Peugeot 106

Sdílej
 

Peugeot 106Vystřihovánka nového modelu v měřítku 1:32 vám představuje závodní vůz Peugeot 106. Stavba není složitá, ale řada drobných dílů vyžaduje přesnost a trpělivost při lepení. Pozorně si proto přečtěte tento návod a prostudujte návodnou kresbu.

Přípravné práce

Ze špejle o průměru 2 mm připravte dvě osy 59. Z drátku o průměru 0,4 mm zhotovte tažné oko 25 a z kousku bílého silonového vlasce ze smetáku uvažte očko vypínání elektriky 43. Kancelářským papírem podlepte díly 2, 3, 4, 8, 9, 10, 18 (bez chlopní), 20, 32 (bez chlopní), 46 a 58. Kladívkovou čtvrtkou podlepte díl 15 a kartonem o síle 0,8 mm díly 51 a 57. Na rub dílů 1 a 7 si pomocí propichů přeneste úsečky A-A a B-B, na které budete lepit žebra podvozku. Na rub dílu 35 přeneste úsečku C-C a z rubu začerněte výfuk - díl 48. Hrany nařezávané z líce jsou značeny černou čárou s malým černým trojúhelníčkem, hrany nařezávané z rubu (přeneste si je opět propichy) jsou čerchované (-.-.-) s malým kolečkem na konci. Výřezy ploch z dílů, propich pro očko elektriky (u dílu 26) a prořezy pro zrcátka (u dílů 2 a 8) a tažného oka (díl 21) jsou značeny červenou úhlopříčkou, tečkou nebo čárou. Prořezy pro zalepení os a výfuku jsou značeny černou úhlopříčkou. Bílé hrany zaretušujte vhodným odstínem barvy nebo tuše.

Návod na sestavení

Stavbu začněte vytvarováním levého dílu 1, ke kterému postupně přilepte díly 2, 3, 4 a 6. Kdo chce, může z boku vyříznout kliku dveří a nahradit ji plastickým dílem 5, který přilepí z rubu. Stejným způsobem zpracujte i pravý bok - díly 7, 8, 9, 10, 11 a 12. Nyní oba boky spojte dílem 13, který začněte lepit od hrany střechy směrem dopředu. Pozor, střešní spojler vytvarujte a zastřihněte před vlepením zadního okna! Pod okno vlepte díl 14 spolu s nalepenou klikou 15 a přechody do boků dotvarujte zadními světly - levé 16 a pravé 17. K vytvarovanému dílu zadního nárazníku 18 přilepte díl 19 spolu s dílem 20. K celku připojte opatrně spodní část 21 a také prolis pro SPZ 22 s tabulkou 23. Tyto díly lepte od středové rysky a hotový zadní nárazník vlepte do karoserie. Zadní část vozu dokončete přilepením dvou spon 24 (kdo chce) a vlepením tažného oka 25. Pod přední sklo přilepte díl 26 a také dva stěrače 27. Vytvarujte kryt motoru 28 a nalepte na něj dvě spony 29. Kryt v přední části vytvarujte do oblého přechodu a opatrně přilepte mezi oba boky, tj. díly 1 a 7. Příď dokončete přilepením obou světlometů - levého 30 a pravého 31. K vytvarovanému dílu předního nárazníku 32 přilepte díl 33 spolu s dílem 34. Pod ně nalepte díl 35 a tabulku 36. Nyní z rubu na úsečku C-C vlepte prolis 37 (nepřilepujte boční chlopně) a nárazník nechte proschnout. K přednímu spojleru 38 připojte díl 39, celek opatrně vlepte do přídě a nakonec dolepte chlopně prolisu 37. Tyto díly opět lepte od středových rysek a hotový nárazník vlepte do přídě. Hotovou karoserii nyní doplňte o zpětná zrcátka - levé slepte z dílů 40, 41 a pravé z dílů 42, 41 - a vlepte je do prořezů v obou bocích, tj. v dílech 2 a 8. Nakonec vlepte očko vypínání elektriky - díl 43. Peugeot 106Pokračujte podvozkem. Zadní žebro 44 vlepte do karoserie mezi úsečky A-A, přední žebro 45 vlepte mezi úsečky B-B a spodní část uzavřete dílem 46. Zpracujte držák zadní osy 47, vlepte do něj výfuk 48 a držák zalepte mezi žebro 44 a zadní nárazník. Přední držák zpracujte z dílu 49, připojte krycí plech 50 a celek vlepte mezi žebro 45 a přední nárazník. Zbývají kola. Z dílů 51, 52 slepte disk a vlepte ho do vnějšího boku pneumatiky 53. Kdo chce, může si z dílu 54 zpracovat plastický disk a opatrně ho do celku natupo vlepit. K vnitřnímu boku 56 přilepte brzdu slepenou z dílů 57, 58 a oba boky spojte pláštěm 55. Takto zpracujte všechna čtyři kola, vždy jedno zalepte na osu 59, osu vsuňte do nosiče, nasaďte druhé kolo a zakápněte lepidlem. Model vozu PEUGEOT 106 máte hotov. Věříme, že se vám jeho stavba podařila a že se vám model líbí.