiksové postavy králika samuraje Usagiho Yojimba.

Recenze: Králičímu samruaji Usagimu nuda nehrozí

Yokai je označení pro japonské přízraky, duchy a nestvůry. Usagiho fanoušci na ně ostatně již několikrát narazili. Nikdy ovšem ne tak, jako v aktuálně vydaném albu, které je nese ve svém názvu. Jedná se totiž o příběh napsaný speciálně k oslavám čtvrt století Usagiho komiksů. Ano, tento sympatický králičí samuraj vychází už takto dlouho. A jen těžko si představit lepší dárek než knížečku, v které Stan Sakai dokazuje, že si s barvičkami rozumí nejen na obálkách.

Ty potvory jsou děsivé i zábavné

Oproti klasickým, černobílým příběhům je Yokai barevná záležitost - celé, do posledního políčka. Sakai si vyhrál s vodovými barvami a jeho příznivce jistě potěší i obsáhlý rozhovor (s ukázkami zachycujícími postup tvorby), který je příjemnou tečkou za příběhem.

Ten je na poměry slavné řady hodně jednoduchý a přímočarý. Usagi bloudí lesem, kde narazí na ženu, které démoni unesli dceru. Vydá se dítě hledat a pokusí se zabránit vpádu nadpřirozených bytostí do našeho světa. Pomocníkem mu bude starý známý Sasuké, lovec démonů. Nic víc se v knize neodehraje. Je to non stop akce a řežba doslova desítek roztodivných, děsivých i zábavných potvor.

Co by jindy bylo na škodu, je zde ovšem výhrou. Sakai si nastudoval o japonských strašidlech opravdu hodně a nebojí se to využít. Je libo vodní démony? Obří čarodějky? Oživlé nohy s jedním gigantickým okem? Všechno dostanete. A schválně jestli budete souhlasit s Usagiho zoufalým voláním, že nesnáší chapadla. Tenhle speciál je prostě nejen barevný, on je i v nejlepším slova smyslu barvitý.

Nezávazná specialitka šéfkuchaře Sakaie

Vše má však své pro i proti. Díky zvolené technice totiž poněkud zaniká Sakaiova brilantní práce s linkou a detailem. Poněkud, ale ne zcela. Pořád najdeme dost stránek, nad kterými budeme jen v tichém úžasu přemýšlet, jak Sakai stvořil něco takhle čistého a ve své jednoduchosti silného.

Příznivci tradiční černobílé kresby se však nemusí obávat, že by Sakai začal experimentovat a „zradil“ či „zaprodal se“ barvě. Že je Yokai skutečně jen hravým dárkem sobě, fanouškům i postavě dokládá i fakt, že tento příběh lze na časové ose Usagiho života zasadit v podstatě kamkoliv po prvním setkaní se Sasukém. Takže neváhejte a dopřejte si svého oblíbeného samuraje, jak jej ještě neznáte.

70%

+ Usagi konečně v barvě!

- Je to hlavně dárek pro fanoušky