Recenze: Letopisy rytířů Jedi

Recenze: Letopisy rytířů Jedi

Svět Star Wars je fenomén, k němuž nepatří pouze celovečerní filmy, ale také úctyhodné množství seriálů, knih a komiksů. Právě ty českým fanouškům nabízí BB art.

Letopisy rytířů Jedi jsou již třetí knihou z fantastického světa „v jedné galaxii“. Tentokrát se však nedozvíme, jak to bylo po pádu Impéria, ani nezjistíme nic o životě vedlejších postav. Díky nové generaci komiksů Star Wars ze začátku 90. let nahlédneme do daleké minulosti Republiky, kdy se objevila hrozba Sithů. Tedy temných protějšků rytířů Jedi, ke kterým patří i staří známí císař Palpatine a Darth Vader. První kniha Letopisů obsahuje tři příběhy a slibuje velkolepá dobrodružství, svistot desítek světelných mečů, výbuchy stovek vesmírných plavidel, ba i celých planet, a dušidrásající konflikty těch, které Temná strana láká ke zradě.

Bohužel ne vždy úplně uspokojivě. Problém je hlavně v příběhu o první válce se Sithským impériem. Jeho scénář dostal na starost spisovatel Kevin J. Anderson, který se proslavil především pokračováním slavné sci-fi Duna. Už tehdy prokázal, že sice umí napsat knihu, kde se pořád něco děje. Jenže jsou to události gigantické a tragické hlavně proto, že to o nich opakovaně sám tvrdí. Když odhlédneme od krásně barevných obrázků, zjistíme, že geniální padouch je ve skutečnosti břídil a smrtelné ohrožení Republiky vyřeší krátká meditace jediného mladého rytíře Jedi. Nic moc.

Další dva příběhy naštěstí sice uberou na explozích, ale o to více se soustředí na své hrdiny, jejich vývoj a přihodí i pestrou sbírku nejrůznějších příšer. Ze sithských protivníků jde konečně strach. Pokud se tedy chcete dozvědět něco víc o Temné straně Síly a jejím vábení, o velkých bitvách, které proti ní Jedi vedli, ale i o hořkých porážkách, neváhejte. Letopisy rytířů Jedi jsou zde pro vás. Počítejte ale s tím, že se jedná především o rozjezd, který má nějakou tu mušku. Říkejme jí Kevin.

+ Nechybí spousta akce ani slavní rytíři Jedi z historie Star Wars jménem Ulic Qel-Droma a Nomi Sunrider.

- První díl Letopisů rytířů Jedi je spíše rutinní přípravou na plánované pokračování a potřeboval by schopnějšího autora.

Star Wars Omnibus: Letopisy rytířů Jedi 1