Umění z ohně a písku: Jak mladý český sklář mění řemeslo v umění 21. století
19
/
21
Prohlédnout znovu
Umění z ohně a písku: Jak mladý český sklář mění řemeslo v umění 21. století
Manipulace s taveninou na píšťale vyžaduje léta zkušeností a praxe
|
Zdeněk Ležák
Různé barvy skla vznikají přidáním odlišných oxidů kovů nebo jiných chemických látek do skleněné taveniny
|
Zdeněk Ležák
Každá váza z Františkova showroomu je umělecké dílo
|
Zdeněk Ležák
Plastické živočichy na Františkovy vázy vytvářejí jiní umělci
|
Zdeněk Ležák
U některých váz se František spojuje s dalšími umělci, kteří pro ně vytvářejí drobné plastiky (v pozadí)
|
Zdeněk Ležák
Vyfouknutou vázu ještě na píšťale skláři temperují plamenem
|
Zdeněk Ležák
Skvěle sehraná parta sklářů vyrábí jednu vázu za druhou
|
Zdeněk Ležák
V brusírně je několik pracovišť a váza tu stráví mnoho hodin
|
Zdeněk Ležák
Vstup a výstup chladicí pece. Teplota tu po mnoho hodin postupně klesá
|
Zdeněk Ležák
Skleněná tavenina na píšťale se uzavře do dřevěné formy a vyfoukne
|
Zdeněk Ležák
Různé barvy skla vznikají přidáním odlišných oxidů kovů nebo jiných chemických látek do skleněné taveniny
|
Zdeněk Ležák
Každá váza z Františkova showroomu je umělecké dílo
|
Zdeněk Ležák
František Jungvirt
|
Zdeněk Ležák
Truhlářská dílna na výrobu dřevěných forem pro foukání skla
|
Zdeněk Ležák
Sklad dřevěných forem je v suterénu pod sklářskou dílnou
|
Zdeněk Ležák
Design potkává umění
|
Zdeněk Ležák
Každá váza z Františkova showroomu je umělecké dílo
|
Zdeněk Ležák
Některé vázy František sám ručně maluje
|
Zdeněk Ležák
Každá váza z Františkova showroomu je umělecké dílo
|
Zdeněk Ležák
Každá váza z Františkova showroomu je umělecké dílo
|
Zdeněk Ležák
Plastické živočichy na Františkovy vázy vytvářejí jiní umělci
|
Zdeněk Ležák