Naši výherci v Paříži! Poprvé cestovali letadlem...

Sdílej

Soutěž, kterou jsme uspořádali ve spolupráci s francouzským časopisem 7 kolem světa,(a byla vyhlášena souběžně v obou časopisech) je definitivně u konce.

Koncem jara letěli tři naši čtenáři, jejichž cestovní deníky vyhodnotila porota jako nejlepší, do Paříže, začátkem léta naopak přijel do Prahy vítěz soutěže francouzského časopisu. A jak si svou cenu užívali? To nám napsali sami výherci.

Eiffelovka byla se svými 300,6 metry výšky až do roku 1930 nejvyšší stavbou světa. •  wikipedia.org

Antoine Kodio, Paříž

Hned po příchodu ze školy jsem si vzal tašku a vyrazili jsme. Jedeme do Prahy! Doprovází mě teta, protože rodiče už v Praze byli. Druhý den jsme se brzy ráno vydali na prohlídku Hradu. Tam na nás čekal průvodce, který nám vyložil jeho historii. Odpoledne jsme šli na televizní věž (Žižkovský vysílač).

Žižkovský vysílač v Praze •  Wikipedia

Byla vysoká 216 metrů a je z ní neuvěřitelný výhled na celé město. Myslím, že to je jedna z věcí, která se mi v Praze líbila nejvíc. A pak ještě procházka nočním městem.

Hubert Suchý, Beroun

Když jsem zjistil, že jsem vyhrál zájezd do Paříže, skákal jsem asi deset metrů vysoko. Hned jsem volal mámě, moje máma ani já jsme nikdy v Paříži nebyli a tak jsme se hrozně těšili. A když jsem se dozvěděl, že poletíme letadlem, tak to mě úplně dostalo, protože jsem nikdy letadlem neletěl.

V Paříži to bylo super a ubytování na perfektním místě v centru města hned kousek od Seiny. Prolezli jsme spoustu uliček, byli jsme v Notre Dame, v Louvru, na Eiffelovce, ani špatné počasí nám náladu nezkazilo. Každý den jsme tam nachodili asi dvacet pět kilometrů a potom to šesté patro, ve kterém jsme byli ubytovaní...

Paříž za starých časů •  YouTube

Růžena Smolenová, Janov

Na Monntmartu jsme nebyli, ale byli jsme ve Vilette a v Louvru a viděli Monu Lisu. Překvapilo mě, že je tak malá. Asi nejvíc se mi líbilo na Eiffelovce, je z ní parádní rozhled na Paříž.

Zajímavá byla i noční Paříž, potkávali jsme kluky na kolečkových bruslích, skákali a předváděli různě triky.

Více fotografií či informací o soutěži najdete na internetových stránkách www.centretcheque.org a www.clubtilou.com.