FGR Midalu: Česká těžká váha v jedné stopě

FGR Midalu: Česká těžká váha v jedné stopě
Sdílej
 
V nenápadné dílně v Ústí nad Orlicí se zrodila motorka s nejsilnějším motorem na světě. Jmenuje se Midalu a má výkon sportovního automobilu.

 

Značku FGR založil konstruktér Miroslav Felgr už před více než čtyřiceti lety, kdy s kamarádem postavil první závodní motocykl. Se vší vážností se budování motorek začal věnovat až mnohem později. První úspěchy zaznamenal v roce 2003, kdy sestrojil motor a podvozek pro závodní motocykl, který se zúčastnil několika mistrovství světa MotoGP.

České úspěchy na okruzích

Po triumfu na závodních okruzích se již zavedená dílna FGR rozhodla, že je načase vyvinout vlastní motorku. Samozřejmě ne nějakou obyčejnou: Oldřich Kreuz, jeden z konstruktérů, v té době nosil v hlavě představu supersilného šestiválcového motoru. Po třech letech práce se mu ho podařilo dokončit. Tak vzniklo srdce motocyklu Midalu. Následovalo dalších osm let plných sestavování, zkoušení a dolaďování všeho potřebného – od podvozku přes brzdy až po testování na silnici. Nyní jde Midalu konečně do výroby.

FGR Midalu vyjde zhruba na tři miliony korun. Za tu cenu však získáte exkluzivní kousek sestrojený s maximální pečlivostí v malé motodílně •  FGR Factory

Midalu vs. Ninja

FGR Midalu pohání šestiválcový motor o síle 240 koní. Takové parametry jsou mezi motocykly velmi vzácné. S šestiválcem se můžeme setkat u velkých cestovních strojů, jako je Honda Gold Wing nebo BMW K 1600, mezi sporťáky jde ale o výjimku. Obdivuhodný je i objem motoru 2442 cm3. Je to dvaapůlkrát víc, než má nejrychlejší sériově vyráběná motorka na světě Kawasaki Ninja H2R.

Těžká zážitková jízda

Obrovský motor na motorce Midalu ale neznamená hon za nejvyšší rychlostí (ačkoli netřeba pochybovat o tom, že nepůjde o lenocha). Jeho největší předností je maximální citlivost, která přináší obrovskou radost z řízení stroje. Šestice válců přitom zaručuje dosažení vysokých rychlostí při nízkých otáčkách motoru. Midalu tak můžete řídit s maximální přesností a přitom si užívat její ohromnou skrytou sílu. Tvůrci zvolili co nejčistší konstrukci, která na první pohled odhaluje šestiválcové srdce stroje. Jeho vinou ovšem není FGR Midalu žádná lehká váha. Přestože sáhli po dílech z ultralehkého karbonu, váha motocyklu se vyšplhala na 262 kilogramů!


Tomahawk: Takhle vypadá motorka podle konstruktérů aut! •  Profimedia.cz

Zrůda jménem Tomahawk

Přestože byl představen už v roce 2003, dosud ho nikdo nepřekonal. Koncept motorky z dílen americké automobilky Dodge dodnes překvapuje silou i vzezřením jako z Terminátora. Pod kapotou najdete desetiválcový motor o výkonu 500 koní, který konstruktéři vzali ze sporťáku Dodge Viper. Maximální rychlost má mít až 680 km/h. Ve skutečnosti si ale nikdo z testujících jezdců nedovolil tuhle bestii rozjet na víc než dvě stě.

Tomahawk se proslavil i jako jedna z nejodsuzovanějších motorek všech dob. Na vině byl design, který motorkáři označili za nepraktický, nesmyslný a nerespektující tradiční vzhled motorek. Ale co se diví – takhle prostě vypadá motorka podle konstruktérů aut!

 

Létající motorka BMW a Lego Technic: Kyberpunk zblízka!

Létající motorka BMW a Lego Technic: Kyberpunk zblízka!

BMW Vision Next 100: Motojízda budoucnosti

BMW Vision Next 100: Motojízda budoucnosti

Elektrický Harley: Moderní technika nebo rouhání?

Elektrický Harley: Moderní technika nebo rouhání?

Boxxbike: Testovali jsme kolo. Nebo motorku?

Boxxbike: Testovali jsme kolo. Nebo motorku?

 

Články odjinud