Recenze: Ve Velkém rodeu jsou Simpsonovi žlutější než kdy dřív

Ve Springfieldu se toho pořád děje hodně. Dokonce tolik, že chudák televize nestačí a na pomoc musel přichvátat kamarád komiks... a ukradl si pro sebe ty nejlepší příběhy.

Komiksy ze světa Simpsonových byly původně dokonalým doplňkem k televiznímu seriálu. Dnes je ale karta obrácená: to nejlepší je na papíře, nikoliv na televizní obrazovce. Ale to, že musíte obracet stránky, je vlastně jediný rozdíl, protože komiks jinak vypadá úplně stejně jako seriál (včetně použitých barev a jejich ladění), objevují se v něm stejné postavy a ctí se stejné zákony – krom jediného; nadpřirozený nebo sci-fi motiv se občas vyskytne i mimo strašidelný Speciál.

Rozhodně není třeba se bát, že by tvůrci nějak experimentovali s formou komiksu: ne, hezky se soustředí na bláznivé osudy svých bláznivých žlutých hrdinů. V podstatě můžete brát komiksové knihy, které vždy obsahují několik původních sešitů/příběhů, jako samostatné série oblíbeného seriálu.

Ve Velkém rodeu narazíte na detektivku v hlavní roli s Nedem Flandersem (jeho náboženským ťulpanstvím prodchnuté hlášky ve stylu slavných soukromých oček opravdu stojí za to), Homer si střihne dobrodružství, v němž si po úrazu hlavy myslí, že je superhrdinou Radioaktivním Hugem (a policisté se domnívají, že je čtyřrukým zeleným kyklopem, načež ho srčí do blázince), a dočkáme se i pár dalších labužnických „simpsonád“. Znalce filmové historie jistě potěší krátká parodie na stupidní sci-fi, která se točila v padesátých letech minulého století.

Všemu ovšem vévodí sci-fi příběh, ve kterém pan Burns naklonuje... Smitherse. Stovky nových Smithersů jsou pracovitější, podlézavější a oddanější než všichni zbylí zaměstnanci. Ale také žárlivější. Boj o lásku a přízeň nejďábelštějšího muže Springfieldu tak může začít.

Recenze: Srandy plný Strašfest, hravé násilí, festovně střelené vtipy a Simpsonovi

Dojde i na sekáčky, panenku Stacey a zpěvačku Glorii Estefan. Tento příběh by se neztratil ani ve Speciálu a svou ujetostí i počtem hlášek a skrytých vtípků ční vysoko nad zbytkem knihy. Konkuruje mu jenom Homer, když se dá na kariéru wrestlingového rváče. Ovšem nikoliv pro nějakou vymakanost příběhu, ale prostě proto, že zde opět exceluje pan Burns, který vše řídí  s grácií mafiánského kmotra zkříženého s Kuřákem ze seriálu Akta X.

U některých filmů se říká, že herec ve vedlejší roli zastínil všechny ostatní (třeba Johnny Depp v Pirátech z Karibiku) – Velké rodeo je důkazem, že to jde i v komiksu. Pokud se tedy těšíte spíše na Lízu či Barta, moc si jich neužijete (v podstatě jen v příběhu o tom, jak si Šáša Krusty založí vlastní stát a pěstuje sóju na polích smrti). Jestli ale patříte k fanouškům Montgomeryho Burnse, dětinského pána zla s vizáží vyžilého Dráculy, cynického manipulátora a vykořisťovatele svých zaměstnanců, budete slavit a slavit a slavit... A pak půjdete někam za město a postavíte si vlastní atomovou elektrárnu; přesně stejnou, jako má váš vzor!

+ Show pro jednoho prohnilého a zlého pana Burnse.

- Některé oblíbené postavy můžou chybět.

70%