Max Payne 2: The Fall of Max Payne

Sdílej
 
Všechny problémy Maxe Paynea začaly ve hře Max Payne smrtí ženy. Ve druhém díle je hlavní ženská hrdinka sice naživu, problémům se Max ale nevyhne ani tentokrát. Scénář těchto neveselých her, vyprávěný komiksovými scénami, se i v dalších směrech velmi podobá "filmu noire" (černobílé filmy o drsných detektivech a osudových ženách).

Všechny problémy Maxe Paynea začaly ve hře Max Payne smrtí ženy. Ve druhém díle je hlavní ženská hrdinka sice naživu, problémům se Max ale nevyhne ani tentokrát. Scénář těchto neveselých her, vyprávěný komiksovými scénami, se i v dalších směrech velmi podobá "filmu noire" (černobílé filmy o drsných detektivech a osudových ženách).

GRAFICKÝ KABÁT A ZVUKOVÁ KULISA
Velkou pozornost si zaslouží fyzikální modely. Obrazy zasažené arzenálem silných zbraní padají ze zdí, sudy se kutálejí apod. K likvidaci početnějších

Foto
skupin nepřátel vám pomáhá matrixovský "bullet time", tedy efektní zpomalený čas, ve kterém probíháte třeba skupinou padouchů doplněnou gejzíry úlomků a třísek. Stejně detailně je dopracovaný zvukový doprovod - kromě výstřelů, výbuchů a rachotu všeho, do čeho strčíte či na co šlápnete, je hra okořeněná i dialogy postav a zapnutými televizory, ve kterých běží filmy a reklamy.

VERDIKT

Max Payne je velice akční střílečka s lineárním postupem viděná z pohledu třetí osoby, s inteligentními nepřáteli, dokonalým grafickým zpracováním, provázeným poutavým příběhem a neopakovatelnou tíživou atmosférou. Firma Remedy vypilovala vše, co se dalo, téměř k naprosté dokonalosti - snad až na světla, která jsou ze záhadných důvodů nerozbitná.

Distribuce v ČR: Cenega
Minimální konfigurace: CPU 1000, 256 MB RAM

Autor

František "Were" Bouška