Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy

Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy
Sdílej
 
Psi-Ops se na první pohled tváří jako klasická střílečka z perspektivy třetí osoby. Jenomže jak sami zjistíte, kulky zde lítají většinou jen z hlavní nepřátel.

Foto
Ta vaše zůstává chladná. Jako hlavní hrdina Nick Scryer postižený ztrátou paměti se totiž postupem času rozpomínáte na šest nadpřirozených schopností, které se postupně stanou vaší hlavní zbraní.

Manuál (pdf)
Správné využívání nadpřirozených schopností je v Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy zásadní. Hlavní hrdina Nick Scryer se je učí postupně, takže si na jejich používaní snadno zvyknete a přejde vám do krve. Ostatně bez nich byste v některých částech hry nepostoupili. Nadpřirozených schopností je celkem šest.



Speciální schopnosti

Telekineze - nejúčinnější a nejpoužívanější schopnost. Dokážete s ní pohybovat předměty a samozřejmě je i házet po nepřátelích. Pomocí telekineze můžete vojáky také vzít a zlikvidovat je švihem o stěnu či podlahu.


Mind Drain - druhá nejúčinnější zbraň a prostředek zároveň. Z protivníků vysáváte energii, čímž je zničíte a zároveň si doplníte psi-energii, potřebnou pro vykonávání všech nadpřirozených schopností.

Mind Control - vtipná schopnost, se kterou se převtělíte do nepřátelského vojáka a můžete ho tak ovládat. Použijete to třeba při otvírání dveří nebo s ním napadnete ostatní protivníky. Pokud ho zabijí, nic se neděje, vrátíte se do svého těla.
Pyrokineze - s její pomocí dokážete vytvořit proud ohně a zapálit s ním nejen protivníky, ale i různé výbušné sudy. Při hraní jsme tuto schopnost moc nepoužívali. Bohatě stačila telekineze.

Remote viewing - další, ne tolik potřebná schopnost. Lze s ní vidět skrze zdi a odhalit tak třeba pozice nepřátel. Bude se vám hodit, pokud preferujete opatrnější postup hrou a rádi si naplánujete akci předem, ale jinak ji využijete jen minimálně.
Aura view - tímto pohledem vidíte speciální předměty, skryté přechody, spínače nebo některé nepřátele. Občas to budete potřebovat k vyřešení dalšího postupu úrovní. Pokud se zaseknete, zkuste Aura view.




Cheaty

V hlavním menu vyberte "Extra Content" a stiskněte Aura View (defaultně klávesa V). Zazní zvuk a objeví se okno konzole. Napište pak jeden z následujících kódů (pozor, některé kódy fungují jen v beta verzi hry):

05051979 - odemkne Arcade mod
537893 - všechny síly

456456 - Super Psi bude odtékat pomaleji
978945 - neomezené střelivo
548975 - při zásahu menší zničení
987978 - bez hlav

05051979 - Arcade mode
07041979 - Coop mode
7734206 - Survival mode
465486 - Dark mode

05120926 - bonusová mise Floor of Death
76635766 - bonusová mise Panic Room
020615 - bonusová mise Up And Over
945678 - bonusová mise Stop Lights
9442662 - bonusová mise Gasoline
154897 - bonusová mise Bottomless Pit
090702 - bonusová mise TK Alley
154684 - bonusová mise Gear Gauntlet
428584 - bonusová mise Tip The Idol
659785 - bonusová mise Aura Pool
568789 - bonusová mise Bouncy Bouncy
565485 - bonusová mise Psi Pool
456878 - bonusová mise Gnomotron

454566 - Burnt soldier skin
431644 - Clown General skin
364654 - Dockworker skin
978789 - Dragon Wei Lu skin
497878 - Edgar Barrett skin
459797 - General skin
698798 - Jack skin
468987 - Jov Leonov skin
97879- Komiko skin
998789 - Labcoat skin
489788 - Marlena Pyro skin
135454 - Marlena Pyro Bikini skin
231644 - Marlena Pyro Leather skin
321646 - MP1 skin
E 698799 - MP2 skin
654659 - MP3 skin
468799 - Psi Sara skin
135488 - Sara skin
65496873 - Saranae skin
546546 - Scorpion skin
456498 - Stealth Nick skin
678999 - Suicide Sara skin
136876 - Tonya skin
196001 - Training Edgar Barret 1 skin
196002 - Training Edgar Barret 2 skin
19600- Training Edgar Barret 3 skin
196004 - Training Edgar Barret 4 skin
196005 - Training Edgar Barret 5 skin
196006 - Training Edgar Barret 6 skin
564689 - Training Nick skin
654654 - Tranquillity Wei Lu skin
365498 - UN Soldier skin
484646 - Urban Nick skin
975466 - Wasteland Nick skin
231324 - Wei Lu skin

PC hry lze objednat na info@praguepromotion.cz



Ze hry do reality

Pohybem předmětů na dálku pomocí mysli nebili telekinezí se mnoho lidí zabývá i prakticky. Výsledky jsou sporné. Známým jménem v telekinezi je například Ruska Nina Kulagina, která však byla nařčena z podvodu. Koukněte na:





Jak hrát


Psi-Ops je akční hra zasazená do nedaleké budoucnosti. Jejím hlavním hrdinou je PSI agent Nick Scryer, obdařený nejrůznějšími nadpřirozenými schopnostmi, jako jsou pyrokineze, telekineze a mnoho dalších, které jsou jeho zbraní i obranou. Může jimi přímo zasáhnout a ovlivnit okolní prostředí i nepřátele, pochopitelně disponuje i obvyklým arzenálem zbraní.

Hra plná napětí a nebezpečných protivníků, to je Psi-Ops: The Mindgate Conspiracy. Jako hlavní hrdina Nick Scryer, s nímž se ve hře ztotožníte, budete bojovat s gangem, který chce pomocí záhadného artefaktu ovládnout myšlení a jednání všech lidí.

Úvod do hry

Zápletka se drží a především točí kolem jakéhosi záhadného starověkého artefaktu, který se nazývá Monolit. Je nebezpečný, protože může být zneužit nejen k ovládnutí mysli, ale i k jednání lidských jedinců, takže i celého lidstva. Že se tyto vlastnosti Monolitu přímo samy o sobě nabízejí ke zneužití se strany zločinců a zločinných organizací, to vás samozřejmě už napadlo také. Ústředními postavami této celkem vydařené hry jsou Nick Scryer a jeho chameleonská partnerka Sara, která sice patří k nepřátelskému gangu, ale pomáhá i vám.

Musíme se zmínit i o jednom ze záporných hrdinů, tedy o postavě velkého Generála. Původně zcela obyčejný a řadový člověk Nick Scryer se začne měnit v supermana - naučí se využívat postupně získané nadpřirozené schopnosti, mezi které patří vetření se do mysli jeho nepřátel, telekineze, takzvaný aura pohled, stavění ohnivých stěn a v neposlední řadě vysávání duševní síly z řad jeho krutých protivníků a nepřátel. Ve hře se samozřejmě ztotožníte s hlavním hrdinou, tedy Nickem Scryerem, a v zajímavém příběhu, proloženém mnoha dramatickými prvky, situacemi a podivnými zvraty ho přes řadu misí dovedete k cíli. Než začnete hrát, doporučuji vám důkladně si nastudovat ovládání.

Není úplně jednoduché, je spíše náročné na vaši paměť a správný postup při využívání vašich vlastností a možností. K dispozici máte i tréninkovou část, kde si můžete nacvičit různé způsoby boje. Avšak vzhledem k tomu, že v průběhu hry budou v jednotlivých misích vstupovat do hry tréninkové části, kde se naučíte používat nově získané vlastnosti, není nutné zmíněný trénink podstupovat. A ještě jedna informace: hra vám nabízí čtyři stupně hrací obtížnosti a já jsem tento návod psala na druhý stupeň, tedy NORMAL. Jednotlivé obtížnosti se liší tím, že jejich zvyšováním ubývá lékárniček a přibývá nepřátel, jinak jsou všechny mise naprosto stejné. Doporučuji také ponechat původní nastavení kláves, jen anglické klávesy pro pohyb, tedy "W", "A", "S" a "D", je dobré změnit si na "kurzorové šipky" používané u nás.


