Obávaný protivník

Sdílej
 
Ačkoli byl vývoj proudového Messerschmittu Me 262 zahájen ještě před vypuknutím druhé světové války (1938), do výzbroje se dostal až v roce 1944. To bylo dobře, neboť jinak by ovlivnil letecké boje nad Evropou ve prospěch Luftwaffe a tím pravděpodobně prodloužil boje druhé světové války. Jako první bojový proudový letoun na světě slouží Me 262 déle než čtvrt století za předlohu při výrobě plastikových modelů. Zatím posledním je "čtvrtka" (model v měřítku 1:48) japonské firmy Tamiya.

LIGA KITŮ

MODEL

Foto
Svými dvěma sty šedesáti čtyřmi díly patří stavebnice ke světové "čtvrtkové" špičce. A nejen počtem dílů. Kokpit, podvozkové šachty, výzbroj umístěná v přední části trupu, ale i například motorové gondoly, jsou pravou "kitařskou" lahůdkou, a ne jen "obyčejnými" díly plastikového modelu. Centroplán nepostrádá hlavní nosník, přední část trupu lze postavit s otevřenými kryty, takže je na kanony dobře vidět. I kabinu je možno postavit v otevřené poloze. A aby toho nebylo málo, stavebnice ještě obsahuje díly ke stavbě makety pásového tahače, pomocí kterého byly skutečné messerschmitty přepravovány po letištní ploše. Pro modeláře, kteří stavějí diorámata, jsou určeny figurky mechaniků a řidiče pásového vozidla. Obtiskový arch obsahuje "dekály" ke stavbě jednoho ze tří modelů - dvou Messerschmittů Me 262 A-2a 1./KG51, které v roce 1944 operovaly u Rheine, a Me 262 A-2a 1./KG51, jenž měl základnu v Autumnu. Pro modeláře, kteří zásadně nestavějí model z "krabičky", připravila pražská firma MPM konverzní sadu kovových leptaných a resinových dílů, pomocí kterých lze z "obyčejného" Me 262 A-2a postavit radarovou verzi Me 262 A-1a/U3.

Messerschmitt Me 262 A-2a
Měřítko: 1:48
Počet dílů: 161
Rozpětí: 264 mm
Výrobce: Tamiya
Obtížnost stavby: ****