Turnaj ABC - Virtuální bitvy a závody

Turnaj ABC - Virtuální bitvy a závody
Sdílej
 
V říjnu byl na Invexu cítit střelný prach a benzin. Sešli se tam znovu čtenáři ABC a zároveň virtuální závodníci nebo bojovníci.

Další megaturnaj ABC v hrách Call of Duty 2 a Need for Speed: Carbon byl 26. října 2007 na veletrhu Invex a Digitex v Brně. Přijelo přes sto hráčů a z nemilosrdné bitvy vylezlo úspěšně osm z nich.


Call of Duty 2


1. místo Antonín Kadlec, Zdounky
2. místo Jaroslav Loutocký, Loučany
3. místo Jan Vzpurný, Loučany
4. místo Ondřej Mítek, Zdounky
5. místo Tomáš Langpaul, Jablůnka


Need for Speed: Carbon



1. místo Tomáš Komosný, Blansko
2. místo Petr Pikna, Chrudichromy
3. místo Vojtěch Pastor, Nová Role


Mistrovská hra

Čerstvého mistra republiky ve hře Call of Duty 2 Petra Brablece (22) z týmu eSuba jsme vyzpovídali nejen o taktice COD2, ale i o jejím moderním nástupci COD4.

Jak se podle tebe zvedla úroveň progamingu v Česku?


Úroveň jde nahoru hodně rychle. Já se v progamingu pohybuji už dlouho a možnosti hráčů, dotované turnaje/ligy a vše kolem se hodně zvedlo. O tom, co je tu nyní, se nikomu před čtyřmi roky ani nesnilo. V té době byly hráčské smlouvy a z nich vyplývající proplácení cest na turnaje, zahraniční cesty a hardware pro hráče nepředstavitelné. Nemluvě o dobře dotovaných ligách/turnajích, které se v ČR těší velké oblibě.

Sledovali jsme váš finálový zápas o titul mistra ČR. Bojovali jste s týmem nEophyte. V prvním kole jste je zpočátku zdrtili až na 5:0, ale pak začal soupeř dotahovat. Čím to bylo?


Tohle se stává hodně často. Máme taktiku, kterou soupeř nezná, a prvních několik kol si prostě neví rady. Postupně se jí ale začne přizpůsobovat a nakonec třeba to šesté kolo obrátí na svou stranu. Pár kol tedy ztratíme, dokud i my neuděláme nějakou změnu. V druhé polovině útoku jsme začali víc tlačit i na střed a plant B (hrála se Matmata) a pár bodů jsme ještě uhlídali.

Prozradíš nám vaši taktiku na mapě Matmata?


Matmata patřila v Call of Duty 2 k našim nejsilnějším mapám. Všichni jsme dobře věděli, co je potřeba dělat, a všichni to striktně dodržovali. Důležité je nepustit obránce na položiště A přesnou sprškou granátů, a jakmile dopadne poslední, už náš první člověk musí operovat na položišti. V následujících pár sekundách přiběhnou ostatní, kteří mezitím kryli středový dům nebo čekali na soupeřovy granáty. Položíme bombu a obsadíme obranné pozice. Současně jeden náš hráč útočí na střed a sniper ho kryje z kopule.
Občas tuto taktiku musíme zpomalit a jednoduše si na soupeře počkat, vyházet poziční granáty a zbytek pomalu vystřílet puškami. Kromě těchto dvou taktik taky občas chodíme rychlé B nebo náznak toho, že jdeme na Áčko, a následný obrat na B (je možné to také udělat naopak, naznačit B a jít A). Za obranu pak hlavně neztratit kontrolu nad mapou, snažit se dostat na položiště A a tím pomáhat obráncům středu a Béčka. Nejdůležitější je, a to platí na všech mapách, hrát drze a "vykukovat" ze svých pozic - soupeř si jednoduše nesmí dělat, co se mu zachce.

A jak to bude s COD2? Budete ho hrát dál, nebo už nadobro přecházíte na COD4?


Už před Invexem jsme věděli, že to bude závěr naší Call of Duty 2 éry. Společně pak s výhrou na turnaji v italské Boloni to myslím byl velmi důstojný odchod. Týden po Invexu jsem sepsal novinku o přestupu (ji a více zajímavých novinek z CoD2/4 najdete na www.eSuba.eu - pozn. red.) a již několik týdnů hrajeme aktivně čtvrté pokračování této veleúspěšné herní série.

Co se ti na COD4 líbí nejvíc?


Téma moderní doby mě nadchlo - jako každý jsem i já kdysi hrával CS -, takže zbraně jako M4 a její úžasná kadence nebo silné AK47 se rychle staly mými nejoblíbenějšími kvéry. Občas zkusím také M16, která je excelentní na dálku nebo MP5 s tlumičem pro rychlé útoky. Perky jsou velmi ožehavé téma posledních dnů. Scéna se neustále nemůže dohodnout, se kterými se bude hrát, a nakonec to vypadá, že zůstane jen perk na více střeliva a možná na účinnější střelbu.

Ještě donedávna se používaly perky na větší průraznost materiálem, rychlejší přebíjení, lepší míření, perk na delší zadržení dechu a podobně. Bohužel ne všechny jsou vhodné pro kompetitivní hraní. Taktéž stun granáty (paralyzují na pár sekund soupeře) budou vypnuty a zůstanou tak jen flashe a smoky známé například z CS. Hratelnost je napříč všemi hrami z CoD série stejná, to znamená úžasná jako vždy. Ovládání pohybu, skoky, přebíjení i způsob míření, to vše zůstalo stejné.

Jaké jsou mapy a mody v COD4? Máš už nějaké favorizované?


Komunita si ihned z celkového počtu 16 map vyčlenila sedm nehranějších, a to crash, backlot, strike, district, pipelines, vacant a crossfire. Mezi moje nejoblíbenější patří strike, na které se nám momentálně daří nejvíc, a backlot.

Jaké důležité zápasy tě v nejbližší době čekají?


Call of Duty 4 se teprve rozjíždí, takže toho tu zatím moc není. Naším hlavním cílem je lednový turnaj v Nizozemsku, respektive již čtvrté pokračování Crossfire Prizefight Challenge (na dvou ze třech předchozích už jsme byli), na který bychom se určitě nedostali bez podpory HAL3000, AMD a Sapphire. Jinak se pomalu rozjíždí několik menších on-line turnajů, 750 eur za první místo atd., ale ty velké nás teprve čekají.

 

Články odjinud