Freelancer

Sdílej
 
Mladší bratříček oblíbeného vesmírného simulátoru Starlancer byl vyvíjen programátory z Digital Anvil více než čtyři roky. Spoluzakladatel firmy a duchovní otec Freelancera Chris Roberts si přál vytvořit tak dokonalou hru, že mu nakonec došly peníze a s nimi i trpělivost distributora - společnosti Microsoft.

Mladší bratříček oblíbeného vesmírného simulátoru Starlancer byl vyvíjen programátory z Digital Anvil více než čtyři roky. Spoluzakladatel firmy a duchovní otec Freelancera Chris Roberts si přál vytvořit tak dokonalou hru, že mu nakonec došly peníze a s nimi i trpělivost distributora - společnosti Microsoft.
Ačkoliv po skoupení firmy Microsoftem Roberts odešel a s ním i několik klíčových vývojářů, práce na Freelancerovi nezadržitelně pokračovaly. A protože Microsoft už netoužil po dokonalé revoluční hře, ale stačil mu jen dobrý, a hlavně dobře prodejný titul, Freelancer konečně vyšel.

ŽIVOT VE TŘETÍM TISÍCILETÍ

Foto
Děj Freelanceru se odehrává ve třetím tisíciletí, osm set let po konfliktu mezi bývalými pozemskými mocnostmi. Prohrávající Aliance zahrnující západní mocnosti vyslala těsně před svou porážkou několik ohromných kolonizačních lodí, aby pokračovaly v budování civilizované společnosti, a tak během oněch osmi set let vznikly čtyři osídlené systémy, každý se svou osobitou architekturou, plavidly, hospodářstvím i sociální strukturou.

VOLNOST

Podstatnou roli v této hře hraje právě ono slovíčko "free", protože na rozdíl od Starlancera (v němž byly jedinou náplní bojové mise) poskytuje Freelancer mnohem větší volnost pohybu. Podobně jako ve stařičkých hrách Elite a Privateer se i zde můžete věnovat čestnému obchodování, ale i pirátskému přepadávání konvojů. Podle druhu vašich aktivit se pak bude měnit postoj a chování jednotlivých frakcí a organizací, kterých jsou ony čtyři systémy plné. To, že hra ale není zase tak úplně "free", potvrzuje jak zajímavý příběh, tak několik událostí a misí, které je nutné splnit, abyste se dějem o kousek posunuli, a tím se vám otevřel nový systém.

VE JMÉNU POHODLNOSTI

Kdo se u tohoto typu her bojí tisíců kláves a jejich kombinací, bude příjemně překvapen, protože Freelancer vychází vstříc pohodlí většiny hráčů. Díky chytrému systému různých menu k ovládání postačí jen myš a několik málo kláves, navíc je většina činností, jako dokování nebo skoky meziprostorovými branami, prováděna automaticky. K tomu přičtěte velmi pěknou grafiku s detailními modely lodí, barvité světelné efekty a hezkou hudbu, přidejte stovky různých zbraní a komodit, desítky lodí a vesmírných stanic, získávání zkušeností a velkou volnost spojenou s možností hraní i poté, co dokončíte hlavní příběhovou linku. Získáte tak propracovanou a současně velmi příjemně hratelnou hru, která navíc docela dlouho vydrží. Byla by chyba Freelancera minout.

Distribuce v ČR: Microsoft
Minimální konfigurace: Pentium 800, 256 MB RAM