Recenze: Novým králem dobrodružství se stal neohrožený Tintin

Není divu, že nejnovějších Tintinových dobrodružství se ujali dva největší hollywoodští hračičkové Steven Spielberg a Peter Jackson. Povedlo se.

Specialisté na dobrodružné filmy si příjemně přímočarou zápletku vypůjčili ze tří komiksů Tajemství jednorožce, Krab se zlatými klepety a Poklad Rudého Rackhama. Tintin na bleším trhu koupí model historického trojstěžníku, okolo kterého se začnou brzy hemžit podezřelé živly. Model totiž skrývá část mapy, která vede k bájnému pirátskému pokladu. Cesta za ním je roubená zběsilými honičkami a dech beroucími souboji na vodě, na moři i ve vzduchu napříč různými exotickými zeměmi. Opatrnost stranou: Tintinova dobrodružství jsou nejlepší dobrodružný film od Indiny Jonese a Poslední křížové výpravy.

Na vodě i ve vzduchu... •  Falcon

Spielberg chytil druhý dech a hýří nápady. A vůbec nevadí, že Tintin je animovaný film, se kterým měl zatím zkušenost jenom jako producent. Skvěle vypointované a nápadité akční pasáže střídá s humornými scénami, které skládají hold komiksové předloze. V každém okamžiku se na plátně něco děje a každá postava si vás něčím získá. Tintin boduje svou odvahou, padouch démoničností, kapitán Haddock posedlostí alkoholem a pes Filuta tahanicemi s ostatními zvířaty od kočky po velblouda. Děj zůstal zasazený do minulosti, protože k Tintinovi prostě patří hydroplány, telegramy a vůbec doby, kdy lidé ještě četli tištěné noviny…

Na souši. Nebo na palube lodi? •  Falcon

A také k němu patří velké plátno. Nevidět tenhle film v kině ve 3D by byla svatokrádež. Šermovačka přístavními nákladními jeřáby prostě nikde jinde nevyzní tak dobře. Poslední Piráti z Karibiku by se mohli učit, jak se má akce míchat s humorem a nadsázkou. Inu, není divu. Spielberg je prostě Spielberg. Mimochodem věděli jste, že se „obsadil“ do role bohatého šejka… Už teď se těšte na pokračování od Petera Jacksona!

90%

+ Nejlepší dobrodružný film posledních let ve špičkové animaci a dech beroucím 3D.

- Český dabing. Originál je prostě lepší a mluví v něm i Daniel „Bond“ Craig.