Hudební recenze 14/2005

Hudební recenze 14/2005

Recenze soundtracku k poslednímu dílu Hvězdných válek, alba kytarové skupiny Lavina a poslední desky zpěvačky Natalie Imbrugliy.

STAR WARS - Episode III: OST
SonyBMG
Soundtracku k poslednímu dílu Hvězdných válek se opět ujal osvědčený John Williams. Společně s Londýnským symfonickým orchestrem odvedl dobrou práci. Hudba skvěle podkresluje film a dokonale ladí s jeho temnou atmosférou. Zaslechneme i klasické motivy Hvězdných válek, notoricky známé z předchozích dílů. Ale nové melodie za nimi rozhodně nezaostávají. Vyzdvihl bych především skladbu Battle of the Heroes s mohutnými chorály a bojovou hudbu doprovázející padoušského generála Grievouse. Kromě hudebního CD obdržíte i DVD, které obsahuje symfonické videoklipy. Celkově je soundtrack povedený a každého fanouška Hvězdných válek určitě potěší.

Lavina: Návyková
SonyBMG

Lavina hraje bezproblémový kytarový popík, jako by hlavním heslem skupiny bylo neurazit. Nic víc, nic míň. Náctileté texty o mejdanech, alkoholu, nerozvážnosti a slečnách vás do kolen také nepošlou - opět jsou natolik nekonfliktní, až vlastně vůbec nic neřeknou. Největším vzrušením tak zřejmě bude hlas vokalisty Lukáše, neboť dva ze tří posluchačů donutí k smíchu. Ach jo, mladým se to bude zřejmě líbit, ale je to takové teplé.

Natalie Imbruglia: Counting Down the Days
SonyBMG

Vyléčená alkoholička, nejkrásnější žena Británie a zpěvačka s krásným něžným hlasem - to všechno je kouzelná Natalie Imbruglia. Navíc muzika za krásou jejího vzhledu ani hlasu nikterak nezaostává - písničky jsou inteligentní, příjemné a znějí naprosto upřímně. Na novém albu Counting Down the Days se sice hity jako Torn nenacházejí, ale i tak je to poslech výtečný.