Autobus v oblacích

Sdílej
 
Jsem si vědom toho, že nazývat airbus autobusem značně pokulhává za skutečností. Vždyť do kterého autobusu se vejde 250 cestujících a bez zastávky je přepraví na vzdálenost bezmála 10 000 km? A to airbus skutečně umí. Patří k nejmodernějším dopravním letounům současnosti, které ve verzi A-310300 používají i České aerolinie.

Jsem si vědom toho, že nazývat airbus autobusem značně pokulhává za skutečností. Vždyť do kterého autobusu se vejde 250 cestujících a bez zastávky je přepraví na vzdálenost bezmála 10 000 km? A to airbus skutečně umí. Patří k nejmodernějším dopravním letounům současnosti, které ve verzi A-310300 používají i České aerolinie.
Airbus A-310, respektive jeho model, který vám dnes chceme představit, však létal jen v Německu. Nejprve v bývalé NDR (Německé demokratické republice), následně u Lufthansy a v Luftwaffe.
Stavebnice „třistadesítky“ doplnila v roce

Foto
2002 modelovou flotilu dopravních letounů firmy Revell. Počtem dílů neoslní, ale těch u plastikových modelů letadel v měřítku 1:144 není nikdy mnoho. Měřítko ani neumožňuje propracovat kokpit pilotů nebo prostor cestujících. Ne, že by to nebylo možné, ale jednoduše řečeno, do vnitřku není vidět. O co je stavebnice ochuzena na vnitřních prostorách, to nahrazuje vnějšek. Ocasní plochy mají znázorněné dělení, na křídle ani na trupu nechybí přeplátování (tentokrát se jedná o pozitivní rytí, a tak je třeba dát pozor při broušení). Podvozek je členitý. Hlavní má osm, příďový dvě kola, přičemž lze model postavit s vysunutým nebo se zataženým podvozkem. Protože „skla“ má jen čelo pilotního prostoru, okénka kabiny cestujících je potřeba „zasklít“ pomocí některého z „kitařských“ přípravků, například Hubrol Clear Fix. Obtiskový arch umožňuje postavit model dopravního letounu společnosti Interflug (A-310304) nebo Luftwaffe (A-310 MRT).
Kresba archiv autora