Logo magazínu

Jak se potápěči noří za vraky českých lodí: Odhalení naší námořní historie

7 / 14
Prohlédnout znovu

Jak se potápěči noří za vraky českých lodí: Odhalení naší námořní historie

Jedním z důležitých aspektů každého vraku je skutečná velikost, platilo to i u lodi SMS Kaiser Franz Joseph I | Czech Diving Team
V hloubkách okolo 60 až 80 metrů už je téměř absolutní tma, kvalitní osvětlení je proto základ | Czech Diving Team
Plavidla je po více než 100 letech potřeba důkladně očistit | Czech Diving Team
Vrak je z praktických i bezpečnostních důvodů s expediční lodí propojen kotevním lanem | Czech Diving Team
Historik Boris Gol vyprovází tým na expedici k italskému parníku Bosforo | Czech Diving Team
Potápěči Filip Tůma a Zdeněk Partyngl využili dlouhé dekomprese k fotografování | Czech Diving Team
Fotografie zajaté sesterské ponorky U79 (vlevo) výrazně pomohla při identifikaci U72 | Czech Diving Team
Pohnutá historie Československé námořní plavby zavedla Czech Diving Team až na daleké souostroví Bahamy | Czech Diving Team
S hledáním vraku na dně moře pomáhají data ze sonaru | Czech Diving Team
Součástí výbavy technických potápěčů jsou podvodní elektrické skútry | Czech Diving Team
Expedice k U72 sestávala ze 6 mimořádně zkušených potápěčů a 1 námořního historika | Czech Diving Team
Na datech lze vidět rychlý ponor (cca 5 minut), zkoumání ponorky (15 minut) a pomalé vynoření (70 minut) | Czech Diving Team
Každému ponoru předchází důkladný brífink | Czech Diving Team
Kapitán Zdenko Hudeček z Terezína se dožil věku 87 let | Czech Diving Team