MUDDA - nová platforma pro distribuci hudby

Sdílej
 
Na mezinárodním hudebním trhu MIDEM, představili dvě velké osobnosti hudebního světa, Peter Gabriel a Brian Eno novu platformu na distribuci hudby po internetu. Jejich iniciativa se zkratkou MUDDA, za kterou se v překladu skrývá "Úžasná unie digitálně stahovaných umělců" předpokládá, že si v budoucnu budou hudebníci svá díla distribuovat sami pomocí internetu bez prostřednictví nahrávacích společností.

Britší hudebníci Peter Gabriel a Brian Eno patřili vždy mezi vizionáře přinášející pořád něco nového, a to nejen v oblasti hudby samotné. Na Mezinárodním trhu hudebních nahrávek, který proběhl v druhé polovině ledna ve francouzském Cannes představili svou iniciativu "Úžasná unie digitálně stahovaných umělců" (Magnificent Union of Digitally Downloading Artists - MUDDA).

V ní vyzývají ostatní umělce, aby se k nim připojili a zcela revolučním způsobem změnili distribuci své hudby k fanouškům. Své sklady by nabízeli místo na cédéčkách vydávaných nahrávacími společnostmi na internetu ke stažení, čímž by se také výrazně snížila doba, za kterou by se dostaly k posluchačům. Nemuselo by se vždy čekat na vydání nové desky, nové skladby by prostě přicházeli postupně. Některé zpoplatněné, jiné třeba i zdarma.

Oběma muzikantům na současném stavu vadí, především to, že stávající hudební nosiče a celý systém distribuce nutí tvořit hudbu určitým způsobem. Na internetu přitom mohou dát ke stažení klidně dvou hodinovou kompozici, stejně tak i skladby, které by se do výběru na regulérní desku nevešly.

Peter Gabriel tuto revoluční změnu, která se jistě nebude líbit velkým nahrávacím společnostem popisuje takto: „Umělci se sami stanou prodavači. Budou na začátku potravního řetězce, ne na jeho konci jako nyní.“

Oba zakladatelé MUDDA však také dodávají, že tento způsob šíření hudby k sobě přitáhne kromě kvalitní tvorby i množství balastu, a otázka, jak odfiltrovat tu nekvalitní produkci ještě není vyřešena.

 

Články odjinud