Historické vozidlo NW 1898

Sdílej
 
Jednou z firem, které nás proslavily ve světě, je TATRA, a. s., Kopřivnice. Připravili jsme pro vás ukázku z řady modelů v měřítku 1 : 87, která vám představí jeden z mnoha typů automobilů vyrobených v této továrně, jež až do roku 1921 nesla název Nesselsdorfer Wagenbau = NW.

Novinka ABC
Jednou z firem, které nás proslavily ve světě, je TATRA, a. s., Kopřivnice. Připravili jsme pro vás ukázku z řady modelů v měřítku 1 : 87, která vám představí jeden z mnoha typů automobilů vyrobených v této továrně, jež až do roku 1921 nesla název Nesselsdorfer Wagenbau = NW.
První nákladní vůz byl vyroben již v roce 1898. Nosnost vozu byla 2,5 tuny a k pohonu byly použity dva dvouválcové motory Benz. Jeden poháněl vůz stále a podle potřeby se k němu připojil druhý. Celkový výkon motorů byl 9,6 kW. Převodovka měla tři rychlosti vpřed a jednu vzad. Nejvyšší rychlost vozu byla 20 km/h.
V roce 1979 byla podle původních výkresů vyrobena replika tohoto vozu, která je chloubou muzea v Kopřivnici.
Přípravné práce
Díly 19 a 22 podlepte kreslicí čtvrtkou, díly 5 a 6 kartonem o síle 1 mm. Díl 29 ohněte ze špendlíku a díly 21 a 24 zhotovte z kulatého párátka o průměru 2 mm, které natřete červeným fixem.
Slepení modelu
Sestavte díl 1 - nelepte spodní chlopně - a spojte s dílem 2. Doplňte přední díl 3 a zadní 4 a 5. Celek osaďte na díl 6 a zalepte chlopně dílu 1. Sestavte lavici - díly 7, 8, 9 a 31. Slepte plášť světla 10, dovnitř vložte stočený díl 11, uzavřete předním víčkem a nalepte na díl 3.
Osaďte díl 12. Vytvarované díly 13 a 14 slepte a přilepte na předek vozu. Střechu 15 doplňte předním podhledem a nalepte na díl 2. Díl 17 uzavřete dílem 18 a nalepte na díl 6. Sestavte zadní nápravu z dílů 19, 20 a 21 a dílem 25 připevněte na díl 18. Přední nápravu 22, 23 a 24 připevněte dílem 26. Kolečka s osičkou se mají otáčet! Osaďte díly 27. Díl 29 nabarvěte černým fixem, přidejte díl 30 a díly 28 připevněte na díl 14. Na shledanou u dalších modelů se těší

Autor

Jaroslav Kučera