Solitary Confinement - Samovazba


Dlouhou, hezkou a výmluvnou, takřka faktograficky zpracovanou animaci sice můžete přerušit, ale vám doporučuju vám ji zhlédnout. Na jejím konci se setkáte se Sarou (otevře vám dveře cely a dá vám první zbraň - pistoli s několika náboji). V reálu potom vyjděte z vězeňské kobky ven, odbočte doleva a rozstřelte barel s trhavinou, vyčistěte chodbu od strážců a seberte jim jejich zbraně (náboje).

Všechny boční okolní dveře jsou zatím nepřístupné, takže jděte na konec chodby, tam odbočte doleva, v místnosti seberte lékárničku, z lavice náboje a aktivujte počítač, spadnou tak laserové zábrany před dveřmi na chodbě. Vydejte se tedy zpět na chodbu, odbočte doleva a projděte těmito dveřmi; spustí se animace. Po jejím skončení si připravte samopal, seběhněte vpravo po schodech dolů a postřílejte všechny vojáky, k jejich přesnému zaměření používejte (a to v každém dalším souboji) levý CTRL, při likvidaci nepřátel si pomáhejte rozstřelováním barelů s výbušninou a láhví s plynem.

Potom otevřete všechny mřížové vchody, v jedné z cel najdete lékárničku, uprostřed místnosti aktivujte počítač, za vašimi zády přede dveřmi zmizela laserová ochrana. Projděte těmito dveřmi dál, pobijte další darebáky, pokračujte vpřed. Můžete si prohlédnout cely vlevo, pokud potřebujete náboje, pak seběhněte protějšími schody až dolů. Zastřelte vojáka a seberte mu náboje (to dělejte po každé likvidaci nepřátel, rovněž nezapomínejte na možnost rozstřelování barelů s trhavinou a láhví s plynem). Dveřmi zatím neprojdete, nemáte u sebe potřebnou kódovou kartu.

Vraťte se tedy po schodech zpět až nahoru, projděte dveřmi doprava, zabočte vpravo a picněte stráž, projděte dveřmi vlevo, pokud v místnosti nic nenajdete, pokračujte po chodbě dopředu. Projděte z chodby dveřmi doleva a hned nato vlevo dalšími. Spustí se animace, v níž se setkáte se Sarou, obdržíte od ní první kartu pro získání PSI schopností a počnou se vám v mysli vybavovat události z minula.

Poté začne trénink, o kterém jsem se zmínila v úvodu návodu. Zaměřte kurzor na předmět (bednu), který chcete zvednout, přidržte pravé tlačítko myši a předmětem pohybujte do stran posunováním myši a otáčením středního kolečka - tím předmět zvedáte či pokládáte. Pokud tento úkol splníte, můžete projít dveřmi do následující místnosti, tam proveďte s bednou právě nacvičené, postavte se na ni a posunujte se na ní k žlutočerně označené zdi, tam si přeskočte na druhou stranu. Podle dalších instrukcí můžete v tréninku pokračovat dál, pokud se vám to nezamlouvá, můžete trénink ukončit.

Ať tak či onak, po skončení tréninku se ocitnete v dalším pokračování, vlevo seberte modré tuby s PSI energií (pro RV mod), hned vpravo druhé. Vraťte se zpět ke schodům, pod nimiž jste v chodbě nemohli otevřít dveře, picněte stráž, nyní už je otevřete. Zbavte se nepřátel, posbírejte modré tuby pro RV mod, slezte po žebříku, vpravo u generátorů přehoďte obě páky - nahoře jste u dalších dveří vypnuli laserovou ochranu. Poté se vraťte po žebříku ke schodům, pod nimi sejměte vojáka, vyběhněte po schodech až nahoru, zlikvidujte další stráže, projděte dveřmi doprava a na konci chodby projděte nově zpřístupněnými dveřmi. Opět se vám začnou vracet vzpomínky. Hned potom budete pokračovat dál.

Nyní musíte stisknout klávesu "Z" ("Y"), používat kurzorové klávesy a manipulovat s RV energií. Zapněte tedy RV mod, projděte dveřmi, které nejdou otevřít, pokračujte vpřed chodbou a dojděte až k počítači, zde RV mod vypněte, ocitnete se tak zpět před dveřmi, ale nyní již jimi projdete. U počítače projděte dalšími dveřmi, proběhněte lomenou chodbou až na konec. Buďte opatrní, nesmíte být spatřeni. Počkejte si, až technik v modré kombinéze přistoupí k počítači, pak ho rychle zezadu oběhněte a schovejte se vlevo do kouta. Zapněte RV a sledujte jeho práci, tak se vžijete do jeho myšlení.

Počkejte si, až odejde doprava, vypněte RV mod, a až se bude vracet, picněte ho dříve, než vás spatří, tak se za vámi zpřístupní dveře, kterými projděte. Za nimi zapněte znovu RV, sledujte pozorně chování technika, načasujte si další postup tak, aby když vypnete RV a ocitnete se před dveřmi, kterými vstoupíte do místnosti, technik pracoval právě s počítačem, utíkejte rychle dopředu a proběhněte dveřmi vpravo dál, samozřejmě nesmíte být spatřeni. V této místnosti zapněte u technika RV, vypněte ho, proběhněte vpřed do protější místnosti, kde se schovejte za levý roh bedny. Pozorujte vojáka, pracujícího s počítačem, jakmile odejde doprava, obcházejte bednu zleva tak, aby vás nespatřil.

Počkejte si, až začne pracovat na druhém počítači, zapněte RV a hned ho vypněte, přibližte se k němu a jednou dobře mířenou ranou ho skolte. Seberte mu samopal, vyjděte do předchozí místnosti, obejděte velkou bednu zleva a samopalem sejměte technika, tak se vám v chodbě naproti vpravo od něj zpřístupnily další dveře. Projděte jimi a nyní máte pouhé tři minuty na to, abyste prohledali celé bludiště, postříleli vojáky, aktivovali počítač a druhými dveřmi vyběhli ven. Tento úkol je na rozdíl od obou předcházejících daleko jednodušší, takže vám cestu bludištěm nebudu popisovat tak podrobně.

Jakmile tedy proběhnete zmíněnými dveřmi, spustí se animace, po jejím skončení se ocitnete přede dveřmi, projděte jimi, postřílejte vražednou chásku, pokračujte dalšími dveřmi vpřed. Znovu skolte všechny nepřátele, vylezte po žebříku nahoru, tam seberte PSI energii, slezte dolů. Projděte dveřmi před vámi. Zastřelte technika, seberte lékárničku, aktivujte počítač; právě jste se zbavili další laserové zábrany.


Guard Room - Strážnice


Otevřete dveře a prostřílejte si cestu přes chodby a několikeré dveře až do místnosti s celami a počítačem, namiřte si to až ke své cele a po cestě prohledejte všechny kobky, teď už jsou přístupné a v některých jsou lékárničky. Pak se vraťte ke dveřím velké místnosti, vpravo přeskočte zábradlí a dole seberte náboje, po žebříku vylezte zpět nahoru. Přes velkou místnost si to namiřte zpět ke strážnici, nechoďte však až k ní, po několika odbočeních v lomené chodbě dojdete k velkému červenému barelu a zde odbočte do dveří vpravo. Zastřelte stráž, nezdržujte se s automatickým kulometem před vámi, ale rychle proběhněte k roletě pod ním a vstupte dovnitř. V animaci se přenesete do dalšího pokračování a vyjedete výtahem nahoru.


