Tatra 111

Tatra 111
Sdílej
 
Historie TATRY 111 se začíná psát již v roce 1942, výroba byla ukončena o 20 let později. Stojedenáctka jezdila stejně dobře v Africe, v italských mramorových lomech i na Sibiři. Na svou dobu to byl vynikající nákladní vůz do nejhorších terénů a podmínek. Model v měřítku 1:87 je určen pro zkušené modeláře.

Přípravné práce
Před stavbou si dobře přečtěte návod a prostudujte návodné kresby.
Z kulatých párátek vyrobte osy kol 5 a 6. Díly 14 a 15 podlepte kartonem o síle 0,5 mm, díly 2, 3 a 17 kartonem o síle 1 mm. Připravte si kousek drátu s částečně odstraněnou bužírkou. Děrovačem vysekněte otvory v dílech 4, 7, 18, 19, 21, vnitřek dílů 20 vystřihněte. Z kousku špejle vyrobte světla 45.

Návod na slepení

Začněte rámem 1, vlepte do něj díly 2 a 3, a díl 1 uzavřete. Rám zpevněte díly 42 a 28. Přidejte zadní nárazník 29, rezervy 37 a vzduchové zásobníky 40 a 41. Na sestavenou kabinu 31 nalepte poklop 32 a prolisy 33, pak kapotu motoru 34 a přední nárazník s blatníky 35. Celek přilepte na rám 1. Sestavenou korbu 43 doplňte spodním dílem 36. Slepte skříňky 38, zadní blatníky 39, skříň na nářadí 30, celek nalepte na rám 1, 2, 3 a nechte proschnout.
Na slepenou nosnou rouru 4 nasuňte sestavené diferenciály 7 a provlečte osy 5 a 6. Celek slepte (podle návodné kresby kontrolujte přesné umístění dílů) a nechte proschnout.
Na osy kol naviňte manžety 8. Přidejte držák zadních per 9 a pera 15, držák předních per 16 a 17 i přední pera 14.
Předek roury uzavřete dílem 11. Zhotovte buben ruční brzdy 12, 13 a převodovku 10. Celek kontrolujte podle výkresu a nechte proschnout.
Z dílů 19, 23, 24, 27 a 18 sestavte přední kola, z dílů 19, 23, 22, 21, 25, 26 a 20 zhotovte zadní kola a po proschnutí nalepte na osy. Postup opět kontrolujte podle návodné kresby. Nechte proschnout a oba celky slepte.Na přední nárazník přilepte světla 45. Poslední prací na modelu je výfuk 44: ohněte drát podle nákresu a přilepte.
Hodně úspěchů při stavbě a radost z hotového modelu přeje