Sebevražedný oddíl: Recenze filmu s partou, kterou Batman nesnáší

Tak tohle je slušný oddíl: Harley Quinn, Deadshot, Diablo, Croc a pár dalších. Co mají společného? Batman je nesnáší. A oni přitom musí páchat dobro! Přečtěte si naši recenzi na Sebevražedný oddíl.

Batman vypadá divně

Přiznejme si na rovinu, že Ben Affleck by si neměl nasazovat netopýří masku Batmana, protože v ní vypadá divně. Naštěstí je ve filmu Sebevražedný oddíl jen několik desítek sekund a zbylé dvě hodiny se kamera lísá k těm, kterým kostýmy padnou jako ulité. Jen jim neříkejte hrdinové, ale třeba anti-hrdinové. Nebo: Záporáci. Hajzlíci. Mizerové. Zlouni. Parchanti.

Minulost mají temnou jako komín vypláchnutý krví (umělou, samozřejmě) a popírání zákonů jim je vlastní. Nebýt té malé bomby v páteři, zřejmě by nikdy nevyrazili zachraňovat svět. Ale když tě chytne zákon a násilně ti vrazí do oblasti míchy bombu, tak tě od smrti dělí jen stisknutí apky na mobilu v ruce správňáckého policajta. A to pak holt musíš přenastavit hodnoty. Třeba začít jíst veganskou stravu namísto bifteků a neházet nepohodlné lidi do kyseliny. Ani z vrtulníku.

Sebevražedný oddíl 2 zabral místo Strážcům galaxie Vol. 3

O čem Sebevražedný oddíl vlastně je

Deadshot, to není brácha Deadpoola, ale ten nejlepší asasin na světě. Společně s Harley Quinn, která je zase životní láskou Jokera a má velké kladivo, vede elitní partu podvratných živlů na cestě za záchranou světa. Mezi členy se počítá Killer Croc, Boomerang anebo Diablo. Všichni jsou do akce vytaženi ze stok (někdy doslova) a pod velením správňáckého vojáka jdou po krku zlé Enchantress, která chce zničit svět... Anebo jdou zachránit důležitou osobu? Anebo se navzájem pohádat? Je v tom trochu zmatek. Po několika desítkách minut vypravěčských arytmií je jasné, že se další akční komedie s hochy se superschopnostmi. A kdo za to může?

Video se připravuje ...

Sebevražedný oddíl: Padouši ve službách dobra • Zdroj: Freeman Ent.

Emoce se nekonají

Může za to Sebevražedný oddíl. Každý jeden z nich. Na ploše dvou hodin se o většině účastníků celé téhle akční parády nic moc nedozvíte. Propracované příběhy mají jen Deadshot, kterého skvěle zvládá Will Smith a Harley Quinn v podání neuvěřitelně trefné Margot Robbie. Kdo četl nedávno vydaný komiks Šílená odměna, rozhodně nebude výkonem Margot Robbie zklamán. A to stejné platí pro centrální mozek celého oddílu – tajnou vládní vyslankyni Wallerovou (Viola Davis), která tahá za nitky celého úderného týmu antihrdinů.

A zbytek? Domyslete si sami. Prostě lidé se super schopnostmi, kteří někam jdou, někoho sem tam bací (a nestříká u toho krev, protože film je od 12 let) a nakonec to nějak dopadne. Dobře, každý tady má něco jako záblesk minulosti, ale ten okamih nestačí pro navázání sympatií (možná si vzpomenete na podobně zkratkovité vyprávění v druhém Thorovi). Nejhůře je na tom celém Enchantress. Zjevuje se na place bez pořádného vysvětlení a působí jako papundeklová postavička, která slouží jen jako návnada pro hrdiny. A pak, kupodivu Joker.

Sebevražedný oddíl má všechno: Batmana i Supermana!

Filmový úsměv!

Joker se objeví častěji než Batman (a to je dobře - nezapomeňte na Afflecka). Jared Leto (jestli na to už máte věk, tak jste viděli Requiem za sen a dobře víte, o koho jde) hraje parádně: Tiky, šílenství, neurózy, zkrátka celé chování Jokera osobitě podchycuje a dokonce mu místy dodává nečekanou lidskost. Jenže tohle všechno pochopíte jen v případě, že víte, kdo Joker je a znáte jeho eskapády s Batmanem – spíš ty komiksové než filmové. Na jednu stranu je tak v celém filmu nejzásadnější posun ve vnímání Jokera, ale jen pro ty, kdo ho znají. Pro ostatní půjde jen o chlapíka, co strčil obličej do kýble bílé barvy. Škoda.

Tak co?

Sebevražedný oddíl není takový propadák jako Batman vs. Superman. Vlastně je to celkem zábavná podívaná, na kterou klidně běžte. Neočekávejte ale další Avengers. Rozhodně bychom se mnohem raději podívali na film, ve kterém Enchantress smysluplně škodí světu a proti ní jde jen Deadshot, Harley Quinnová a třeba Diablo. Méně by bylo lépe!

Více o filmech najdete tady

Rogue One Star Wars Story: Nové video a další aktuality z vesmíru Hvězdných válek

Proměna Iron Mana: Tonyho Starka vystřídá dívka