Svět Warcraftu napadl virtuální mor

Svět Warcraftu napadl virtuální mor
Sdílej
 
V nejhranější online hře v historii, World of Warcraft, se šíří virtuální mor. Tato první onlinová epidemie nakazila již tisíce postav.

World of Warcrat je historicky nejúspěšnější MMORPG hrou. Za touto krkolomnou zkratkou se skrývá anglické označení „massively multiplayer online role playing game“ - volně přeloženo onlinová hra na hrdiny pro velké množství hráčů. Necelý rok po jejím vydání ji už hrají celosvětově čtyři miliony lidí na několika stovkách serverů.

Hra se stále vyvíjí, vycházejí nové patche, které do virtuálního světa přidávají nová dobrodružství i celá území. Minulý týden se objevil patch s označením 1.7, který kromě celé řady vylepšení přinesl i nový dungeon Zul'Gurub, na jehož konci na skupiny dobrodruhů čeká obávaný Hakkar, bůh krve.

Krátce na to vypukl na mnoha herních serverech virtuální mor, kterému padla za obět i celá města a již tisíce hráčů. Původně se myslelo, že se jedná o nějakou programovou chybu, tzv. bug. Za všechno mohou ale hráči sami: již zmiňovaný Hakkar kolem sebe v ohrožení šíří tuto chorobu, aby hrdinům znemožnil ho jednoduše porazit. Choroba měla trvat je po dobu boje, ale někteří hráči se okamžitě po nakažení, teleportovali do silně obydlených měst a začali mor šířit mezi ostatní hráče. Pak už vše šlo geometrickou řadou.

Naštěstí smrt virtuálních postav v podobných hrách není konečná, vždy se můžete oživit. Ale díky velkému množství hráčů na jednotlivých serverech se šíří stále dál, a tak to celé řadě lidí znepříjemňuje hraní, za které si ostatně platí.

Společnost Blizzard, která hru vyvinula a provozuje i její hraní, se snažila šíření moru zastavit restartem postižených serverů, podle ohlasů v internetových diskusích tomu však zatím nezabránila.

 

Články odjinud