Someting´s Gone Wrong - Někteří omámení mohou chodit špatně


Popojděte dopředu, na chvíli opět znovu propadnete vzpomínkám, nyní musíte podstoupit další trénink. Nejdříve eliminujte vojáka, pak si vyzkoušejte pomocí klávesy "E" novou nadpřirozenou zbraň, která vysává z živých i mrtvých energii, poté projděte dveřmi. Zezadu přistupte k vojákovi a vysajte z něj jeho vitalitu, tak ho zlikvidujete a můžete pokračovat dál přes následující dveře. Zde musíte stejným způsobem skolit už dva vojáky po obou stranách, po projití dveřmi vás čeká v této fázi nejtěžší úkol.

V časovém limitu tří minut musíte postřílet vojáky, pomocí klávesy "E" vysát z mrtvol jejich zbylou energii. Musíte to dělat tak dlouho, dokud si nenaplníte modrý ukazatel PSI energie. Úkol je o to těžší, že v této části máte zcela prázdný inventář, takže nemůžete doplňovat vlastní zdraví. Pokud vám ho střílející vojáci odeberou až na nulu, končíte neúspěšně stejně tak, jako když vše nezvládnete v neúprosně ubíhajícím časovém limitu, proto se můžete o zvládnutí úkolu pokoušet znovu. Takže jste nakonec úkol splnili? Můžete tedy pokračovat dál.


Implant Loading Dock - Zajistěte přeložení


Po splnění úkolů seberte vlevo ze zdi lékárničku, nastupte si na pojízdnou plošinu vlevo a vpravo na ní stiskněte tlačítko, tak se plošina i s vámi rozjede vpřed. Postřílejte vojáky před vámi, a jakmile plošina přirazí, vpravo pak další. Na zdi je další lékárnička, na řídicím pultu aktivujte spínač, teď jste si dole vlevo otevřeli dveře pro další postup. Nastupte tudíž znovu na plošinu, opět na ní použijte tlačítko, tak se budete vracet zpět, postřílejte vyběhnuvší vojáky. Jakmile plošina přirazí, pokračujte dveřmi vlevo do chodby.

Zde eliminujte všechny stráže a všimněte si tří kójí vpravo, v prostřední se nachází technik a v obou krajních najdete nějaké užitečnosti. Jakmile aktivujete oranžový spínač na kterékoliv kóji, spínač zezelená, dveře se zavřou a komora se začne plnit smrtícím plynem, opětovným kliknutím na spínač dveře znovu otevřete. Pokuste se tedy střelbou nebo chvilkovým zavřením a otevřením komory vystrašit technika tak, aby vyběhl ven, pak ho sejměte a seberte mu kódovou kartu, která z něj vypadne.

Pokud se vám to nepodaří, musíte vstoupit dovnitř, dveře za vámi zapadnou, zastřelte technika a seberte mu kartu, pak se vraťte ke dveřím a tlučte do nich a kopejte pomocí klávesy "F" vytrvale tak dlouho, dokud se neotevřou. Pak vyjděte, pobijte další vojáky, vysajte z mrtvol energii (to nyní udělejte pokaždé) a můžete se o totéž pokusit se stejným postupem v obou krajních boxech. Na konci vlevo odbočte do dveří, kartou si otevřete další dveře, zlikvidujte stráže a pokračujte následujícími dveřmi vpřed. Spustí se animace a zjistíte, že jste se ocitli ve výrobně vojáků-robotů.

Jakmile animace skončí, aktivujte vpravo poplachový spínač, přivoláte tak vojáky, vpravo seberte lékárničku a postřílejte všechny vagabundy, kteří se k vám do místnosti nahrnou z obou stran. Dveřmi vpravo pokračujte dál, za nimi odbočte doleva, v místnosti postřílejte techniky i vojáky. Prohledejte i místnosti vlevo, udělejte v nich rovněž pořádek, poté zlikvidujte přibíhající vojáky, vyrojí se jich jako much. Pokračujte dveřmi doprava, opět se vám začnou vracet vzpomínky, potom pobijte v místnosti vojáky. Mrtvole na lůžku seberte implantát, je to další kód karta.

Posbírejte lékárničky. Pokud si chcete preventivně přivolat další vojáky, stiskněte alarm u pece, vraťte se ven, projděte protějšími dveřmi a hned poté doprava dalšími. Projděte místností, vstupte do chodby vlevo před vámi, projděte dvojími dveřmi. Uprostřed chodby vás znovu zaskočí vzpomínky na minulost. Jděte na konec chodby, přistupte vpravo ke dveřím, spatříte animaci, v níž si vyslechněte rozhovor gaunerů, kteří nakonec odejdou. Potom zapněte klávesou "Z" PSI mod, projděte tak do místnosti, prohlédněte si počítač na stole a spatříte tam číslo 2866.

Vypněte mod, pokračujte od dveří přes další dveře do chodby a vlevo přistupte ke dveřím. Pokuste se je otevřít, ale naskočí vám kódovací klávesnice, na ní zadejte kód 2866, tak dveře otevřete. Uvnitř proveďte důkladnou deratizaci, neboť budete ze všech stran napadeni. Pod můstkem v místnosti dole je lékárnička a PSI tuba.


Main Frame Room - Hlavní rámcová místnost


Nyní budete muset projít větracím systémem a najít Saru. Projděte tedy dveřmi zpět na chodbu, odbočte doleva, známou cestou se vraťte až do místnosti, kde jste se převáželi na plošině, naproti si zvedněte roletu, za ní přejděte po rampě na druhou stranu. Vlevo si zvedněte další roletu, vstupte dovnitř. V animaci se setkáte se Sarou, po skončení animace v reálu seberte vlevo za vámi PSI tuby, z polic posbírejte náboje, otevřete si protější roletu.

Po krátké animaci, z které zjistíte, odkud vám hrozí bezprostřední nebezpečí, postřílejte vpravo za rohem vojáky, pak utíkejte naproti k výtahu, aktivujte jeho spínač a vyberte si jízdu výtahem do levelu A. Zbavte se nepřátel, na výtahu si nyní navolte level C. Znovu aktivujte výtahový spínač a navolte jízdu do levelu D, postřílejte nepřátele, přejděte na druhou stranu a v místnosti za roletou zastřelte technika a posbírejte PSI tuby, náboje a lékárničku, můžete si vyměnit i zbraň, to vám však nedoporučuju. Nyní máte u sebe tři nálože, jakmile projedete všechny levely, vraťte se do místnosti, z které jste sem přišli (kde jste jezdili na plošině). Zlikvidujte vojáky, seberte lékárničku, zastřelte technika, pokračujte vpřed známou cestou.

Prohlížejte si místnosti. Jakmile spatříte hnědé poblikávající kruhy na podlaze, vejděte do nich, tak položíte nálož. Jakmile uložíte všechny tři nálože (je dobré začít odzadu), ocitnete se v místnosti, kde po spuštění zjistíte, že máte opět co do činění s gangstery. Nyní musíte přelstít gaunera Leonova, který na vás bude vysílat své vojáky-roboty, kteří ve skutečnosti jsou bomby s trhavinou. Vylézají z osmi kójí a Leonov je aktivuje. Poznáte to podle toho, že se obklopí rudou září, od toho okamžiku za pět sekund vybuchnou. V rozích místnosti se občas objevují lékárničky, takže před těmito roboty-bombami utíkejte kolem těchto kójí, načasovaní roboti tak vybuchnou a zničí postupně všechny kóje.

