Recenze - Warcraft

Recenze - Warcraft

Desková hra Warcraft vychází z veleúspěšné počítačové hry, která se dočkala už třetího pokračování. Přepracovat realtime strategii do podoby deskové hry není lehký úkol. Pojďme se podívat, jak se to povedlo.

PRVNÍ DOJMY

Můj první dojem po otevření krabice byl úžas nad dokonalým grafickým zpracováním mapy a herních karet. Trochu jsem vychladl po přečtení pravidel. Připadala mi poměrně složitá a skoro jsem měl chuť hru odložit. Naštěstí jsem se nenechal odradit. Po počáteční nejistotě se dostavilo nadšení nad dokonalou hratelností a zábavou. V deskové hře Warcraft velí hráči jedné ze čtyř ras: Lidské alianci, Nemrtvé zkáze, Orčí hordě nebo Hlídce Nočních elfů. Hra je určena pro dva až čtyři hráče a trvá zhruba 90 minut. Než začnete hrát, musíte si vybrat jeden ze scénářů, podle něhož sestavíte mapu - herní plán.

BOJ MŮŽE ZAČÍT!

Stejně jako v počítačové verzi Warcraftů i zde těžíte dřevo a zlato za pomoci dělníků. Za suroviny si pak nakupujete budovy a jednotky. Bojové jednotky (pozemní, střelecké a letecké) můžete dále vylepšovat. Každé herní kolo je rozděleno do čtyř kroků - pohyb, těžba, umístění a nákup (výcvik, stavění nebo vylepšení). Pohyb a boj probíhá po tazích a bitvy se může zúčastnit víc jednotek najednou. Každá rasa má trochu jiné vlastnosti a kouzla. Systém bojů je dobře promyšlený a závisí zčásti na strategii a zčásti na náhodě.

ZÁBAVNÁ STRATEGIE

Desková hra Warcraft mě nadchla hratelností a nyní už patří mezi moje nejoblíbenější strategie. Až vám přejdou herní pravidla do krve, budete mile překvapeni tím, jak je hra svižná. Nesmíte se nechat odradit trochu složitějšími pravidly a vytrvat. Warcraft se vám za to odmění hodinami skvělé zábavy.

Foto