Tajemství světa Formule 1: Jak se vyvíjí vozy a bojuje o desetiny sekundy?
2
/
10
Prohlédnout znovu
Tajemství světa Formule 1: Jak se vyvíjí vozy a bojuje o desetiny sekundy?
Nehoda ve formuli 1: Občas se něco nepovede. Sebastian Vettel se během testů roztočil se svým ferrari a skončil v kamínkovém kačírku, který vůz zpomalí v případě nehody
|
Getty Images
Závody vozů formule 1 je boj o desetiny sekundy
|
Profimedia.cz
Jezdec v kokpitu formule 1 před vyjetím na trať
|
Profimedia.cz
F1 je plná extrémů. Například pneumatiky dokáží mechanici vyměnit za méně než 2 sekundy
|
Getty Images
V ZADNÍ ČÁSTI vozu formule 1 je HYBRIDNÍ POHONNÁ JEDNOTKA. Kro- mě klasického spalovacího motoru (šestiválec) se pou- žívá také elektrická energie získávaná z tepelné energie z výfuků a kinetické energie z brždění. Výkony motorů dnes dosahují celkově až 1000 koní
|
Getty Images
VOLANT vozu formule 1. Jezdec může sám změnit řadu nastavení
|
Getty Images
Zelená tekutina (tzv. flow-vis) se při jízdě rozprostře a ukáže inženýrům formule 1, kudy proudí vzduch
|
Getty Images
„Zahrádka“ na vozu formule 1 je soustava senzorů, které týmy používají při testech aerodynamiky
|
Getty Images
ZADNÍ KŘÍDLO vozu formule 1. Jeho klapka se může na rovince sklopit (tzv. systém DRS), takže vůz má nižší odpor vzduchu, jede rychleji a může lépe předjíždět. DRS lze použít jen na 1 až 3 vybraných místech okruhu v případě, kdy je vůz méně než sekundu za soupeřem. Ten DRS aktivovat nemůže
|
Profimedia.cz
Model vozu formule 1 pro aerodynamický tunel pro sezonu 2021
|
Profimedia.cz
VIDEO Ábíčko odhaluje pojízdnou laboratoř EDU.Lab a divného dinosaura
Až naprší a uschne… na Venuši! Šílené mraky z kyseliny sírové zahalily pekelnou planetu
Mám problém s bratrem, je dost přecitlivělý...
Šelmy v Česku: Co nám hrozí od vlků, medvědů a rysů?
Jednoduché hrady a dinosauři v ABC: Co je v posledním ábíčku?
Festival ABC: Přijďte se podívat, jak vypadá ábíčko naživo!