Sem tam můžete picnout nějakého ještě nespuštěného robota-vojáka, abyste získali nějaké náboje navíc, ale hlavně si dávejte pozor, aby už spuštění parchanti nevybuchli ve vaší blízkosti. Přímému boji se raději vyhýbejte. Jakmile popsaným způsobem zničíte všechny kóje, sjede k vám dolů sám Leonov. Zabít ho je už mnohem jednodušší, jen si dávejte pozor, ať vás nezasáhne svými kouzly, která vám obracejí myšlení, to se projevuje tím, že se vám na chvíli změní ovládání klávesnice. Samozřejmě uhýbejte jeho střelám, když ho zlikvidujete, spustí se animace, v níž se ho konečně zbavíte.

Po jejím skončení máte opět tři minuty na to, abyste přeběhli znovu do místnosti, kde jste přejížděli na plošině a prostříleli si cestu na výtahovou plošinu, rozjeďte výtah, otočte se a dřív, než spadne i s vámi dolů, vyskočte na zeď, zachytněte se a vtáhněte se do místnosti. Zde utíkejte jedinou možnou cestou stále výš, likvidujte stráže a dávejte si pozor, ať vám na hlavu nespadne traverza. Pokud stihnete včas doběhnout na konec, spustí se animace, ve které si pro vás Sara přiletí vrtulníkem a přelétne s vámi do dalšího pokračování.


Unfinished Business - Nedokončený obchod


Po delší animaci se ocitnete na plácku plném stráží a vojáků. Vzadu za bednami je sniperka a lékárnička. Sniperkou sestřelte vojáky z věžiček, poté ji vyměňte za samopal, vyčistěte plácek před vámi a na konci vpravo projděte dveřmi do místnosti. Zde postřílejte vojáky, pak si přesuňte bednu ke dvěma vysokým bednám, vylezte na ně, zapněte znovu RV a vystoupejte na bedně k horní rampě, přeskočte si na ni, nahoře projděte dveřmi, v animaci se setkáte se Sarou.

Nyní se nacházíte na továrním nádvoří, vraťte se dveřmi zpět a na rampě si vyměňte samopal za sniperku, vraťte se na nádvoří, vpravo seberte lékárničku, klikněte na klávesu "G" , tak zapnete zaměřovač. Na druhé straně mírně vpravo se po chvíli objeví strážný, sejměte ho. Vraťte se zpět, sniperku vyměňte za samopal, jděte znovu na malé nádvoří, slezte dolů po žebříku, popojděte vpřed, vracejí se vám opět vzpomínky, teď se musíte naučit ovládat cizí myšlenky a tím i vyhlédnutou postavu.

Zaměřte tedy kurzor na vojáka, klikněte na klávesu "X", tak ho budete moci ovládat, jako on aktivujte počítač, vypněte "X" mod a projděte dveřmi, které jste si jako voják na počítači otevřeli. Zde zaměřte kurzor na jednoho z vojáků, aktivujte mod, druhého vojáka zastřelte, vypněte mod a projděte dalšími dveřmi. Tam zaměřte kurzor na jednoho z vojáků, zastřelte dva zbylé vojáky, přistupte k barelu, rozstřelte ho, tak zničíte i vojáka, kterého jste ovládali. Projděte dveřmi vpravo, nyní stejným způsobem musíte postřílet tři vojáky, opět z těsné blízkosti rozstřelte barel, opět tak zlikvidujete ovládaného vojáka a ocitnete se už v reále před dveřmi.

Vejděte do nich, posbírejte tam nějaké užitečnosti, potom vyjděte ven. Vpravo zaměřte kurzor na jednoho z vojáků, aktivujte mod, nejdříve otevřete branku a postřílejte ostatní vojáky. Pokud vámi ovládaný voják zahyne v boji, vyberte si jiného a dokončete dílo zkázy. Poté projděte bránou a jděte doprava, nahoře se zaměřte na jednoho zákeřníka a jako on si spusťte dolů žebřík, seskočte s ním dolů na dlažbu, tak se ho lehce zbavíte. Po žebříku vylezte nahoru, postřílejte další vojáky.

Potom rozstřelte střešní okna, můžete si půjčit sniperku, z té to jde mnohem lehčeji, vzniklým otvorem si opatrně seskákejte až dolů, zlikvidujte stráže a stoupněte si na bednu. Pomocí pravého tlačítka myši se na ní zvedněte, přeskočte si na druhou stranu, zbavte se dalších nepřátel a vlevo aktivujte počítač, tak si na monitoru promluvíte se Sarou. Postupujte doprava na chodbu a ke dveřím, skolte nově objevivšího se vojáka, seberte jeho kartu, teď si můžete otevřít vrata před vámi. Vejděte do místnosti, je to Barrettova kancelář, v animaci si znovu pokecáte se Sarou.

Vraťte se zpět, v operační místnosti seskočte zpět doleva dolů, projděte protějšími dveřmi, za nimi zastřelte vojáka, seberte mu kód kartu, nyní už můžete pokračovat dál vraty vpravo. Projděte jimi, poté druhými, začnou se vracet vaše vzpomínky, v reále postřílejte vojáky, znáte už spousty různých modů, tedy máte mnoho kromobyčejných vlastností, takže si při likvidaci nepřátel hezky vyhrajte.

Jakmile se zbavíte všech nepřátel, vyjděte ven za plot, vyběhněte po schodech nahoru, v kabině jeřábu seberte lékárničku a aktivujte řídicí panel, tak si zvednete jeden kontejner a přes ten spodní už budete moci přeskočit. Nejdříve za rohem zastřelte civilistu, ať nespustí poplach, pak pokračujte vpřed, i tak může být všude kolem vás plno strážců. Na různých místech jsou lékárničky, takže prohledávejte systematicky každý kout a zákoutí. Vylezte si i nahoru na kontejnery, posbírejte všechny užitečnosti, seskočte si dolů mezi kontejnery seskupené do obdélníku, i tam je něco pro vás včetně trpaslíka, herního bonusu.

Potom jděte k druhému jeřábu, vyskočte si na uvázaný kontejner na zemi, na vojáka v řídicí kabině zaměřte kurzor, klikněte na "X", tak ho budete moci ovládat, zatáhněte za páky a budete tak zvednuti na kontejneru do výšky. Jakmile se kontejner zastaví, vypněte "X" a rychle si přeskočte k oknům, odbočte do chodby a jděte k druhým dveřím. Spustí se animace, v níž spatříte Bossy Gangu, jeden z nich zabije vojáky a vypadne z nich kód karta. Vstupte do těchto dveří, seberte zmíněnou kartu, poté se známou cestou vraťte zpět do míst, kde jste začínali. Znovu si projděte malé prostranství nad žebříkem, poté projděte znovu všechna místa, vstupte na plácek, tedy na samý začátek mise, odbočte doleva a projděte malými dveřmi vlevo. Zlikvidujte nepřátele, vyběhněte nahoru po schodech, projděte chodbou a vstupte do dveří. Znovu se vraťte na plácek, kde jste začínali, nyní odbočte vlevo a projděte malými dveřmi naproti. V animaci se setkáte se Sarou a můžete vstoupit do další mise.


Assembling the Pieces - Kompletace kusů


Nyní musíte získat zpět přístup do továrny a konfrontovat Barretta. Zbavte se všech zde přítomných stráží, zvolte si způsob likvidace tak, jak vám nejlépe vyhovuje, znáte už několik možností. Jakmile bude na plácku čisto, posbírejte lékárničky a jiné potřebnosti, jsou i na věžičkách, na transportéru a za bednami okolo. Potom jděte k červeně blikajícímu semaforu, přistupte k němu zezadu, přehoďte na něm páku, tak se rozjede vpravo před vámi vagon, který rozrazí roletu.

