S.W.I.N.E.

Sdílej
 
Hra S.W.I.N.E. se ze svého žánru vymyká nejen nezvyklým názvem, ale i celou řadou dalších odlišností. Je to bojová strategie v reálném čase s klasickým ovládáním, v níž jsou obě znesvářené strany vybaveny moderní válečnou technikou.

Hra S.W.I.N.E. se ze svého žánru vymyká nejen nezvyklým názvem, ale i celou řadou dalších odlišností. Je to bojová strategie v reálném čase s klasickým ovládáním, v níž jsou obě znesvářené strany vybaveny moderní válečnou technikou.

Foto
Dalo by se říct, nic originálního, ale na válečném poli tu místo lidí proti sobě stojí prasata a králíci. Prasata tu jsou v roli agresorů, kteří napadli králičí území. Králíci (ač od přírody zbabělí) nezaváhali, vyhlásili všeobecnou mobilizaci a vypukla jedna z nejbizarnějších válek v historii počítačových her.
Možná čekáte nějaký příběh, který vám tuto podivnou válku vysvětlí, ale to čekáte marně, protože ve hře prakticky žádný není. Válka prasat s králíky je prostě fakt. Vy si můžete pouze vybrat jednu z kampaní a hrát buď za králíky, či prasata. V této strategii nic nestavíte, jak je obvyklé, ani nic netěžíte, vše se odehrává jen na frontové linii. Peníze dostáváte za úspěšné splnění mise. Za ně si pak nakupujete jednotky do další misí. Z toho plyne, že do boje jdete pouze s tím, co jste si před ním nakoupili. Ovšem ze strojů (přesněji z jejich posádek), které vám zůstaly z minulého kola, se každým dalším bojem stávají stále zkušenější veteráni. Stroje, které "padly" a jsou boje neschopné, lze opravit (samozřejmě pokud neexplodovaly). Hra má výbornou grafiku a ještě lepší zvuk se vtipnými hláškami bojovníků, kteří si vzájemně vyhrožují a nadávají. Kamera je standardně nastavena jako u většiny realtime strategií z horního bočního pohledu, ale lze jí různě otáčet a přibližovat terén. Moje hodnocení této hry by mohlo znít: krásná, vtipná, originální. Ale má to jeden velký háček a tím je umělá inteligence jednotek. To je děs a bída. To, že se bojová vozidla neumějí seskupit do jakékoli bojové formace, by se ještě dalo přehlédnout (co bychom mohli chtít od prasat a králíků). Ale když se autíčko zasekne o strom či jinou překážku a tvrdošíjně do ní naráží nebo když se osamělý tank přesouvá do bojových pozic přes armádu nepřátel a nechá se tupě rozstřílet, to i flegmatickému hráči brzy poleze na nervy.