Ultima IX - Ansension

Sdílej
 
Co se hraje Tohle ráno se zdálo stejné jako všechna předtím. Cítím ale, že dneska to bude jiné. Chtějí po mně, abych se vrátil.

Beru si jen ty nejnutnější věci - oblečení, opasek, kompas, lékárničku a samozřejmě svůj deník. Do něj si píšu vše důležité, co si přečtu v knihách, které nacházím cestou, a co se kde nového dovím. Venku seberu luk, šípy a meč. Naposledy pohladím psa a už musím opravdu jít. Je málo času. Nejdřív ze všeho navštívím věštkyni. Říká mi jen to, co už dávno vím. Britannia mě potřebuje. Potom mi klade sedm zvláštních otázek týkajících se mých vlastností. Je pro mě důležitější čest, pokora, udatnost, nebo duševní síla? Dobře vím, co mám odpovídat. Nakonec mi ukazuje jedinou cestu do Britannie - teleportační bránu, do které bez váhání vstupuji.

Ohrožená země

Co se hrajeVládce Britannie lord British mě povolal, abych porazil Guardiana, který se opět pokusil zničit vše dobré, co se v této zemi nachází. Celé to začalo osmi obřími sloupy, které jednoho dne vystoupily ze země u osmi hlavních měst Britannie. Temné sloupy dvacet let ovlivňovaly obyvatele měst a ti zapomněli na osm základních ctností - upřímnost, pokoru, sebeobětování, duševní sílu, soucit, čest, spravedlnost a udatnost. Každé město bylo vždy zasvěceno jedné z těchto ctností. Dnes jsou tito lidé chudí, nemocní a jejich srdce zastiňuje stále větší temnota. A právě proto jsem tu. Nejsem si však vůbec jistý, že i tentokrát vyhraji. Ocitl jsem se ve věži královského hradu. Z truhly si beru nějaký modrý elixír a chrániče ramen. Při čtení knih se mi objasňuje účinek barevných lektvarů. Můj modrý mi umožní dýchat pod vodou a žlutý, který jsem viděl v knihovně, mě uzdraví. Rozhodně nesmím zapomenout si ho vzít s sebou. Po schodišti se dostávám do místnosti, kde leží kniha kouzel. V ní nacházím zatím jen čtyři jednoduchá kouzla, budou ale určitě účinnější než malá dýka, kterou jsem našel na schodech. V další místnosti zabíjím kouzlem krysu a za odměnu nacházím rukavice a boty. Jedny už sice mám, tyhle však vypadají, že toho vydrží víc.

Ovládání hrdiny

Devátý a definitivně poslední díl série Ultima můžete hrát, i když neznáte předcházejících osm dílů. Překvapila mě nádherná grafika propracovaná do perfektních detailů. Soumrak nebo svítání je opravdu znát, kolem se vše hýbe, tváře a pohyby lidí i zvířat jsou takřka realistické. Postavy otvírají ústa a všelijak gestikulují. Ze začátku mi dělalo problémy krkolomnější ovládání samotného hrdiny - Avatara - i předmětů. To je ovšem jenom otázka zvyku. Inventář na opasku i v brašně je přehledný, jednoduše se ovládají i zbraně a kouzla v knize. Kouzla získáváte po splněných úkolech a v boji vás za peníze vycvičí učitelé, které v Britannii potkáváte. Během hry se samozřejmě zdokonalujete nejen v boji a magii, ale i v jiných vlastnostech a dovednostech, např. síle, inteligenci nebo šikovnosti. V Ultimě je celá spousta skvělých nápadů a maličkostí, kterými si vás určitě získá. Co se hraje Co se hraje Co se hraje

Autor

Jana Jůzlová Kresba Lukáš Fibrich