Dokážete si představit svět, ve kterém lidé platí desetikoruny až stokoruny za to, aby si mohli nastavit svoji oblíbenou písničku jako vyzváněcí melodii na telefonu? A pak se se svými spolužáky a kamarády trumfují v tom, kdo z nich má první „na zvonění“ aktuální hit?
Možná to zní šíleně, ale přesně takhle vyrůstala generace vašich rodičů a dost možná i některých starších sourozenců. Jenže skoro 20 let od masového rozšíření prvních chytrých (či spíše chytřejších) telefonů uplynulo jako voda a hodně se toho změnilo.
24 hodin denně na příjmu
Tím asi nejkřiklavějším aspektem je právě způsob, jakým chceme být na našich telefonech kontaktováni. V dobách, kdy mobilní telefony válčily s pevnými linkami, platilo, že být k zastižení kdykoliv a kdekoliv je obrovské plus a důvod, proč si tehdy často velmi drahý mobil pořídit.
Ale je to pravda i dnes? Následovníci trendu zvaného v angličtině Do Not Disturb, tedy česky Nerušit, prosím, by určitě nesouhlasili.
146 notifikací denně
Podle nového spotřebitelského výzkumu realizovaného ve Velké Británii v současnosti průměrnému člověku přijde na telefon 146 notifikací denně. To je v průměru asi každých 10 minut!
Jenže musíme brát v úvahu to, že každý z nás zhruba třetinu dne prospí. To znamená, že v produktivní denní dobu už nechodí notifikace jednou za 10, ale spíše za 6–7 minut. Není divu, že to řadu majitelů telefonů začalo stresovat.
WhatsApp a iMessage tlačí nejvíce
Pod vůbec největším náporem jsou podle výzkumu příslušníci takzvané generace Z, tedy lidé narození zhruba mezi roky 2000 a 2010. Ti už dostávají denně těžko uvěřitelných 181 notifikací. Nejvíce jich připadá na čtvrtek (v průměru 208), naopak trošku si „odpočinou“ v neděli, kdy je to pouze 158.
Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.