Starlink: Recenze hry - vybojuj svobodu pro soustavu Atlas!

Nejen na Nintendo Switch nalétávají vesmírné stíhačky s řadou odvážných pilotů. Přesvědčili jsme se na vlastní ruce!

Se svojí stíhačkou nalétávám na ukrutně velkého nepřítele. Vypadá jako přerostlý kříženec pavouka a kudlanky, říká se mu Prime. Na rozdíl od svých hmyzích vzorů však bojuje blesky. Kličkuji mezi výboji smrti, které buší do země všude okolo mě. Posílám rakety a lasery do plazmového srdce nepřítele a doufám, že každou chvíli vybouchne. Ale ne! Namísto triumfu dostává moje stíhačka čtyři zásahy a v plamenech se řítí k zemi. To je konec! Nebo ne?

Starlink nabízí náhradní vůz

Stačí sáhnout vedle sebe, najít prsty druhou stíhačku, zacvaknout jí do ovladačů Nintendo Switch a rychle na ní připevnit miniatury nových zbraní. Během chvíle mám jsem na bojišti znovu – jen v jiné lodi, pilotované jiným pilotem a s jinými kanóny. Těmi nepřátelské monstrum hravě udolávám. Nad bojištěm se vznáší moje vítězná loď a sbírá cenné bonusy pro vylepšení, které z nepřítele vypadly. Tu samou raketu zároveň držím v ruce. A přesně o tom je Starlink – o používání hraček k ovládání akce na televizi.

Videohru Starlink ovládáte skutečnými modely •  redakce ABC

Živá (video)hračka

Jak je to možné? V každé součástce hračky je NFC čip, jehož unikátní identifikační parametr ovladač Switche načte přímo do hry. Není to zdaleka první případ, ve kterém se kombinují možnosti NFC čipů s videohrou. Možná jste už podobně používali hračky při hraní Skylanders nebo Disney Infinity, případně jste sběrateli figurek Amiibo a víte, jak dokáží ovlivnit hry na platformě Nintendo. Starlink na to jde ale jinak a zřejmě nejvychytaněji.

Pilot + loď + zbraně

Do speciálního držáku zacvaknete pilota (každý má jinou super speciální schopnost), na něj posadíte jedneu z osmi raket a do jejích křídel namontujete zbraně. Je to jako skládat miniaturní vesmírnou loď, kterou si můžete konfigurovat ze všech možných dílů. Ovladač pozná, jakého pilota, loď a zbraně jste použili a podle toho přizpůsobí herní parametry rakety (rychlost, odolnost, ovladatelnost atd). Můžete je navíc upravovat kdykoliv během hry výměnou součástek. Nevíte, jak to myslíme? Zkuste si to naslepo ve virtuální stavebnici Starlink!

Raketa u postele

Zábava je to neskutečná. Zatímco klasickou videohru vypnete a uvidíte svého hrdinu až při dalším spuštění, když vypnete Starlink, můžete si svojí raketu postavit na pracovní stůl, vedle postele nebo na poličku. A při dalším spuštění se zase objeví ve hře!

Starlink: Battle for Atlas - Vesmírné lodě nejen ve hře •  archiv distributora

Boj za vesmírnou svobodu

Nemusíte se ale obávat, že by to bez hraček nešlo. Starlink podporuje i klasické hraní na ovladači bez dodatečných předmětů, ale v takovém případě nepřináší takový závan novosti. Ať už se rozhodnete hrát tak nebo onak, budete se pohybovat po sluneční soustavě Atlas a zachraňovat její obyvatele před nepřátelskými roboty. Navíc musíte osvobodit astrofyzika Victora St. Granda, kterého unesli mimozemšťané.

StarFox taky? Liška je tady!

V Starlink se objevují i speciální hosté ze stáje Nintendo – Fox McCloud a jeho parta. Neznáte je? Objevili se v kultovní střílečce Star Fox od legendárního autora Maria a Zeldy Shigeru Miyamota. Ve Starlink hostují jako parťáci, na které se můžete při vesmírných soubojích spolehnout. A co víc, dokonce můžete jejich figurky zacvaknout do ovladače a hrát za ně!

Planety bez hranic

Pohyb mezi sedmi planetami je zcela volný a je jen na vašem rozhodnutí, kam se zaletíte podívat. Dokonce můžete zkoumat i vesmírné hlubiny plné nebezpečí a tajemna! A všude se něco najde. Ať už je to zkoumání vraků a objevování nových (virtuálních) modifikací pro zbraně, souboj s vesmírnými piráty anebo osvobozování měst od nadvlády tyranů, těžba minerálů, identifikace neznámých zvířat a plnění vedlejších úkolů, nudit se nebudete. Nejdůležitější je ovšem ničit základny a ohromné roboty nepřátel. Jedině tak se dostanete k vyvrcholení celého příběhu. Dobrou zprávou je, že každá planeta je odlišná a rozhodně vám svojí grafikou oči neunaví.

Videohra Starlink: Battle for Atlas •  Ubisoft

Odladěný systém

Aktivit je opravdu hodně. Však také tvůrci ze studia Ubisoft mají s otevřenými světy plnými nejrůznějších akcí své zkušenosti. Ubisoft se podepsal pod série jako Assassin's Creed nebo Far Cry, tedy pod hry, které jsou v současnosti na špičce technologie a poskytují nejvíce smysluplné svobody pro hráče.

S anebo bez

Starlink vychází pro Nintendo Switch, PlayStation 4 a Xbox One. Jestli se přikloníte k hraní s hračkami, připravte se i na dodatečné nakupování pilotů a stíhaček. Jeden pilot vyjde přibližně na 200 korun, cena stíhačky (u které je pilot a zbraň) se pohybuje na přibližně osmi stovkách. Není to nejlevnější zábava, ale stojí to za to. V případě, že se uchýlíte k hraní bez hraček, nebudete znevýhodněni. Jen si raketu nepostavíte na stůl.

Assassin's Creed: Historie a zábava v jednom balení

TRAPPIST-1: Kapesní planetární soustava

TRAPPIST-1: Kapesní planetární soustava