Lokomotivy velkých rychlíků: Lokomotivy řady ČS 200 Sovětských železnic

Sdílej
 

Lokomotivy řady ČS 200 Sovětských železnic
S nejrychlejšími vlaky mezi Leningradem a Moskvou jezdi v SSSR československé elektrické lokomotivy. A protože výkonné lokomotivy s třínápravovými podvozky mají jisté jízdní nevýhody, staví Škoda výkonné lokomotivy do dvou dílů, v každém vždy se dvěma dvounápravovými podvozky. Konstrukce stroje vychází z tzv. druhé generace lokomotiv, s nimiž má některé části shodné, např. podvozky a jiné díly.
Lokomotiva má tyto parametry: rozchod 1520 mm, uspořádání dvojkolí Bo'Bo'+Bo'Bo', největší rychlost 200 km/h, trakční proudovou soustavu 3 kV ss, průměr hnacích kol 1250 mm, hmotnost ve službě 152 t, hmotnost na nápravu 19 t, trakčních motorů 8, převod 1,72:1, trvalý výkon 8000 kW a elektrický výkon odporové brzdy 7000 kW.
Lokomotiva má řadu moderních prvků, jako je zařízení regulace rychlosti, elektrické ovládání samočinné brzdy aj. V provedení pro rychlost 160 km/h je rozšířena ve větším počtu.