Reklamní šálení

Sdílej
 
Žijeme v opravdu báječném světě! Všechno je tak krásné, barevné a veselé, žádný problém není natolik zásadní, aby se nedal snadno vyřešit nějakým úžasným novým vynálezem.

Žijeme v opravdu báječném světě! Všechno je tak krásné, barevné a veselé, žádný problém není natolik zásadní, aby se nedal snadno vyřešit nějakým úžasným novým vynálezem.

Foto
Můžeme si bezstarostně užívat pohodlí moderní civilizace - stejně jako všichni ti šťastní lidé, kteří se na nás usmívají z televize, novin a billboardů.
Takový obraz světa nám nabízí reklama ve všech svých rozmanitých podobách. Mlčí naopak o stinných stránkách vší té nablýskané nádhery, mimo jiné o plýtvání surovinami a energií na výrobu zbytečností.
Reklama nás přesvědčuje, že bez toho a onoho výrobku se v žádném případě neobejdeme. Nepořídíme-li si ho, odsoudíme se ke zbytečnému nepohodlí, ohrozíme své zdraví nebo se alespoň společensky znemožníme, protože všichni ostatní ho už dávno mají.

VÍME, CO CHCEME?

Opravdu potřebujeme stále nové a nové oblečení, přestože to staré je zachovalé a mohlo by ještě nějakou dobu sloužit? Vyhodíme je do popelnice jenom proto, že podle reklamy vyšlo z módy? Vážně se neobejdeme bez záplavy zdánlivě nepostradatelných výrobků, které nám dnes reklama vnucuje a které zítra prohlásí za zoufale nemoderní, aby je nahradila jinými, prý ještě úžasnějšími?
Sledovat pozorně módní trendy a řídit se každým jejich příkazem není důkazem toho, že je člověk "in". Na místě je naopak přemýšlet o důsledcích svého jednání, spoléhat na vlastní rozum a nenechat se balamutit laciným pozlátkem.