Logo magazínu

Papírová historie: Prozkoumali jsme legendární kolejiště

2 / 8
Prohlédnout znovu

Papírová historie: Prozkoumali jsme legendární kolejiště

Celkový pohled na kolejiště, které je koncipováno jako dvouokruhové s lokální tratí v levé části | Robert Pavelka
Vodní mlýn, v jehož sousedství nacházíme kamenný most. Před ním v pravé části vidíme seník s doškovou krytinou, za mlýnem vedle statku pak oboroh. Mlýn je z původních pěti oblouků zkrácen na tři, jak uvidíme dále, ani ty nepřišly vniveč. Před mlýnem u silnice se ještě „schovává“ včelí úl, který byl otištěn u jiné vystřihovánky | Robert Pavelka
Část vinohradnický staveb, kde tvůrce kolejiště využil pouze patrovou lisovnu se sklepem. Nejspíš mu kvůli vinicím pnoucím se do výšky dvou pater nevybylo místo | Robert Pavelka
Patrová stavba z Děčínska vyšla pod souhrnným názvem Lidové stavby ze severočeské oblasti. Ovšem žebřiňák, který se k ní pomalu blíží, byl publikován podstatně dříve | Robert Pavelka
Náměstí lemované všemi domy „malé“ MPR – pokud bychom začali vlevo dole, tak tam se nachází dům čp. 5, dále za tratí postupně čp. 4, čp. čp. 3, čp. 2, v čele čp. 6 a pod skalou čp. 1. Původní kašna se nachází vedle stromku u trati, morový sloup na náměstí nebyl součástí vystřihovánek. K přemostění trati u domů je využito zbylých dvou oblouků z kamenného mostu, jsou ještě dále upraveny | Robert Pavelka
Roubený seník schovaný pod břízou vyšel jako součást železničních doplňků II | Robert Pavelka
Vítkovické senážní věže jsou zpracované z poloviny, chybí rozměrná budova farmy z výběhem pro zvířata a malé doplňující kruhové tanky | Robert Pavelka
Ještě jednou pohled do okolí mlýna, tentokrát s lepším zaměřením na Jihočeský statek ze Soběslavských blat. S tímto modelem byl otištěn i naložený žebřiňák před vraty stejně jako prázdný vůz, který jsme si představili u Patrové stavby z Děčínska. U Jihočeského statku byl rovněž vydán včelí úl, který je situován před vodní mlýn | Robert Pavelka