Lokomotivy velkých rychlíků: Expresní lokomotiva DB řady 103

Sdílej
 

Expresní lokomotiva DB řady 103
U Spolkových německých drah se v prvním stupni modernizace trakcí v plném rozsahu plánoval motorový provoz. Ale ekonomické výhody elektrického provozu v posledních letech zvítězily i tady.
Vynikající elektrickou lokomotivou je expresní stroj řady 103 (dříve E 03) s uspořádáním dvojkolí Co'Co', dodávaný v letech 1965 až 1972. Elektrická část je dílem firmy Siemens-Schuckert, mechanická část a montáž lokomotivky Henschel v Kasselu.
Lokomotivy jezdi na trakční napětí 15 kV, 16 2/3 Hz, v šesti trakčních motorech mají hodinový výkon 6420 kW. Maji kola průměru 1250 mm, hmotnost ve službě 110 t, délku přes nárazníky 19,5 m a největší rychlost 200 km/h. U některých se dočasně změnil převod pro rychlost až 250 km/h.
Tyto lokomotivy jezdi s těžkými dálkovými rychlíky údolím Rýna. Mají červený nátěr kombinovaný s krémovým a po léta jsou chloubou DB a také jejich lokomotivní špičkou.