Tvoříme v Ylands: Úpravy terénu

Video se připravuje ...
Sdílej
 
Rozhlédněte se po naší mapě. Všude samá voda! V tomto díle seriálu návodů, jak tvořit ve hře Ylands, mapu zaplníme terénem.

Soubor s rozpracovaným Ylands projektem si můžete stáhnout tady.

Vytváření terénu je čistě pocitová věc. Nástrojem PŘIDAT modifikujeme terén tím, že k němu přidáváme další masu, třeba když chcete vytvořit kopec. Naopak nástrojem ODSTRANIT děláme do terénu „díry“. Zkuste experimentovat, a pokud se vám něco nepodaří, pořád máte k dispozici tlačítko ZPĚT.

Zvolíme POKROČILÉ NÁSTROJE TE- RÉNU v horním menu •  ABC

Zvolíme POKROČILÉ NÁSTROJE TERÉNU v horním menu. Dále zvolíme UMÍSTIT OBJEM TERÉNU. Myší dáme zelenou krychli někam doprostřed mapy a levým tlačítkem potvrdíme umístění. Teď myš potřebujeme od stále aktivního nástroje osvobodit a to uděláme kliknutím pravého tlačítka myši.

Na levé straně obrazovky se otevřel dialog s vlastnostmi •  ABC

Na levé straně obrazovky se otevřel dialog s vlastnostmi. Pro náš ostrov se tvar krychle nehodí, a tak změníme TVAR na VÁLEC. Následně zadáme rozměry X = 150, Y = 50 a Z = 80. MATERIÁL nastavíme na PÍSEK.

Při vybraném objemu zapneme nástroj PŘESUNOUT •  ABC

Při vybraném objemu zapneme nástroj PŘESUNOUT a posuneme objem po zelené ose Y tak, aby horní strana válce byla trochu nad vodní hladinou. Zbytek válce zůstává pod vodou.

Klikneme na tlačítko PŘIDAT TERÉN •  ABC

Klikneme na tlačítko PŘIDAT TERÉN, které je v dolní části dialogu s vlastnostmi objemu. Tlačítko ODSTRANIT TERÉN by naopak veškerý terén uvnitř objemu (tedy kromě vody) odebralo. Jakmile se terén vykreslí, objekt objemu už nepotřebujeme a klávesou DELETE ho smažeme. Nebojte, přidaný terén nám už ve hře zůstane. Podobně jako PŘIDAT TERÉN funguje i funkce UMÍSTIT OBJEM VODY.

V horním menu otevřeme NÁSTROJE TERÉNU •  ABC

V horním menu otevřeme NÁSTROJE TERÉNU. Pomocí funkce PŘIDAT nebo ODSTRANIT si doladíme tvar ostrova k dokonalosti. Volbou TVAR měníme tvar nástroje (kruh nebo čtverec). POLOMĚR určuje jeho velikost a INTENZITA říká, jakou silou se bude terén modifikovat. Kurzor umístíme někam na terén a kliknutím levého tlačítka myši začneme s úpravou terénu.

V NÁSTROJÍCH TERÉNU vybereme nástroj BARVIT •  ABC

Ostrov jen z písku by byl nudným místem. V NÁSTROJÍCH TERÉNU vybereme nástroj BARVIT a vybereme materiál, kterým terén obarvíme. Opět levým tlačítkem myši měníme materiál terénu.

Jednou za čas se vrátíme do záložky POKROČILÝCH NÁSTROJŮ TERÉNU a stiskneme tlačítko REGENEROVAT HLADINU OCEÁNU •  ABC

Jednou za čas se vrátíme do záložky POKROČILÝCH NÁSTROJŮ TERÉNU a stiskneme tlačítko REGENEROVAT HLADINU OCEÁNU. Tím se přepočítá hladina vody a my uvidíme, kde je potřeba terén doladit.

Před otestováním nezapomeňte přesunout herní logiku STARTOVNÍ POZICE někam na ostrov •  ABC

Před otestováním nezapomeňte přesunout herní logiku STARTOVNÍ POZICE někam na ostrov, abychom k němu nemuseli plavat. Důležité je, aby spodní bílá tečka této ikony byla trochu nad terénem, jinak se postavička nemusí do mapy nahrát správně. Jestliže bílou tečku nevidíte, klikneme na ikonu NASTAVENÍ VIDITELNOSTI a zaškrtneme 3D IKONY HERNÍCH LOGIK.

Soubor s novými úpravami si můžete stáhnout tady.

Pomoc, nevím, jak dál!

V případě záseku napište o pomoc Mourrisonovi na e-mail mourrison@abicko.cz. Můžete také kontaktovat tvůrce hry skrze jejich Discord kanál uvedený na oficiálních stránkách hry Ylands.

Ylands: Trochu jako Minecraft, trochu jako Roblox

Ylands: Trochu jako Minecraft, trochu jako Roblox

Tvoříme v Ylands: Založení projektu

Tvoříme v Ylands: Založení projektu

Tvoříme v Ylands: Práce s objekty

Tvoříme v Ylands: Práce s objekty

Tvoříme v Ylands: Entity

Tvoříme v Ylands: Entity