Logo magazínu

Tunel na konci světa: Čeští inženýři v akci

4 / 28
Prohlédnout znovu

Tunel na konci světa: Čeští inženýři v akci

30 km dlouhý Arnarfjörður propojí se světem tunel | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Čeští inženýři razí tunel na Islandu | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
1: Laserový skener vytvoří 3D model vyraženého tunelu se všemi detaily | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Stavbyvedoucí Josef Malknecht má rád ábíčkovské papírové modely - zvlášť techniku! | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Masivní vzduchotechnika odsává z tunelu prach a plyny | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Ubikace pro pracovníky vypadají jako polární stanice | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
V zimě jsou cesty průjezdné jen v silných autech a s velkou opatrností | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Ražba tunelu je závislá i na moderní počítačové technice | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Předsunutá základna: skladové a servisní haly | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
1: Laserový skener vytvoří 3D model vyraženého tunelu se všemi detaily | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
2: Geolog Eda Straka ukazuje islandský bazalt | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
2: Sedimentární vrstvy v bazaltové čelbě | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
2: Korunky vrtáků mají různé průměry | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Skála jako ementál | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
3: Přesná mapa navrtávání čelby se přenáší i na monitor vrtracího vozu | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
3: Přesná mapa navrtávání čelby se přenáší i na monitor vrtracího vozu | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
3: Přesná mapa navrtávání čelby se přenáší i na monitor vrtracího vozu | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
4: Tekutá trhavina se z tanku pumpuje přímo do děr s rozbuškami | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
4: Tekutá trhavina se z tanku pumpuje přímo do děr s rozbuškami | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
4: Tekutá trhavina se z tanku pumpuje přímo do děr s rozbuškami | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
5: Okamžik odpalu | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
5: Okamžik odpalu | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
5: Rubaninu vyvážejí dampry s hydraulickými pístnicemi | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
6: Česká chlouba - mobilní betonárka a její digitální ovládání | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
6: Česká chlouba - mobilní betonárka a její digitální ovládání | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
6: Nanášení betonu | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock
Mourrison má jasno | ABC/Lukáš Fibrich
Český tunel v západních fjordech zjednoduší přístup k vodopádu Fjallfoss | Pavel Dobrovský, Aleš Gothard, Metrostav, iStock