Logo magazínu

Mistr Blenderu: Začínáme s 3D grafikou 2 - referenční obrázky

5 / 12
Prohlédnout znovu

Mistr Blenderu: Začínáme s 3D grafikou 2 - referenční obrázky

3D modelování v Blenderu. Referenční obrázky a 3 základní nástroje – posun, rotace a změna velikosti | archiv autora
S objekty pohybujeme v osách X, Y a Z | Blender studio, archiv autora
Na náš objekt klikneme levým tlačítkem myši a zvolíme POSUNOUT | Blender studio, archiv autora
Druhý nástroj je rotace. Mís- to šipek se na objektu objeví 3 barevné kroužky | Blender studio, archiv autora
Poslední nástroj je změna velikosti | Blender studio, archiv autora
Při použití klávesových zkratek G, R nebo S se ve středu objektu nezobrazují barevné osy | Blender studio, archiv autora
Pohyb objektu vychází z jeho středu – oranžové tečky | Blender studio, archiv autora
Pro snazší umístění referenčních obrázků se hodí přesný pohled shora (pohled po ose Z), zleva (pohled po ose X) i zepředu (pohled po ose Y) | Blender studio, archiv autora
Každým objektem lze pohybovat ve 2 souřadných systémech | Blender studio, archiv autora
Mistr Blenderu: Referenční obrázek horní | Marek Hůlka
Mistr Blenderu: Referenční obrázek zleva | Marek Hůlka
Mistr Blenderu: Referenční obrázek zepředu: | Marek Hůlka