Vstupte do tohoto prostoru, který jste si tak svérázným způsobem otevřeli. Vejděte dovnitř, pobijte další vojáky, potom jděte doleva a kolem zdi opatrně vpřed. Vstupte do dveří vlevo, nad nimi je automatický kulomet, jde sice zlikvidovat, pokud zasáhnete jedno z jeho červených čidel, ale lépe je rychle doběhnout ke dveřím a vstoupit do nich. Za rohem projděte druhými dveřmi, vyskočte si do otvoru vpravo a odtud zlikvidujte obsluhu panelu, tak si zpřístupníte dole pod vámi dveře. Vraťte se tedy zpět, projděte jimi, postřílejte několik stráží, na konci slezte dolů po žebříku.

Pokračujte po schůdcích nahoru, postřílejte zbytek vojáků a přehoďte dvě páky vpravo. Vylezte nahoru po žebříku, zabočte vlevo a na konci vpravo vylezte výš po druhém. Pokračujte vpřed, aktivujte panel, projděte dveřmi a aktivujte buchary. Nyní se přepněte do myšlenek a jednání strážců, zaveďte jednoho pod buchar, tím ho zlikvidujte, totéž udělejte s druhým vojákem. Jděte dál, zlikvidujte civilistu, pak mezerou vlevo proběhněte do malé místnosti, je tam další trpaslík, tedy herní bonus. To stejné potom proveďte s buchary na druhé straně, projděte přes ně až na druhou stranu, poté projděte dveřmi a vlevo před vámi druhými. Vstupte do dveří vlevo, sejměte několik vojáků, projděte dalšími dveřmi a vylezte si po žebříku nahoru. Seberte lékárničku a PSI tubu, projděte dveřmi vlevo, spustí se animace a čeká vás telekinetický souboj s Barrettem.


Trash Compactor Defeat - Porážka u odpadního lisu


Tento boj s bossem Barrettem je rozdělen do dvou částí. Po skončení animace se ocitnete před Barrettem a svedete s ním souboj pomocí telekineze. Pravým tlačítkem budete zdvihat odpadní předměty a směrovat je nad jeho hlavu, kde předmět upustíte. Samozřejmě že ani on nezůstává pozadu a hází stejné předměty po vás. Dobrý zásah vám, či jemu ubírá zdraví. Běhejte tedy před ním zprava doleva a naopak, tak je pravděpodobnost zásahu mnohem menší, osvědčilo se mi také schovat se za lis, kam Barrett předměty nedohodí, a jím hozené předměty sbírat a odhadem je snášet na bossovu palici.

Během souboje se k němu však nepřibližujte, má v sobě na krátkou vzdálenost tolik energie, že vás okamžitě srazí i bez hození předmětu k zemi. Sem tam se objeví i nějaká ta lékárnička a PSI energie, kterou si pochopitelně můžete sebrat. Jakmile se vám podaří ubrat mu asi třetinu zdraví, spustí se animace, v níž před vámi uteče na tovární prostranství. Pokračujte tedy vpřed, seberte lékárničky a PSI energii a projděte dalšími dveřmi nad schůdky. V animaci spatříte, jak tento mistr telekineze zvedne cisternový vagon a mrští jím po vás.

Jakmile se ocitnete v reálu, utíkejte po pravé straně dopředu a rychle se schovejte za konstrukci věžičky. Je to vskutku jediné bezpečné místo, kam na vás Barrett nemůže nic hodit. Posílejte mu předměty zpět na hlavu, samozřejmě že tak těžké jako on nenadzvednete, je to padouch, ale přece jen mistr. Pokud by vám přesto ubylo zdraví, což by se ale na tomto místě nemělo stát, potom tam, odkud jste vyběhli, se občas objeví lékárnička, PSI energie se objevuje vlevo před vámi, takže si lze v případě potřeby pro některý ze zmíněných předmětů doběhnout. Jakmile Barrettovi ubude tolik zdraví, že usoudí, že by souboj s vámi prohrál, v animaci uteče a nasedne do vrtulníku, vy nasednete do druhého a budete ho pronásledovat, provázeni Sařiným pohledem.


Fears Do Not Lie - Obavy nikdy nespí


Po skončení animace utíkejte dopředu, ale nejdříve si vpravo vemte lékárničku a PSI energii, postřílejte vojáky a projděte dveřmi. Vlevo v chodbě je zase lékárnička s PSI tubou, pak se vydejte zpět a odbočte doleva, vpravo ve výklenku je další lékárnička. Kulomet nad dveřmi zlikvidujete tak, že rozstřelíte jeho červená čidla, také to může udělat některý z vojáků, kterého zmanipulujete klávesou "X". Projděte dveřmi, v animaci si promluvíte s operátorkou a dostanete od ní ušní přijímač zpráv. Po skončení animace se vraťte, odbočte do chodby vpravo a na pravé straně vejděte do dveří.

Opět se spustí animace, jakmile skončí, vyjděte po schodech nahoru, zbavte se všech vojáků, prohledejte všechny místnosti, je tam plno užitečností. Najdete také dva boxy s terminátory, na kterých svítí červená tlačítka. Techniky nezabíjejte, jsou neškodní, navíc je budete potřebovat. Stoupněte si k jednomu terminátoru, na technika použijte klávesu "X" a jako on utíkejte k druhému terminátoru, tam klikněte na červené tlačítko. Od této chvíle máte pouhých pět sekund na to, abyste si otevřeli dveře do sklepa. Rychle se přepněte na sebe a rovněž aktivujte červený spínač.

Pokud jste byli dostatečně rychlí, otevřeli jste si zmíněné dveře, v animaci spatříte, které to jsou. Vydejte se k nim, projděte jimi, naproti u řídicího pultu stiskněte červený spínač, spustí se znovu animace. Po jejím skončení použijte klávesu "X" na lékárničku vpravo nahoře, vypněte se a zamiřte zpět ke dveřím. Začne další animace, po jejím skončení musíte absolvovat další výukovou část. V první místnosti použijte na barely klávesu "Q", tak je zlikvidujete i s bednami a můžete pokračovat dveřmi dál. Zde se dejte doprava, odbočte vlevo a použijte "Q" na bedny, zlikvidujete je tím i s technikem, poté projděte dalšími dveřmi. Nejdříve zlikvidujte vědce, potom vojáky, všechny pomocí "Q", projděte dveřmi a nyní musíte během tří minut zlikvidovat pět vojáků a zbylé postřílet, čímž jste výuku úspěšně zakončili.


Data Vault - Obavy ve sklepě



Jděte ke dveřím, spustí se animace, ve které vás operátorka varuje před nebezpečím, v reále potom projděte dveřmi. V další animaci spatříte, na co se máte připravit. Jakmile animace skončí, v kombinaci s vaší zbraní a ohněm "Q" zlikvidujte rychle velmi nebezpečnou příšeru a vojáky, vraťte se k hlavnímu schodišti, projděte dveřmi, zastřelte stráž a mrtvole seberte kartu od výtahu. Hned naproti vám se nacházejí dveře od výtahové kabiny, nastupte si a aktivujte tlačítko, jako cíl zadejte FLOOR 98.

Nahoře si vystupte, vpravo zlikvidujte nejdříve technika, aby nespustil alarm, pak postřílejte vojáky, na druhé straně chodby je další otrapa, sejměte ho a seberte lékárničku, vraťte se zpět do chodby, vpravo je další lékárnička a jděte chodbou stále dopředu. Na konci chodby dveřmi vpravo neprojdete, rozstřelte tedy vlevo mříž a vstupte do šachty. V jedné odbočce se nalézá trpaslík-bonus, pak rozstřelte další mříž a pokračujte dál. Teď se vám zhorší vidění, budete trpět halucinacemi, procházejte stále všechny přilehlé přístupné místnosti, v nichž se vám budou zjevovat iluze, které po chvíli zmizí. Po nich zůstávají někdy užitečné předměty, seberte je, ale jindy zůstane na zemi granát, který vzápětí vybuchne, v tom případě rychle utečte.

