Krásná Windows II

Sdílej
 
Kurzory

KurzoryNedílnou součástí motivů pracovní plochy jsou kurzory - většinou jediná pohyblivá věc na pracovní ploše. V dnešním díle si vyrobíme kurzory vlastní. Stejně jako v případě ikon z minulého dílu budete potřebovat program Microangelo (najdete jej na adrese http://www.impactsoft.com), a to jeho části Microangelo Animator na animované kurzory a opět Microangelo Studio, tentokrát ne na ikony, ale statické kurzory.

Stojí nebo běží

KurzoryKurzory se dělí na dvě skupiny. V první jsou klasické statické kurzory, to jsou ty, které se nijak nepohybují - například šipka kurzoru. Ve druhé skupině najdeme animované kurzory, což jsou třeba přesýpací hodiny otáčející se při práci počítače. Statické kurzory se vytvářejí stejně jako ikony (návod na jejich tvorbu najdete v minulém dílu), jen při výběru, zda chcete malovat ikonu, nebo kurzor, zvolíte kurzor. Je třeba pouze dodržet základní pravidlo - kurzor musí být prakticky použitelný. Děláte-li kurzory tmavé, obtáhněte je světlou barvou a naopak. Na hodně tmavém nebo světlém pozadí budou lépe vidět.

Pohyblivé obrázky

KurzoryAnimované kurzory vytvoříte programem Microangelo Animator. Po jeho spuštění se objeví podobná okna jako u Studia. Nejdůležitější je paleta barev a hlavní okno s prostorem pro kreslení. V paletě barev je pouze 16 barev plus barva pro průhledné pozadí a pro průhledné pozadí zobrazené invertními barvami (vypadá jako negativ). Výroba animovaných kurzorů dá více práce než výroba jejich statických brášků. Animovaný kurzor musíte malovat jako animovaný film - okénko po okénku. Po vytvoření prvního okénka a zadání časového intervalu, jak dlouho se má zobrazovat, přejdete k dalšímu okénku. To získáte kliknutím na ikonu, nejdříve se objeví dialogové okno s podrobnými volbami. Kolonka "Instert X new frame(s)." - přidá X nových okének. Dále si musíte vybrat, jestli se vámi vytvořené okénko přidá před aktuální okénko nebo za ně. Kurzory Kurzory

Logický vzhled

Instert X new frame(s)Kurzory by měly představovat to, co mají za úkol. Základem je klasický kurzor, který by měl být statický ve tvaru šipky. Není příliš vhodné dělat ji animovanou, protože se s ní pak špatně strefuje. Její špička by měla být co nejvíce vlevo nahoře, aby byla přesná. Další dva důležité kurzory jsou Práce na pozadí (normálně je to šipka s přesýpacími hodinami) a Práce počítače (přesýpací hodiny). Ty mohou být animované a jejich vzhled by měl vystihovat námět vytvářeného motivu pracovní plochy. Nesmějí mít ale příliš mnoho okének, aby se stihla všechna přehrát.

Autor

Adam Fiser Reprofoto archiv autora