Tisíc koní na baterky: Nejžhavější elektrosporťáky dneška

Tisíc koní na baterky: Nejžhavější elektrosporťáky dneška
Sdílej
 
Elektřina už není jen chabou alternativou klasických motorů. Dokazují i to sportovní auta, která nabízejí ďábelský výkon i dlouhý dojezd. Podívejte se s námi na ta nejzajímavější!

Faraday Future FFZero1

Jedním z nejpozoruhodnějších elektroaut současnosti je sporťák FFZero1 od americko-čínské společnosti Faraday Future. Název si zvolila podle anglického fyzika Michaela Faradaye, jehož zákon o elektromagnetické indukci je základním principem fungování elektromotoru. Společnost se chce stát nejpokrokovějším výrobcem automobilů. FFZero1 je její první vlaštovka. Kromě tisícovky koní pod kapotou nabídne skleněnou panoramatickou střechu, sedačky navržené společně s odborníky z NASA nebo inteligentní jezdeckou přilbu, která vám při velkém zrychlení dodává kyslík. Naplní Faraday Future své velkolepé plány? Uvidíme. V těchto dnech by měla společnost představit nový model.

Rimac Concept One

Elektrický sporťák Concept One z chorvatské dílny Rimac Automobili se poprvé objevil už před šesti lety. Pak ho tvůrci dlouho vylepšovali, a když už se zdálo, že mají všechno hotové, zase objevili něco, v čem se potřebovali ještě pošťourat. Nedávno jsme se ale konečně dočkali definitivní verze. Pod kapotou má čtyři motory o celkové síle 1088 elektrických koní s maximální rychlostí 355 km/h a zrychlení z nuly na stovku za 2,6 sekundy. Kromě rychlosti ohromuje i precizní výrobou: Nenajdete na něm jediný díl od velké automobilky. Každičký kousek karoserie i motoru je vyroben na míru pro každý vůz. Palubní počítač s více než 500 senzory dokonale mapuje vaši jízdu i dění okolo vás. Úctyhodná je bohužel i cena – okolo 25 milionů korun.

NextEV NIO EP9

1360 koní. Tolik síly v sobě ukrývá elektromotor supersportu od čínské značky NextEV. Tedy přesněji řečeno čtyři elektromotory. Vůz nabízí maximální rychlost 313 km/h a zrychlení na 100 km/h za 2,7 sekundy a na 200 km/h za 7,1 sekundy. Nejde přitom o žrouta, se kterým se projedete párkrát po okruhu a musíte hned do nabíječky. NIO EP9 slibuje dojezd 427. Navíc využívá technologii rychlonabíjení, takže šťávu doplníte na maximum za 45 minut. To je rychleji než většina smartphonů! Vůz je zatím velkou novinkou, takže na podrobnosti si budeme muset počkat. Jasně ale ukazuje, že nás čeká nová generace elektromobilů, které jsou schopny spojit extrémní výkon i výdrž do jednoho celku.

Venturi Buckeye Bullet 3

Je to jen pár měsíců, co monacká dílna Venturi Automobiles překonala světový rychlostní rekord v autě poháněném elektromotorem. Její nejnovější vůz VBB-3 dosáhl rychlosti 550 km/h. To je jen o chlup méně než rekord vozu s naftovým motorem (564 km/h v roce 2006). Stavbě elektrických žihadel se Venturi ve spolupráci se Státní univerzitou v Ohiu věnuje už přes deset let. Testuje je na proslulé bonnevillské solné pláni v americkém Utahu, která nabízí dokonale rovnou plochu o délce skoro 20 km. Ideální podmínky pro test auta s maximálně aerodynamickým tvarem a nízko posazeným podvozkem, které by mohl i ten nejmenší hrbolek zlikvidovat! Při rychlosti přes 500 km/h je jakákoli havárie extrémně nebezpečná a může snadno skončit smrtelnou katastrofou. Tentokrát se ale naštěstí nic nestalo a pilot Roger Schroer si ze solných plání odnesl světový rekord!

Mercedes Generation EQ

Elektromobil dnes nabízí spousta automobilek – Toyota, Ford, Kia, BMW, Renault a další. Žádný nás ale nenadchnul tolik jako novinka od Mercedesu. Půjde o supersilné SUV s výkonem přes 400 koňských sil a dojezdem 500 km. Výrobci se rádi chlubí rychlostí nabíjení a nejinak je to i v tomto případě. Mercedes slibuje, že za pět minut vůz nabere dost energie na 100 kilometrů.  Mimochodem, všimli jste si, že mu chybí kliky? Generation EQ se otevírá na dotek. Ani uvnitř nenajdete mechanická tlačítka. Každou drobnost včetně stahování oken nebo zesilování rádia nastavujete na dotykových displejích. V prodeji by měl být v roce 2020.  

Tesla Model 3

Spatřit u nás naživo Teslu je těžší než vidět Ferrari nebo Lamborghini. To se ale možná změní. Výrobce luxusních elektromobilů, v nichž si připadáte jako ve sci-fi z blízké budoucnosti, právě dokončuje vývoj Modelu 3, který má představovat první cenově dostupný vůz Tesla. Cena má začínat zhruba na 750 tisících Kč, což není to o moc víc, než kolik stojí klasické auto vyšší střední třídy. Za tu cenu ale Tesla nabídne plně digitalizovaný vůz, který můžete upravovat podobně jako počítač, zrychlení z nuly na stovku za šest sekund, dva kufry, dojezd 350 km a rychlonabití za 30 minut. Elektromobil je navíc levnější na provoz – plná nádrž by měla vyjít zhruba na 100 Kč. Teď to možná vypadá jako reklama, ale my se na něj prostě upřímně těšíme!


Formule E

Rostoucí popularitu elektromobilů dokazují i závody elektrických formulí. Nejpopulárnější série FIA Formula E odstartovala teprve nedávno v roce 2014. Každou sezonou však sbírá víc a víc diváků i konstruktérů monopostů. Loňský ročník série elektronických formulí sledovalo v Americe více lidí než Formuli 1 a odborníci ze světa rychlých aut věří, že během pár let osloví diváky na celém světě. Nově se k závodům elektroformulí připojil závodní tým Audi. Aby se jim mohl plně věnovat, odstoupil dokonce ze závodů 24 hodin Le Mans. A to navzdory tomu, že zde patřil k šampionům a do vytrvalostního závodu jako první přinesl hybridní motor.

 

Super elektroauto Nio EP9 trhá rychlostní rekordy

Super elektroauto Nio EP9 trhá rychlostní rekordy

Svištíme na elektřinu: Otestovali jsme supersport Tesla na elektřinu

Svištíme na elektřinu: Otestovali jsme supersport Tesla na elektřinu

Elektrické náklaďáky: Razí si cestu vpřed

Elektrické náklaďáky: Razí si cestu vpřed

Lítání na baterky! Vznese se elektřina z cest do nebe?

Lítání na baterky! Vznese se elektřina z cest do nebe?