Prázdninový vozík 2

Sdílej
 
Železná konstrukce na plachtu je svařena ze železného drátu o průměru 8 mm, tvar je patrný z fotografií. Na koncích ohnutých drátů jsou plechové patky, za něž je konstrukce přišroubována k vozíku. Použijte vratové šrouby M6 x 40 mm. Nezapomeňte opět na podložky.

Dokončení z minulého čísla

Foto
Železná konstrukce na plachtu je svařena ze železného drátu o průměru 8 mm, tvar je patrný z fotografií. Na koncích ohnutých drátů jsou plechové patky, za něž je konstrukce přišroubována k vozíku. Použijte vratové šrouby M6 x 40 mm. Nezapomeňte opět na podložky.
Plachta vozíku je ušitá ze stanovky, pevné látky, kterou můžete koupit v prodejně řemeslnických potřeb. Potřebujete jí 4 metry při šířce 140 cm. Vyberte nějakou jasnou barvu, ať je váš vozík na silnici dobře vidět. Střih je jednoduchý, záleží na tvaru železné konstrukce. Zipy musí být kvalitní, je lepší, když jsou kovové. Plachta musí přesahovat bočnice, aby do vozíku neteklo, namáhané spoje prošijte několikrát. Nezapomeňte na kapsy, kam si během cesty můžete ukládat drobnosti. Na zadní straně vozíku je dobré našít poutka, na nichž pak budete v létě sušit plavky a ručníky.
Foto
A teď to nejdůležitější - kolečka . Sami jsme vyzkoušeli několik druhů a nakonec jsme zjistili, že nejlepší jsou kola od velkého dvoukoláku o průměru 61 cm (na ráfku je napsáno 23 x 2 nebo 2,25). Jsou dostatečně robustní, aby uvezla těžký náklad i v náročném terénu. Dají se koupit isamostatně, jeden vypletený ráfek, duše a pneumatika přijde na necelých tisíc korun. Nejnamáhanější částí vozíku je osička. Tu si musíte nechat udělat z kvalitní ocelové tyče (pérová ocel) o průměru 12 mm a délce 800 mm, na její konce nechte vyříznout dva závity M10 o délce 110 mm. Pozor! Závit musí mít jemné stoupání, aby se na něj dala našroubovat cyklistická matice. Osička je přitažena ke kostře pomocí vratových šroubů a dvou železných pásků o síle 5 mm (20 x 80 mm), do kterých vyvrtáte vždy po dvou dírách. Ze stejného materiálu jsou i "třmeny" (20 x 650 mm), o něž se opírají konce osy. Naohýbáte je ve svěráku, tvar i způsob upevnění jsou patrné z fotografií (dvakrát vratový šroub M6 x 60 mm).
Důležité jsou i "nožičky" , o něž se opírá vozík, když s ním zrovna nejedete. Měly by být tak dlouhé, aby vozík stál s rukojeťmi jen mírně skloněnými k zemi. Tady možná bude lepší, když je uděláte robustnější, než jsou na našem vozíku, jsou totiž při jízdě hodně namáhané. Pak je ještě nutné připevnit na vozík "tažný" a "brzdicí" popruh (materiál opět koupíte v řemeslnických potřebách) seřízené na výšku vaší postavy. Té je také třeba přizpůsobit délku rukojetí. Když je uděláte moc krátké, budete při chůzi patami narážet o dno vozíku. Ten by měla táhnout osoba vyšší než sto padesát centimetrů. A to je vše. Hezké cestování přejí

Autor

Jana a Tomáš Feřtkovi