Sbírejte kvarteta ABC - Herní monstra | Ábíčko.cz

Sbírejte kvarteta ABC - Herní monstra

Sbírejte kvarteta ABC - Herní monstra
Sdílej
 
Tématem nové série sběratelských karet ABC jsou monstra z PC her. Z osmi čísel ábíčka (18–25) si vystřihnete a slepíte po čtyřech kartách, na nichž najdete příšery vždy z jedné oblíbené PC hry.

Údaje na kartě
Kromě názvu hry, v níž se monstrum objevuje, jeho jména a zbraní se také dozvíte pár tipů, jak nad ním zvítězit. Z údajů o jejich početnosti a nebezpečnosti poznáte, jak často se s tímto nepřítelem ve hře potkáte a jak je souboj s ním náročný. Stupnice těchto hodnot je v rozsahu od jedné do pěti.



Návod na slepení karet

Budete potřebovat nůžky, nůž na narýhování, lepidlo a čtvrtku. Pro dostatečnou pevnost karet vlepte mezi rubovou a lícovou stranu karty čtvrtku. Stránku s kartami odstřihněte z časopisu. Nejprve narýhněte tupou stranou nože linii označenou šipkami. Pak karty obraťte, podle vytlačené rýhy přeložte rubem na sebe a zarýhněte. Rubovou stranu části s obrázky natřete lepidlem (nejlépe Kores) a čtvrtku přilepte až k narýhnutému ohybu. Natřete lepidlem i zbývající část rubu karet, přeložte a obě půlky slepte k sobě.
Vše nechte pod zátěží proschnout. Nakonec jednotlivé karty pečlivě vystřihněte podle obrysu na lícové straně.
Stejným způsobem postupujte u karet v dalších číslech ABC.

Jak hrát kvarteta

Hra je určena pro tři až šest hráčů. Cílem je nasbírat co nejvíc čtveřic (kvartet) kartiček patřících k sobě. Na každé kartě je vyobrazeno jedno monstrum a vyjmenována další tři, která do série chybějí. Hráč, který začíná, požádá libovolného spoluhráče o některou z karet, která mu chybí do úplné čtveřice. Jestliže spoluhráč kartu vlastní, odevzdá ji a hráč pokračuje. V případě, že ji nevlastní, je na řadě tázaný spoluhráč. Hráči mohou žádat pouze karty z té čtveřice, z níž alespoň jednu drží v ruce.

Přebíjená s kvartety

Při druhé variantě hry s kvartety jde o čísla. Hra je určena pro dva až šest hráčů. Rozdávající rozdá všechny karty. Každý položí svůj balíček lícovou stranou dolů, pouze vrchní kartu nechá lícovou stranou nahoru. Začíná hráč po levé ruce rozdávajícího a oslovuje hráče po své levé ruce. Pro tuto hru využijete číselné údaje na kartách. Z možností vrchní karty zvolí hráč jeden číselný údaj, jímž chce přebít údaj souseda.
Příklad: Zombie ze hry Doom 3 má nebezpečnost 1, ale početnost 4. Hráč samozřejmě zvolí početnost. Sousední hráč má navrchu kartu se Striderem ze hry Half-Life 2 a nebezpečností 5, tedy s vyšší hodnotou, a soupeřovu kartu proto sebere. Hráč s kartou vyšší hodnoty zasune obě karty dospodu balíčku (rubem navrch). Pokračuje hráč,
který byl osloven, obrátí vrchní kartu a oslovuje dalšího po levé ruce. Hra končí v okamžiku, kdy jeden hráč získá od ostatních všechny karty.

V abc č. 18–25 vyjdou monstra z následujících herních titulů:

1. Doom 3
2. Half-Life 2
3. Quake 4
4. The Elder Scrolls IV: Oblivion
5. F. E. A. R.
6. Prey
7. Dark Messiah of Might & Magic
8. Timeshift
Poznámka: Pokud bude vydání posledních dvou jmenovaných titulů zpožděno, budou nahrazeny jinými.

 

Hry