Logo magazínu

Tajemství světa Formule 1: Jak se vyvíjí vozy a bojuje o desetiny sekundy?

1 / 10
Prohlédnout znovu

Tajemství světa Formule 1: Jak se vyvíjí vozy a bojuje o desetiny sekundy?

Nehoda ve formuli 1: Občas se něco nepovede. Sebastian Vettel se během testů roztočil se svým ferrari a skončil v kamínkovém kačírku, který vůz zpomalí v případě nehody | Getty Images
Závody vozů formule 1 je boj o desetiny sekundy | Profimedia.cz
Jezdec v kokpitu formule 1 před vyjetím na trať | Profimedia.cz
F1 je plná extrémů. Například pneumatiky dokáží mechanici vyměnit za méně než 2 sekundy | Getty Images
V ZADNÍ ČÁSTI vozu formule 1 je HYBRIDNÍ POHONNÁ JEDNOTKA. Kro- mě klasického spalovacího motoru (šestiválec) se pou- žívá také elektrická energie získávaná z tepelné energie z výfuků a kinetické energie z brždění. Výkony motorů dnes dosahují celkově až 1000 koní | Getty Images
VOLANT vozu formule 1. Jezdec může sám změnit řadu nastavení | Getty Images
Zelená tekutina (tzv. flow-vis) se při jízdě rozprostře a ukáže inženýrům formule 1, kudy proudí vzduch | Getty Images
„Zahrádka“ na vozu formule 1 je soustava senzorů, které týmy používají při testech aerodynamiky | Getty Images
ZADNÍ KŘÍDLO vozu formule 1. Jeho klapka se může na rovince sklopit (tzv. systém DRS), takže vůz má nižší odpor vzduchu, jede rychleji a může lépe předjíždět. DRS lze použít jen na 1 až 3 vybraných místech okruhu v případě, kdy je vůz méně než sekundu za soupeřem. Ten DRS aktivovat nemůže | Profimedia.cz
Model vozu formule 1 pro aerodynamický tunel pro sezonu 2021 | Profimedia.cz