Recenze: Nový komiksový magazín se Spider-Manem je ultimátně nabušený

Nejmodernější a nejsoučasnější příběhy oblíbených super hrdinů jako je Spider-Man nebo Fantastická čtyřka začaly vycházet na pokračování v novém časopisu.

Spider-Man patří k nejpopulárnějším superhrdinským komiksům dokonce i v Česku, takže není tedy divu, že je hlavním tahákem i nového magazínu Ultimate Spider-man a spol. Před jeho otevřením je třeba vědět dvě věci. Ta první je, že magazín bude vycházet vždy po dvou měsících a bude obsahovat dva sešity Spider-Mana a dva sešity nějaké jiné řady - v jedničce jsou to Fantastic Four, ale později se můžeš těšit na X-Meny. To znamená hodně čtení za super cenu. Ta druhá je slovo Ultimate v názvu a co vlastně znamená.

Protože ty nejslavnější superhrdinské komiksy vychází už nějaký ten pátek a jejich hrdinové kolikrát pamatují tvojí babičku ještě jako malou holku, rozhodli se ve vydavatelství Marvel vydávat paralelní řady pěkně od začátku. Stručně řečeno jde o moderní pojetí starých komiksů. Postavy dostávají nové vlastnosti, vztahy, často jsou to pěkní parchanti, když už ne vyšinutí psychopati... a někdy poměrně záhy umírají, přestože původně vydržely autorům i desítky let.

Fantastická čtyřka řeší i to, jak takový kamenný goliáš jako The Thing bude chodit na záchod. •  Crew

Jak se dozvíte i v úvodu Magazínu, podobných Ultimate řad je víc, v jedné jsou například všichni superhrdinové zombie a v jiné zase Hulk žere lidi, ale většina z nich není brána jako nekonečný projekt, ale spíše uzavřené seriály. Však tyhle komiksy také píše naprostá špička, která nechce únavnou pravidelnou práci, ale pořádně se odvázat a zbořit pár tabu. Brian Michael Bendis se proslavil třeba Daredevilem, Warren Ellis zase megacynickým Transmetropolitanem.

Střet Petera Parkera s radioaktivním pavoukem v prvním dílu komiksu Ultimate Spider-Man a spol. už rozhodně není náhoda a my sledujeme intriky firmy, která by se neztratila ani v Aktech X. Parker o tom ale zatím nic neví a prožívá si své soukromé peklo na střední škole jak vystřižené třeba z takové Buffy, zabíječky upírů. Obě linie se promyšleně proplétají a ve výsledku cítíte s každou další stránkou, že se na hrdinu řítí něco velkého a zatraceně tragického. A budete chtít být u toho.

Jestli Mary Jane trpí arachnofobií, je to problém... •  Crew

To na hrdiny Fantastic Four už něco velkého a zatraceně tragického udeřilo. Příběh v Magazínu navazuje na loni vydanou knížku Fantastic Four: Zrod. Mají už tedy své schopnosti, ale teprve nyní se objevuje jejich úhlavní nepřítel Dr. Doom. Jestli je Spider-man založený na civilnějším pojetí a přirozených dialozích se skvělými hláškami, Fantastic Four si víc hrají s kresbou a nabízí mnohem masivnější hrozby. Padouch je ostatně potomkem Vlada Tepeše alias Drákuly.

První Ultimate Spider-man a spol. tedy skvěle představuje moderní verze dvou zásadních komiksů a připraví svého čtenáře na maso, které se chystá v dalších číslech. Doba bezchybných hrdinů skončila a zcela upřímně: zaplať pánbůh za to!

+ Nejmodernější verze klasických komiksů se vším cynismem, neuctivostí a podrazy na zkušeného čtenáře, co k tomu patří.

- Jsme teprve na začátku, takže menší porce akce, což je ovšem zcela dočasný problém.

70%