Logo magazínu

Revoluce na kolejích: První český bateriový vlak míří do provozu

1 / 18
Prohlédnout znovu

Revoluce na kolejích: První český bateriový vlak míří do provozu

Moderní vlaková souprava Škoda 26Ev dopravce Arriva, připravená pro provoz rychlostí až 200 km/h na českých železnicích. | Škoda Group
Interiér nového vlaku Škoda 26Ev pro společnost Arriva. Právě tyto soupravy v těchto dnech poprvé v historii vyjíždějí na české tratě rychlostí 200 km/h | Škoda Group
První bateriový vlak RegioPanter BEMU v provozu. Od konce roku 2024 jezdí v Moravskoslezském kraji, kde cestujícím umožňuje pohodlnou jízdu bez přestupů i na neelektrifikovaných tratích | Profimedia.cz
Nová souprava Škoda 26Ev pro Arrivu. Tento vlak je zkonstruován pro rychlosti až 230 km/h a na českých tratích právě začíná jezdit rychlostí 200 km/h | Škoda Group
Ovládací panel bateriového vlaku RegioPanter BEMU. Strojvůdce odtud řídí nejen samotnou jízdu, ale i pokročilý systém správy LTO baterií a rekuperace | Profimedia.cz
Výrobní portfolio Škoda Transportation v Plzni je široké. Kromě moderních vlaků se zde vyrábí také tramvaje, soupravy metra a trolejbusy pro celý svět | Pavel Dobrovský
Montáž baterií a další elektrické výzbroje na střechu vlaku RegioPanter BEMU. Díky tomuto řešení má vlak nízkopodlažní interiér pro pohodlný nástup cestujících | Pavel Dobrovský
Tiskový mluvčí Škoda Transportation Jan Švehla na zkušební trati v Plzni. Díky třem různým rozchodům kolejí zde mohou testovat vlaky a tramvaje určené pro různé evropské země | Pavel Dobrovský
Bateriový vlak RegioPanter BEMU. Díky dojezdu 80 km na baterie může plynule pokračovat i na neelektrifikované tratě a cestující nemusí přestupovat | Profimedia.cz
Z výrobního areálu Škoda Transportation v Plzni míří nová kolejová vozidla, jako jsou vlaky a tramvaje, k zákazníkům po celé Evropě | Pavel Dobrovský
Výroba jednoho bateriového vlaku RegioPanter BEMU trvá v plzeňské hale Škoda Transportation zhruba tři a půl měsíce | Pavel Dobrovský
Speciální dopravníky v areálu Škoda Transportation v Plzni převážejí i několik desítek tun těžké díly, jako jsou hrubé stavby vozů pro nové vlaky a tramvaje | Pavel Dobrovský
Detail elektrické výzbroje bateriového vlaku RegioPanter BEMU. Součástí jsou i speciální systémy pro ohřev a chlazení LTO baterií, které zajišťují jejich bezpečnost a dlouhou životnost | Pavel Dobrovský
Pohled do výroby bateriového vlaku RegioPanter BEMU v Plzni. V této fázi se instalují kilometry kabelů pro pohon, bateriové systémy a veškerý komfort pro cestující | Pavel Dobrovský
Po zhruba třech a půl měsících montáže v Plzni čeká každý nový vlak, jako je RegioPanter BEMU, finální testování na zkušebním okruhu ve Velimi | Pavel Dobrovský
Takto se v Plzni přesouvá nový bateriový vlak. Speciální vozidlo převáží rozpracované soupravy RegioPanter BEMU mezi montážními halami Škoda Transportation | Pavel Dobrovský
Speciální boxy ukrývají pokročilé LTO baterie, které v plzeňské Škoda Transportation čekají na montáž do bateriových vlaků RegioPanter BEMU | Pavel Dobrovský
INFOGRAFIKA Vývoj české železnice v kostce: Od koněspřežky z roku 1832 přes příjezd prvního parního vlaku až po moderní jednotky Pendolino a rychlostní rekordy. | iStock.com