Některé vidiny se budou měnit ve vojáky, které rychle oddělejte, pokračujte dveřmi dál. Prohledávejte místnosti, musí se vám objevovat po chvílích dívenka Wei Lu, neklamné znamení, že jdete správným směrem. Tak se dostanete až k Barrettovi stojícímu v chodbě, který se ale nerozplyne, vejděte do něj a rychle upalujte zpět do chodby, vybuchnou totiž pod ním nastražené bomby. Projděte dveřmi, soustavně prohledávejte místnosti, pokud se vám místy objevuje Wei Lu, jdete správně. Za dalšími dveřmi skolte vojáky, jděte stále vpřed, narazíte na vidinu generála, který se změní v bestii, tu zastřelte. Projděte posledními dveřmi, spustí se animace, v níž se setkáte s Barrettem, který spálí ohněm několik vojáků OSN, pak přejdete do dalšího pokračování.


Grave Yard - Smutné pohřebiště


Jakmile skončí úvodní animace, z níž pochopíte, že vaše minulost prahne po pomstě, budete napadeni hned několika smrtkami, které nelze zastřelit, neboť znovu ožívají. Je nutno z nich pomocí "E" vysávat sílu a zlikvidovat je tak trvale. Jsou to vlastně neživí, takzvaní zombie. Jakmile se jich natrvalo zbavíte, spustí se animace a po ní se ocitnete uvnitř chrámu. Seberte lékárničku, projděte dveřmi, postřílejte stráže, jednomu z nich seberte kód kartu.

Projděte protějšími dveřmi, vstupte do známé chodby, zlikvidujte vojáky, nastupte do výtahu a nyní zvolte jako cíl FLOOR 97. Jakmile výtah zastaví, vystupte. Vlevo u dveří je lékárnička, poté odbočte doprava na schody. Rozstřelte bezpečnostní kameru, vlevo v chodbě je druhá, vstupte k technikovi, rozstřelte stropní kulomet, opět miřte na jeho červená čidla, pak zlikvidujte i technika. Aktivujte tlačítko na panelu, pokračujte chodbou dál, rozstřelte třetí kameru a seběhněte dolů po schodech. Odbočte vlevo ke dveřím, které jste si tlačítkem zpřístupnili, a vejděte dovnitř.

Popojděte dopředu, spustí se animace, v níž spatříte známou Wei Lu, po skončení animace začnou postupně ožívat sochy, kterých je v místnosti celkem šest. Používejte na ně plamen, tedy klávesu "Q", a jakmile zčervenají, rozstřelte je. V okolí jsou nějaké užitečnosti, takže než rozstřelíte poslední, posbírejte je, později už se k nim nedostanete. Pokračujte dál dveřmi, vysbírejte vše, co můžete, nyní se sličná Wei Lu v animaci přemění v lítou nestvůru, kterou musíte zdolat.

Opět na ni můžete používat "Q", pravým tlačítkem myši sbírat předměty a házet je na její chapadla, vystřílejte do ní i všechny náboje a dobře se kryjte, sbírejte PSI energii a tím si ji doplňujte. Ukazatel jejího zdraví máte k dispozici vpravo nahoře. Bijte ji hlava nehlava, dobře se kryjte, a jakmile se jí zbavíte, spustí se animace, ve které se z mrtvé obludy pomalu stane vaše známá Wei Lu. Usoudí, že jste dostatečně silní a zkušení, abyste zdolali i generála, a rozplyne se jako pára nad hrncem. Vraťte se zpět, proběhněte dveřmi až do chodby a projděte dvířky naproti; tuto nelehkou část máte za sebou.


Everything We Worked for - Všechno, na čem jsem pracovali


V animaci voják před vámi zničí granátem část mostu, v reále vpravo seberte lékárničku, náboje a PSI energii, poté si vyskočte vpravo na mostní potrubí a utíkejte vpřed, přeskočte vzniklou malou mezeru, postřílejte vojáky před vámi, od láhví s plynem vlevo se skrývá další zákeřník, je tam i lékárnička, potom projděte dveřmi. V místnosti za nimi posbírejte vše užitečné, seběhněte dolů po schodech a na konci chodby před vámi zlikvidujte stráže.

Stoupněte si vpravo na podestu, pravým tlačítkem myši se i s ní zvedněte a tak přejděte chodbu, jejíž podlaha je pod elektrickým proudem. Projděte dveřmi, sestupte dolů po žebříku, ve vodě je PSI energie a lékárnička. Vylezte po žebříku až úplně nahoru, projděte dveřmi. Spustí se animace, ze které pochopíte, jak dál, v místnosti postřílejte posádku, můžete rozstřelit láhve s plynem a za nimi sebrat PSI energii. Poté vlevo přehoďte páku, otevřete si dveře a stoupněte si až na kraj, jakmile přeběhne vražedná světelná vlna, utíkejte doprava a vlevo střelte technika nejlépe klávesou "Q", ať vám nepřekáží, schovejte se do výklenku. Počkejte si na další vlnu, utíkejte vzápětí za ní, odbočte vpravo do dveří.

V místnosti udělejte pořádek, přehoďte páku, posbírejte užitečnosti, jděte ke dveřím a celý postup si zopakujte, po přejití vlny utíkejte doprava, vlevo picněte vojáka a schovejte se ve výklenku. Po přejití světelné vlny utíkejte za ní a odbočte vpravo do dveří. Postupujte stále stejně, jakmile přehodíte poslední páku, světelná vlna ztratí energii, vybuchne a zanikne. (Rada: přehodíme první svič, běžíme vpravo, přehodíme druhý svič a přeběhneme vpravo do třetí místnosti. Tento svič necháme na pokoji, ovládneme inženýra, běžíme s ním vpravo do čtvrté místnosti, kde přehodíme čtvrtý svič. Stlačíme chybějící třetí.

A je po problému.) Vyjděte tedy do chodby, pobijte poslední vojáky, najděte vchod do místnosti, označené jako K3, vejděte dovnitř, naproti se vám zpřístupnily dveře, projděte jimi. Naskočte si na žebřík, slezte dolů, je tam trpaslík-bonus, poté vylezte po žebříku až nahoru. Vstupte do místnosti, vyjděte po schodech a v místnosti za dveřmi před vámi nejdříve sejměte technika, ať nemůže spustit poplach, pak na řídicím pultu stiskněte červené tlačítko, v animaci spatříte, co jste způsobili. Potom sejděte zpět dolů po schodech, na zdi je lékárnička, postřílejte vojáky a projděte dveřmi, po skončení animace se ocitnete v modře nasvícené místnosti.

Pobijte vojáky na vaší úrovni, seběhněte dolů po schodech a postřílejte další. Jakmile bude místnost vyčištěna, přistupte vpravo k pletivu, za kterým je technik. Klávesou "X" ho ovládnete, přistupte k panelu, přehoďte první a třetí páku, poté na panelu aktivujte červené tlačítko, rychle se přepněte na sebe, otočte se, přeskočte na platformu a z ní rychle skočte na druhou stranu, kde postřílejte vojáky. Projděte k řídicímu pultu, seberte vlevo lékárničku, pokračujte dál dveřmi, poté dalšími, v animaci se setkáte se Sarou, která vám na stole nechá kód kartu. V reále ji seberte, postřílejte vojáky, kteří se do místnosti nahrnou ze dveří vlevo, za vámi seberte lékárničku a PSI energii, pak těmito dveřmi projděte a vstupte do dveří vpravo.


