Recenze: Simpsonovský Hokus pokus brutálběs

Další z populárních Čarodějnických speciálů od Simpsonových si vychutnává všechna možná i nemožná hororová klišé. A taky Pána prstenů!

Recenze: Ve Velkém rodeu jsou Simpsonovi žlutější než kdy dřív

Jak známo, Čarodějnické speciály ze světa rodiny Simpsonů spoléhají spíše než na delší příběhy na nejrůznější hříčky a co nejšílenější nápady. Tentokrát to těžce odnesl především film. Dočkáme se několika lahůdkových plakátů, přehlídky Komiksákových cosplayů (tedy kostýmů napodobujících slavné filmové postavy - ovšem třeba i vesmírnou loď Enterpreise) a kultivovaně masakrózních básnických odkazů doprovázených nádherně detailními, téměř celostránkovými ilustracemi na hororové klasiky a tradiční monstra. Jejich role s oblibou přebírá upíří pan Burns, ale i maniak Vočko či mírně vyšinutý Homer.

Společenstvo Simpsonů

Povedené jsou i delší příběhy. Hned ten první je skvělou parodií na Pána prstenů. Síly zla si zoufají a postaví družině hrdinů do cesty naši žlutou rodinku… a ta klaďasy v podstatě náhodou zlikviduje, protože především Homer se chová jako slon v porcelánu.

Příběh Společenstva Simpsonů ale nepotěší jen šlehy do slavné předlohy. Tvůrci si opět plně vychutnali možnost odchýlit se od tradiční obrazové stránky seriálu i komiksů a inspirovali se v obálkách knižních řad typu Dragon Lance či Warhammer. Jejich kontrast s podivně přepálenými springfieldovskými žluťáky je zábavný, stejně jako vize jednotlivých Simpsonů v roli Temného pána. Přičemž Líziny plány s jistým králem elfů silně zavání harašením.

Tolik krvavých vtípků v komiksu?

Své ctitele si jistě najde i svérázná verze Z pekla (o Jacku Rozparovači v podání pana Burnse) nebo slavného hororu Christina o vraždícím automobilu (ve verzi Krustine aneb Šáša má prostě pech). Osobně mám ovšem pocit, že u  nás dva posledně jmenované ocení jen hrstka fajnšmekrů. Na rozdíl od USA u nás totiž žádná televize ani DVD distributor polozapomenuté klasiky hororu v dostatečné míře pravidelně nepřipomíná.

I tak ale má Čarodějnický speciál co nabídnout. Už jenom to, kolik krvavých vtípků se podařilo do komiksu dostat. Pořád jsou to Simpsoni, takže se vše řeší v mezích rodinných hodnot a jejich nadřazenosti nad vším ostatním, ale i tak. V podstatě z každé druhé stránky na vás autoři mrknou a řeknou vám: „A stejně bychom chtěli, aby byla Marge někdy megera a Líza trápila zvířátka, ale nepráskněte nás, ok?“

My je nepráskneme. Budeme totiž pilně objevovat do té doby skryté detaily a fórky, díky kterým pochopíte, že černý humor je ten nejlepší. Speciálně márniční závod lidských hyen „Najdi snubní prstýnek“ potěší!

70%

+ Černý humor v typicky simpsonovském balení.

- Hodně odkazů na ne úplně známé klasiky.