KONZOLE NOVÉ GENERACE NADÁLE V PŘÍPRAVĚ

Sdílej
 
Konzole nové generace od firmy Nintendo má nahradit její nepříliš úspěšný GameCube. Revolution je kódové označení, konzole se nakonec bude jmenovat jinak. Proti GameCube se zlepší hardwarový výkon stroje (hovoří se o 512 MB paměti a 2,7 GHz procesoru) a přibude také harddisk (údajně o kapacitě 15 GB).

REVOLUTION (NINTENDO)

Termín: do prvního pololetí 2006
Konzole nové generace od firmy Nintendo má nahradit její nepříliš úspěšný GameCube. Revolution je kódové označení, konzole se nakonec bude jmenovat jinak. Proti GameCube se zlepší hardwarový výkon stroje (hovoří se o 512 MB paměti a 2,7 GHz procesoru) a přibude také harddisk (údajně o kapacitě 15 GB).
Nintendo si na druhou stranu uvědomuje, že do hardwarové války proti firmám Sony a Microsoft by šel jenom sebevrah, a tak sází na eso v rukávu. Tím má být zcela nové pojetí přístupu k hráči, které by mělo přinést revoluční změnu přístupu ke hrám vůbec. Cestu možná naznačilo dvoudisplejové Nintendo DS, Revolution má ale přinést ještě něco mnohem převratnějšího.

PLAYSTATION 3 (SONY)

Termín: údajně začátek 2006
Nedávným vydáním multimediální nadstavby PSX v Japonsku a ztenčené verze PS2 s podporou síťové hry ve světě se Sony evidentně pouze rozcvičuje před uvedením konzole Playstation 3. Příštím krokem ve vývoji konzolí je multimediální domácí systém vhodný do obýváku, a tak lze docela bezpečně soudit, co všechno v novém Playstationu (a podobně i v Xboxu 2 od Microsoftu) asi najdeme. Určitě nepůjde jen o hry - stejně jako PS2 bude i PS3 podporovat filmové a hudební formáty. Přibýt by měl harddisk, na který se budou nahrávat záznamy z televize a patrně i z internetu - ty pak půjde vypálit na DVD. Co se herní stránky týče, grafiku zaštítí firma Nvidia, která zatím stála za výkonem Xboxu. Procesorem konzole by měl být čip na frekvenci 4 GHz s názvem Cell od vývojářů firem IBM, Sony a Toshiba.

XBOX 2 (MICROSOFT)

Termín: ne dřív než 2006
S premiérou Xboxu 2 s kódovým označením Xenon nemáme podle zástupců firmy počítat dřív než v roce 2006. Do té doby se můžeme dohadovat o tom, jak bude konzole vypadat, i o tom, jaké bude mít funkce, protože jistého je toho zatím velmi málo. Konkrétně je už jasné, že zatímco současný Xbox hostí procesor od firmy Intel a grafiku od Nvidie, v konzoli Xbox 2 bude hučet procesor od firmy IBM (hovoří se o dvou nezávislých jádrech s taktem 3,5 GHz) a grafika od ATI (čip s označením R500). Zbytek je nejasný - s jistotou zatím nelze ani říct, jestli bude mít Xbox 2 vůbec harddisk jako jeho předchůdce. Logicky vzato ano - Microsoft se bude jistě jako Sony snažit o domácí multimediální systém, a ten se bez harddisku neobejde. Vážně se ale hovoří o tom, že Xbox 2 bude fungovat i jako plnohodnotné PC.

BLACK AND WHITE 2

Termín: každou minutou
Pokračování simulátoru vůle boží od Petera Molyneuxe slibuje vychytání nectností prvního dílu a posunutí hry blíž k hráčům, kteří „u toho nechtějí tolik přemýšlet“. Stejně jako v prvním díle zamýšlené pětidílné ságy budete i tentokrát dohlížet božským okem na obyvatele světa a prostřednictvím svého posla utužovat jejich víru ve vás. A stejně jako minule se i nyní utkáte s posly konkurenčních božstev. Doba už ale pokročila, a tak se nebudete znovu dívat na základy civilizace, ale dostanete do rukou opevňování sídelních měst. Zdokonalí se také podoba herní krajiny, která se bude měnit v závislosti na vašich dobrých nebo špatných skutcích.

TIM BURTON´S THE NIGHTMARE BEFORE CHRISTMAS: OOGIE´S REVENGE

Termín: Říjen 2005

Tohle je evidentně divoká karta očekávaných her. Jedná se o přímé pokračování animovaného filmového muzikálu, ve kterém se kostliveček Jack pokoušel ukrást Vánoce pro strašidelné obyvatele Halloweenu.