Reactor Control Room - Reaktorové kontrolní středisko


V animaci spatříte generála, jak se radí se svou suitou, po skončení animace se rychle zbavte dvou generálem na vás poštvaných hořících vojáků dřív, než vás také zapálí. Rozstřelte ještě bezpečnostní kameru, pak pokračujte chodbou doleva. Zlikvidujte automatický kulomet, v chodbě za dveřmi dvě nebezpečné bestie, na konci chodby projděte dveřmi vpravo, posbírejte několik užitečností a náboje, seberte další kód kartu. Vraťte se, prostřílejte si cestu až na konec chodby, vstupte do protějších dveří, picněte vojáka, seberte mu červenou kartu od výtahu, vezměte si lékárničku.

Vraťte se do chodby, vlevo si nastupte do výtahu, zadejte cíl level A. Nahoře si vystupte, seběhněte dolů po schodech, vlevo v chodbě na konci je lékárnička a náboje, na druhé straně další užitečnosti, musíte však nejdříve zlikvidovat tři kulomety a v místnosti za nimi naleznete mimo jiné i dalšího trpaslíka, tedy herní bonus. Vraťte se zpět ke schodům, sejděte ke dveřím, po stranách schodů je PSI energie a další lékárnička, pak projděte dveřmi, v animaci se setkáte s generálem a jeho přisluhovačkou Marlene Kessler.


Fusion Tower Lobby - Roztavení věže


Ocitli jste se v obtížné části hry, o to však zajímavější a napínavější. Vaším úkolem je zničit Marlenu Kessler v boji ve dvou kolech. Používá na vás tři druhy zbraní: laserový potok, spalující oheň a její nejsilnější zbraní je termonukleární výbuch ze stroje, který obsluhuje. Prvním dvěma útokům se lze dobře vyhýbat, stačí jen obíhat kolem podstavce před vámi, a jakmile zazní varování a na podlaze se objeví žluté pruhy, schovat se za jeden z krytů, který se vysune za vámi, neboť v zápětí Marlene přivodí vše zničující nukleární výbuch, pokud nebudete za krytem, zahynete.

Jakmile kryty zajedou do podlahy, pravým tlačítkem myši vytáhněte jednu z láhví s plynem, které stojí ve dvou řadách před vámi, a hoďte ji na stroj, tím ho zčásti poškodíte a ubude mu životnost, její ukazatel máte vpravo nahoře na obrazovce. Pokud vám láhve dojdou, musíte rozstřelit všechny láhve ležící na zemi a tak se vám láhve ve dvou řadách znovu obnoví a můžete bojovat dál. Toto opakujte. Jakmile stroj zlikvidujete, čeká vás další souboj na stejném místě s Marlene, ale je stále ještě dost silná. Držte si ji od těla, má nebezpečné zbraně, ohnivé koule a blesky, likvidovat ji lze opět jen házením láhví; pokud je v jejich blízkosti, pak stačí láhve rozstřelit. Obíhejte kolem láhví a tak se kryjte.

Dokončení návodu je od slovenského hráče, který nechce zveřejnit své jméno, ale dovolil zveřejnit své alias, Vectrex.


From the Ether and Beyond - Z éteru na druhou stranu


Začínáme před starověkou stavbou. Venku se povalují lékárničky a balíčky many, které si můžete sebrat. Buďte však opatrní, protože na terase stavby se procházejí dva snipeři. Když přistoupíte blíž k budově, ztratí rozhled, proto se s nimi nezdržujte. Vstupte dovnitř, tam na vás už čeká hejno neviditelných potvor, které uvidíte pod AV (aura view). Pokud jsou podrážděné, jsou vidět i normálně, dá se jimi mrsknout o stěnu a jsou poměrně slabé (každou zabitou potvorou ve vaší blízkosti ztratíte rozhled, takže se snažte držet si je od těla).

Po boji nastane zdánlivé ticho - za rohem na vás čeká další várka. Pokračujte směle vpřed, až dojdete k velkým zamčeným dveřím. Dejte se doleva, dostanete se do místnosti s tlačítkem, nemáte však oprávnění je stlačit. Pokračujte do místnosti s mřížemi. Všimne si vás kamera, zavřou vás. Save. Zvládnete jednu rozzuřenou potvoru a za mřížemi, které uzamkly jedinou cesty pryč, je voják. Ovládnete ho pomocí MC (mind control) a zmiňovaného tlačítka. Také se vám otevřou dveře, které předtím byly zamčené. Opět pozor na potvory! Já jsem celou místnost proběhl až do další místnosti se zvonem (ta byla čistá) a potvory, které jsem měl v patách, jsem po dvou pouštěl za sebe a lehce je kosil.

Pokud použijete AV, můžete najít tajnou místnost (jako v tréninku) s užitečným vybavením. V popředí sálu se nachází něco jako oltář, z kterého trčí poměrně velká socha, postavte ji tam, kam patří. Zjistíte, že oltář je jedno velké tlačítko, které pod tou tíhou už udělá svoje, otevře vám stěnu, za kterou jsou dveře do věže. Do ní se ale nedostanete, máte informace, že se tam nachází neporazitelné množství nepřátel. Musíte tedy najít jiné řešení. Vezměte si ze stěny čtyřstěn, který vám určitě padnul do oka, a vraťte se do sálu (čtyřstěn přenášejte s TK, ten vám neubírá energii).

Do sálu se zvonem však přišlo na návštěvu také několik vojáků, zbavte se jich – rozhoupejte zvon, ulehčí vám to práci. Vraťte se do místnosti, odkud vyběhli vojáci. V místnosti napravo můžete nasbírat zásoby (pokud jste tak dosud neučinili). Dveře vlevo jsou zamčené a vedle nich se nachází (aurou viděný jako červený) šestihran. Položte na něj čtyřštěn, což vám otevře schody a několik úrovní výše, přes předsíň jděte velkými dveřmi rovnou na terasu, kde se setkáte se Sarou. V animaci vám prozradí, že musíte obsadit nedaleký radiolokátor a jeho pomocí vyčistit věž do potvor. Save.

Vyběhnou na vás dvě potvory, které už nějak uzemníte, a stejně si poradíte s několika vojáky, kteří vám rozhodně nepřišli ulehčit cestu. Pokud jste ještě na terase a použijete AV, uvidíte uprostřed podlahy propadliště, které můžete několika ranami rozstřílet. Pod ním (a pod troskami podlahy) se nachází nějaké to vybavení a další čtyřstěn. Vezměte ho s sebou a vraťte se do předsíně, z které jste se dostali na terasu (doporučuju předsíň nejprve vyčistit, jsou tam opět naše oblíbené potvory). Pokud byste chtěli manu a lékárničku navíc, v předsíni najdete přes AV další skrytou místnost. Přinesený čtyřstěn umístěte na levý šestihran. Vraťte se pro ten, který jste už použili, a přineste ho nahoru po schodech (kam s ním, je už jasné).

Otevřete další dveře vstupte dovnitř. Zaútočí na vás několik příšer, ale neměly by vám způsobit nějaké zvláštní problémy. Uprostřed místnosti je jakási pyramida, v rozích jsou kuličky (klíče) a na rozích pyramidy jsou misky (zámky). Použijte AV a zjistíte, že každá kulička, stejně jako misky, má jinou barvu. Dejte dohromady misky a kuličky (sice to není snadné rozpoznat, ale efekty vám už samy prozradí, zda jste je spárovali dobře) a po krátké animaci vystoupejte po schodech na vrchol pyramidy. Zmáčkněte mezerník a rázem je jasné, kudy se dáte dál. Konečně pryč z té staré stavby!

Na klasické vojáky použijte MC a odstraňte tak toho třetího obrněného. Potom běžte dál, ale nezdržujte se odstraňováním snipera na skalnatém můstku zdola, zblízka vám to půjde mnohem lépe. Doběhněte pod můstek, uvidíte žebřík, potom schody. Vyprázdněte do chlapa zásobník nebo ho spalte. Vezměte si manu a slezte dolů. Pokračujte dál, vylezte na žebřík a zneškodněte obrněného vojáka.

