Vrtulník Mi-24/Hind - dokončení

Sdílej
 
Dokončení vystřihovánky vrtulníku Mi-24/Hind z minulého čísla...

Pokračujte ocasní částí. Příčku 17 zasaďte do slepeného a vytvarovaného nosníku 18. V zadní části připravenými otvory protáhněte kulaté párátko a poté osaďte zadní stabilizátor 19. Na připravené párátko nasuňte a přilepte výškovky 20 L/P a na stabilizátor osazení vyrovnávacího rotoru 21, 22 a připravenou ocasní část spojte se zbytkem trupu.
Tímto krokem jste dokončili základní tvar vrtulníku a budete pokračovat detaily. Slepte přední střeleckou věž 23.1, 23.2, 23.3 a přilepte pod špici stroje. S pomocnými chlopněmi slepte a vytvarujte spodní vanu 24 a nalepte na vyznačenou pozici pod špicí stroje. Na levou stranu přilepte značkovač cílů 25 a zařízení pro noční vidění 26, 26.1 (viz obrázek). Vytvarujte kryt vstupu k turbínám 27 a nalepte na čelo 5.1. Pozn. pro ty, kteří budou tvarovat takové díly poprvé – díl vystřihněte, vložte do dlaně a propiskou s kulatým zakončením postupně od okrajů ke středu mírným tlakem krouživým pohybem díl tvarujte až do požadovaného vyboulení. Na vstup pomocného sání nalepte vstup 28. Na výstupy 29.1 nalepte clonu 29.2 a celky přilepte na motorový kryt, díly 4 a 6. Za výfuky nalepte montážní kryty 30 L/P.

Foto
Vytvarujte křídla 31 L/P a nalepte na profil 12B ve sklonu daném pozicí na plášti 2 a 13. Slepené závěsníky, vnitřní 32 a vnější 33, nalepte natupo na křídla 31 L/P. Vytvarujte přídavné zakončení křídel 34 L/P a přilepte na křídla 31 L/P (jejich poloha je rovnoběžná s vertikálou). Pokračujte v zadní části motorového krytu rušičkou 35.1, 35.2, 35.3 a 35.4. Na levou stranu krytu nalepte odvětrání 16.1. Na bok pláště 14 nalepte filtry z dílů 14.1 a 14.2 L/P. Na spodní část nosníku vyrovnávacího rotoru nalepte reflektory 35.
Slepte kryty hlavních podvozkových šachet 36 L/P a nalepte je na vyznačenou pozici na plášti 13. Připravte si 4 osy dolních závěsů hlavních podvozkových kol 37 a 37.1. Vlepte je do připravených dolních otvorů na krytu 36. Osy v přední části slepte do ostrého „V“ a lepený spoj nechte důkladně proschnout. Obdobně připravte vzpěry 38, 38.1, které vlepte do šachty 36 a spojte s připraveným „V“. Po důkladném proschnutí podvozkových vzpěr na ně nalepte disky 39. Slepte hlavní kola z plášťů 40 a běhounu 40.1. Hotová kola nalepte na disky 39 – při slepení kontrolujte geometrii! Pokračujte předním podvozkem z dílů 41 a 42 L/P. Celek nalepte na 8. Poté spojte podvozkovou osu táhlem 43 s naznačenou šachtou na plášti 2. Slepte kola z plášťů 44 a běhounů 44.1. Na hranu přední šachty nalepte dveře 45 L/P.
Pokračujte raketnicemi z plášťů 46 a ústí 47. Hotové raketové kontejnery nalepte na závěsy 32 a 33. Slepte tříbodový závěs protitankových střel 48 a 48.1 a nalepte na zakončení křídel 34 L/P.
Pokračujte vyrovnávacím rotorem z dílu 49, zadním krytem 49.1 a plášti vrtulových listů 50. Připravte osazení osy hlavního rotoru 51, 51.1 a 51.2. Na připravený nosník hlavního rotoru 52 přilepte jeho zadní stranu 52.1. Vně nalepte organizér 53. Nyní připravte vlastní listy rotoru z profilů 54 a plášťů 55. Nechte je důkladně proschnout pod zátěží, nejlépe přes noc. Připravené listy vlepte do nosníku 52 a celek přiklopte vrchním krytem 56. Zpracujte ovládací mechanismus stavění listů z dílů 57, osy 57.1 a táhel 57.2. Celek spojte s připraveným rotorem, který dokončete krytem radiomajáku 58.
Pokračujte ochranným rámem ocasní části z dílů 59 L/P a 60. Celek nalepte pod ocasní nosník (viz obrázek). Připravené antény 61 a 62 nalepte na horní stranu ocasního nosníku 18. Model zcela dokončete imitací rotačního kulometu 63, který vlepte do střelecké věže 23, a Pitotovou trubicí 64, kterou nalepte na čelní štítek střelce, operátora. Tímto krokem je model české Mi-24 V dokončen.
Doufám, že jste s výsledkem vaší práce spokojeni a těším se na shledanou na některé z budoucích modelářských soutěží, kde s modelem můžete soutěžit v kategorii LKT (letecká a kosmická technika).
Zvláštní poděkování patří Petru Šenfeldovi za stavbu modelu a cenné připomínky ke konstrukci a stavbě.