Proto si ukážeme, jak namalovat město. Dobře si procvičíte například vzdušnou perspektivu nebo elementy (blesky). A aby město a blesky vyčnívaly ještě více, můžeme celou scénu zasadit do nočního času.
Domy ve třech vrstvách
Jako první začneme pozadím. Zvolíme si barvu, noc bývá většinou tmavě modrá. Černá odpovídá spíš temným prostorů bez světla, například jeskyním nebo sklepům. Do našeho města začneme přidávat na pozadí domy o pár tónů tmavší barvou, než jakou budou mít ty v popředí.
Následně si připravíme prostřední vrstvu domů, která bude ještě o kousek tmavší a nakonec i přední vrstvy, které budou barevně vyčnívat nejvíce. Můžeme přidat i domy které jsou nejblíže před námi jen jako takové černé siluety (obrysy), aby dodali obrázku větší hloubku.
Hra se světly
Přichází čas na detaily. Vzhledem k tomu, že se celá scéna odehrává v noci, můžeme si krásně pohrát se světly. Takže můžeme rozsvítit některá okna (zdůrazňuji NĚKTERÁ), protože když se podíváte na opravdové město, nikdy nejsou všechna okna rozsvícená.
Vyberte si co nejvíce náhodně, která osvětlit. Mohou svítit žlutě jako od žárovky, ale klidně i namodrale, jako když se někdo dívá na televizi. Dále přidejte po stranách a střechách domů různé reklamy, svítící billboardy apod.
Koncert přírody
Nakonec přidáte mraky do pozadí a po stranách je osvětlíte oranžovou barvou světla, které přichází z města. Pro zpestření zakomponujte modrobílé blesky a déšť. Blesky jsou nepravidelné, ostré a nejjasnější barvu mají uprostřed.
Můžete kolem domů udělat odlesk světla (bílý obrys) – tím zvýrazníte sílu světla těchto blesků. Jako déšť přidáme několik nakloněných čar, které značí déšť s větrem a dodají celé scéně dynamiku.
ÚKOL:
V editoru Piskel (www.piskelapp.com) nakreslete město nebo vesnici podle výše uvedeného návodu. Výsledek nám pošlete na adresu mourrison@abicko.cz.