Za chvilku mu přijde na pomoc jiný, ale vaše střelba ho zastaví. Čekají vás schody na základnu plnou vojáků. Taktiku boje nechám na vás, bacha na toho s raketometem. Potom vstupte do budovy, kde po žebříku vylezte na vrchol rozhledny a zmáčkněte svítící tlačítko. Po animaci se snažte vrátit do staré budovy a dostaňte se před vchod do věže (to je tam, kudy se nedalo jít, protože tam bylo hodně potvor). Cestou likvidujte nepřátele. Venku se nevyplatí se s nimi zdržovat, uvnitř je situace jiná. Vchod do věže je napravo od oltáře (velkého tlačítka) v místnosti se zvonem. Po vítězném boji s protivníky běžte směle nahoru po točitém schodišti, což je vlastně konec tohoto levelu.


The Ultimate Power - Nejzazší síla


Po poslední animaci jste se dozvěděli, že vám to za zády zavalilo lékárničku, jestli máte pocit, že se bude hodit, vyhrabte si ji. Směle vykročte vpřed a dejte se jedinými dveřmi vlevo. Šikovně se zbavte dvou vojáků tak, aby nestihli zapnout alarm a přivolat posily. Projděte dalšími dveřmi na chodbu, kde si už na vás brousí zuby další vojáci. Pobijte je. Tady se cesta rozděluje. Když se postavíte zády ke dveřím, kterými jste právě vešli, můžete jít doleva, do malé místnosti bez dveří (naproti), nebo se můžete dát doprava. Pojďme tedy nejdřív doleva do galerii. Zabte vojáky, kteří se brání, a přes AV si pozorně prohlédněte kresby v galerii (jako při tréninku). Pod jednou se skrývá heslo k terminálu, které je dobré si zapamatovat (mění se v každé nové hře).

Vraťte se na chodbu a vstupte do místnosti bez dveří, v které rotuje modré energetické pole. Vaše přítomnost v tomto poli vám umožňuje neomezeně využívat vaše schopnosti. Save. Po krátké animaci si všimněte, že se po chodbě prochází voják. Použijte na něho MC a vydejte se v jeho těle do zbývajících dveří vpravo (z vašeho pohledu jsou vlastně nalevo). Další místnost je jakési oddělené vyvýšené pokračování chodby. Vydejte se do chodbičky vlevo a hned nato od jediných dveří vlevo, kde je terminál. Na jeho spuštění použijte kód získaný před chvílí. Teď vám začne ubíhat čas - musíte stihnout zachránit Saru (hlavně v klidu, času je dost). Opusťte energetické pole a vydejte se směrem, kterým jste před chvílí běželi s vojákem. Vyčistěte místnost plnou ozbrojených chlapíků a vydejte se křižovatkou vpravo, kde v místnosti uvidíte nafialovělý hologram.

Tím vám přibude new objectives a vy se vrátíte zpět na chodbu. Vlevo od zamčených dveří (bliká nad nimi výstražné červené světlo) sedí za plexisklem voják (pokud jste se neběželi podívat na ten nafialovělý hologram, je tam jen prázdná stolička). Použijte na něj metodu MC a otevřete si dveře stlačením svítícího tlačítka. Pokračujte rovně do místnosti, kde vás čeká boj s bossem Nicolasem Wrightsonem (dveře odemknete stejně jako před chvílí - plexisklo, MC, voják, tlačítko). Save.

Boj je poměrně snadný. Stačí vědět, kam směřovat útoky. Běžte rovně k protější stěně. Udělejte čelem vzad a samopalem rozstřílejte reflektory, které jsou v pasivní poloze. Dejte si pozor na přibíhající potvory, doporučuji moc si s nimi nehrát a pomocí TK si je držet od těla. Reflektory moc nevydrží, ale dostat ten poslední je docela zabíračka, proto si jako poslední nechte ten, který se nebude moc těžko strefovat. Po zhlédnutí animace je dobré si pozici uložit.

Pokračujte chodbou, dokud neuvidíte plošinu s vojáky, nad níž je volně na řetězu zavěšené mohutné železo (asi nějaký naběrák na kameny). Rozhoupáním se zbavíte některých vojáků, stejně jako střelbou do červených sudů. Vyčistěte oblast (pozor na raketometčíka). Seberte, co zůstalo a vydejte se směrem dolů. Pod zavěšeným železem jsou poskládané kameny, po nich sejdete dolů bez ztráty zdraví. Je dobré nejdřív se zbavit vojáka číhajícího dole, z výšky je to mnohem pohodlnější. Když se dostanete dolů, okamžitě si zapněte AV. Čeká vás překážková dráha - miny.

Vezměte si lékárničku a zjistíte, že to, jak jsou miny rozmístěné, nám napovídá jen jedinou možnou cestu pryč. Vydejte se tedy na křižovatku, kde na vás číhal voják. Doprava si můžete zaskočit pro manu, doleva pokračujte ve hře. Tam už miny nejsou. V klidu zastřelte vojáka, který v pozadí hází granáty. Cestu vám zkříží jakýsi mimozemský útvar, ale pomocí PK (pyrokineze) se poddá. Směle vykročte rovně k jediným dveřím v pozadí. Save.

Zneškodněte vojáka, který vám kříží cestu, a zapněte AV. Vpravo je to příliš zaminované, takže se dejte rovně. Vyhnete se překážkám (minám) a dojdete do jeskyně s jezírkem. Vyčistěte oblast do vojáků na dálku bez toho, abyste do ní vkročili (většinou jsem je ničil pomocí TK), protože v pozadí čeká raketometčík. Trefil jsem ho jedním z visích balvanů v pozadí. Střelba na tak velkou vzdálenost se mi nevyplácela. Dřív než postoupíte dál, nezapomeňte si zapnout AV, opět následuje slalom mezi minami. Vylezte po schodech nahoru a připravte se ještě na pár vojáků, které nebude zrovna snadné dostat (pomocí TK valte jejich směrem balvany). Opět vás čeká strastiplná cesta pomocí AV, dokud nedojdete k železnému mostu a ve skrčené poloze neobejdete poslední miny. Save.

A je tu obávaný, dlouho očekávaný souboj s generálem. Ten se dá rozdělit na dvě fáze. První fáze, co dělat, když vysává energii. Přistupte ke kolotoči a použijte PK na šest rotujících ramen. Ty se po chvíli rozpadnou (jedno rameno vydrží asi dva přesné PK útoky). Zpod trosek ramen vyhrabte šest plazmových kuliček a seberte je. Když je máte všechny (čím víc, tím líp), generál se začne radovat ze své síly.

Následuje druhá fáze - souboj. Kuličky, které jste posbírali, můžete teď vrhat levým tlačítkem myši (primární střelba hlavní zbraní, ne pistolí). Snažte se trefit generála, který nad vámi poletuje jako Copperfield ve své show a vrhá po vás kameny a všelijaké louče. Jestliže vystřílíte všechny kuličky, vstupem do modrého energetického pole (kde se předtím točil ten kolotoč) opět získáte další, které můžete házet. Poček kuliček, které můžete v jednom okamžiku vlastnit, závisí na tom, kolik jste jich stihli posbírat, když generál nasával energii (maximálně šest).

V okamžiku, kdy vstoupíte do tohoto pole, projeví se jeho nestabilita jako tlaková vlna, která vás po několika sekundách vyvrhne pryč. Proto se v tomto místě zbytečně nezdržujte. V zákopu najdete lékárničky, kterých je naštěstí dostatek na potlačení aktivit generála a na záchranu vlastního krku. Po několika přesně mířených ranách generál ukončí svoje snahy. Je tu závěrečná animace a vy si vychutnejte pocit z dobře odvedeného finálového boje. Následují titulky, rocková hudba a vy si konečně můžete dát nohy na stůl.

převzato z www.abecedaher.cz, autor: Arduška