Logo magazínu

Umění z ohně a písku: Jak mladý český sklář mění řemeslo v umění 21. století

8 / 21
Prohlédnout znovu

Umění z ohně a písku: Jak mladý český sklář mění řemeslo v umění 21. století

Manipulace s taveninou na píšťale vyžaduje léta zkušeností a praxe | Zdeněk Ležák
Různé barvy skla vznikají přidáním odlišných oxidů kovů nebo jiných chemických látek do skleněné taveniny | Zdeněk Ležák
Každá váza z Františkova showroomu je umělecké dílo | Zdeněk Ležák
Plastické živočichy na Františkovy vázy vytvářejí jiní umělci | Zdeněk Ležák
U některých váz se František spojuje s dalšími umělci, kteří pro ně vytvářejí drobné plastiky (v pozadí) | Zdeněk Ležák
Vyfouknutou vázu ještě na píšťale skláři temperují plamenem | Zdeněk Ležák
Skvěle sehraná parta sklářů vyrábí jednu vázu za druhou | Zdeněk Ležák
V brusírně je několik pracovišť a váza tu stráví mnoho hodin | Zdeněk Ležák
Vstup a výstup chladicí pece. Teplota tu po mnoho hodin postupně klesá | Zdeněk Ležák
Skleněná tavenina na píšťale se uzavře do dřevěné formy a vyfoukne | Zdeněk Ležák
Různé barvy skla vznikají přidáním odlišných oxidů kovů nebo jiných chemických látek do skleněné taveniny | Zdeněk Ležák
Každá váza z Františkova showroomu je umělecké dílo | Zdeněk Ležák
František Jungvirt | Zdeněk Ležák
Truhlářská dílna na výrobu dřevěných forem pro foukání skla | Zdeněk Ležák
Sklad dřevěných forem je v suterénu pod sklářskou dílnou | Zdeněk Ležák
Design potkává umění | Zdeněk Ležák
Každá váza z Františkova showroomu je umělecké dílo | Zdeněk Ležák
Některé vázy František sám ručně maluje | Zdeněk Ležák
Každá váza z Františkova showroomu je umělecké dílo | Zdeněk Ležák
Každá váza z Františkova showroomu je umělecké dílo | Zdeněk Ležák
Plastické živočichy na Františkovy vázy vytvářejí jiní umělci | Zdeněk Ležák